Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliten veldig mye med kvalmen og det letteste for meg å få i meg når det står på som verst er burgere fra mekkern, pizza osv.. får dårlig samvittighet av å spise en del av dette, blir noen ganger i uke en gang pr dag ca, ofte til kvelds da jeg sliter veldig med kvalmen fra ettermiddag og helt til jeg legger meg. Kan det være skadelig på noe vis? Kjenner jeg får dårlig samvittighet av å spise sånn mat for den lille i magen… 

Anonymkode: e02b4...24f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. trimester handler bare om å holde seg flytende for meg, og ikke gå til grunne. Føler meg forgiftet, og kun ca 2 % av matvarene jeg spiser til vanlig, går ned. 

Merker at kroppen velger "trygge" alternativer jeg har spist 100 ganger før. Helst med minst mulig smak og lukt. Spiser som et barn. Vil helst bare ha pizza, pasta uten saus o.l 😛 tenker det er naturlig, for kroppen velger trygt og kjent, så den ikke får i seg for mye giftstoffer fra ukjente matvarer (etterlevning fra da vi bodde i skogen, og fant maten vår selv). 

Jeg kjører som sagt bare på med akkurat det kroppen ber om, men nå er jeg normalvektig og er ellers mest glad i sunn mat, da. Man har resterende 2/3 av svangerskapet på å spise sunt. 

Så lenge du får i deg nok av diverse næringsstoffer, og ikke blir overvektig, så er det ikke skadelig for baby. Passe litt på å ikke få i seg ALT for mye salt og sukker er sikkert greit. 

Anonymkode: e0546...172

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du får i deg mat. :) Det er ikke farlig for babyen med junkfood. 

Anonymkode: fae12...81b

Skrevet

For å si det sånn, jeg har en sykdom og i 8 mnd spiste jeg nesten bare sjokolade og cola...har en sunn baby;)

AnonymBruker
Skrevet

Husker selv. Eneste jeg faktisk orket tanken på var salat, sterk kebab, sterk pakistansk mat... Jeg er ikke engang pakistaner. 

Husker jeg ikke taklet å gå i brødavdelingrn i butikken for jeg bare brakk meg. Klarer fortsatt ikke spise butikkbrød eller vaniljeis.. 

Det er ikke noe i veien for å spise junk food om det er det du har lyst på 😊 kos deg! 

Anonymkode: 62166...302

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...