Gå til innhold

Reseptfritt mot angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg studerer i Polen og sliter en del med angst fortiden med tanke på det som skjer i Ukraina. Bor nærme grensen og er redd for strålefare om ting skulle gå galt, i tillegg til at jeg har flere i klassen som er vernepliktige og må bli igjen for å kjempe for landet, så uroer meg på deres vegne. Det er utrolig vanskelig å konsentrere meg om skolearbeid og det jeg før brukte 10 minutter på kan jeg nå bruke flere timer på. Derfor lurer jeg på om noen har en anbefaling til reseptfrie legemidler jeg kan få kjøpt som skal virke mot angst/uro som jeg kan bruke over en kort periode?:)

Anonymkode: 19cb7...b23

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingenting. Medisiner er ikke løsningen.

Anonymkode: b41ce...634

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingenting. Medisiner er ikke løsningen.

Tull, medisin er svært nyttig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella

Finnes vel ingenting lovlig uten resept som kan dempe angsten din, annet enn terapi eller drugs.. sistnevnte er det dummeste man kan gjøre, for det kan gjøre vondt verre. Lyrica er vel et av de angstdempende medisinene man kan få, men det også er på resept, for det brukes også mot epilepsi. Det som kan hjelpe er for eksempel visse urter, det er enkelte urtelukter som kan roe ned indre uro, mener det blandt annet er lavendel eller Johannes-urt, sistnevnte kan hjelpe mot angst og depresjon og har vært brukt i alle tider tilbake. Verdt et forsøk, finnes vel i både i sånn du svelger, i te eller som du tar oppi når du bader i badekar eller lignende. Det vanligste er vel te eller olje på slike urter, men les litt opp hvordan man får det i seg, eller om man bare skal ha lukten rundt seg i en sånn luktdispenser greie (hvis det ga mening, husker ikke navnet på den).