AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Er det rart? Jeg snakker med en fyr som bor vegg i vegg med sin mor. De er ikke avhengig av hverandre, han styrer sitt eget liv osv. Men er det sært? Jeg har ikke mye tanker om det men hva tenker dere? Anonymkode: 1b89b...74f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Nei, hvorfor skl det være rart? Anonymkode: e2b14...005 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Egentlig ikke. Synes det er fint. Fint med familie som tar vare på hverandre. Det er lettere når man bor nært. Jeg bor også veldig nært min familie (samme gate) men lever veldig selvstendige liv. Anonymkode: 9116a...588
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, hvorfor skl det være rart? Anonymkode: e2b14...005 6 minutter siden, AnonymBruker said: Egentlig ikke. Synes det er fint. Fint med familie som tar vare på hverandre. Det er lettere når man bor nært. Jeg bor også veldig nært min familie (samme gate) men lever veldig selvstendige liv. Anonymkode: 9116a...588 Ei venninne av meg som nevnte at det var veldig sært. Derfor jeg lurer. Alle mine andre venner/bekjente som vet om denne fyren syntes ikke det er sært. Så lenge han ikke bor på gutterommet (noe han ikke gjør) Anonymkode: 1b89b...74f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Generasjonsbolig Anonymkode: 8d944...05b Ikke noe galt med generasjonsbolig Så det er et poeng. Han bor ikke i noe generasjonsbolig, men en leilighet tilknyttet huset. Anonymkode: 1b89b...74f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Han er naboen til mora da? Jeg synes det er litt rart. Jeg selv har behov for litt lengre avstand fra mine foreldre. Anonymkode: b3b82...750
Anonymbruker*** Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Overhode ikke rart, mannen bor jo i egen bolig. Det jeg synes er rart er at vi har blitt så opphengt av selvstendighet og selvrealisering her til lands at å bo i samme gate som sine foreldre nærmest blir sett på som for nært og "avhengig" nå til dags... 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Jeg bor HOS min mor og jeg er nærmere 30, så nei synes ikke det er rart. I mange samfunn er det helt normalt med generasjonsbolig. Her er det vanligvis sett veldig ned på, men det nå være opp til hver enkelt hva som funker for de eller ikke, hva andre mener er uviktig. Her er det jo ikke snakk om det en gang, de er jo bare naboer? Anonymkode: be58a...440
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Det er vell mer slitsomt enn rart. Jeg og samboer bor i overetasjen hos foreldrene, og det er slitsomt da hans mor ofte kommer med kommentarer på hvordan vi ønsker å ha det. Eksempel «dere må ha gardiner i vinduet», «lukk igjen kjøkkenskapet, jeg kan se fra vinduet at det står åpent». I tillegg møter man alltid på de om man skal ut, og det er ikke alltid like morsomt om man har en dårlig dag hvor man eksempel ikke orker å ordne seg. Anonymkode: 4899e...770 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bor HOS min mor og jeg er nærmere 30, så nei synes ikke det er rart. I mange samfunn er det helt normalt med generasjonsbolig. Her er det vanligvis sett veldig ned på, men det nå være opp til hver enkelt hva som funker for de eller ikke, hva andre mener er uviktig. Her er det jo ikke snakk om det en gang, de er jo bare naboer? Anonymkode: be58a...440 Ja enig i dette Men det kommer an på om han lar moren ta valg i livet hans osv eller om de har et sundt forhold. Siden dette er mindre normalt i norge så er det litt naturlig å tenke om det er en årsak til at de bor så nære. Selvstendighet er viktig, og det er en tanke som hadde streifet meg. Om de har et sundt forhold er det et kjempegodt tegn for meg. Familie er viktig. Ville tenkt at han er en omsorgsfull person. Anonymkode: 81799...26c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja enig i dette Men det kommer an på om han lar moren ta valg i livet hans osv eller om de har et sundt forhold. Siden dette er mindre normalt i norge så er det litt naturlig å tenke om det er en årsak til at de bor så nære. Selvstendighet er viktig, og det er en tanke som hadde streifet meg. Om de har et sundt forhold er det et kjempegodt tegn for meg. Familie er viktig. Ville tenkt at han er en omsorgsfull person. Anonymkode: 81799...26c Jeg tror det er et sunt forhold. Han har et normalt liv uten å bli styrt av noen. Har mange venner, omsorgsfull og snill. Han flyr ikke dørene hos sin mor. Jeg vet han gjør noen tjenester for sin mor, sånn som gressklipping og vedlikehold. Men det er vel bare positivt? Føler meg så rar som analyserer dette!! Anonymkode: 1b89b...74f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror det er et sunt forhold. Han har et normalt liv uten å bli styrt av noen. Har mange venner, omsorgsfull og snill. Han flyr ikke dørene hos sin mor. Jeg vet han gjør noen tjenester for sin mor, sånn som gressklipping og vedlikehold. Men det er vel bare positivt? Føler meg så rar som analyserer dette!! Anonymkode: 1b89b...74f Normalt å analysere...håper jeg Tenker sånn jeg åså når jeg mæter noen! 😄 Han høres ut som en flott fyr utifra dette. Anonymkode: 81799...26c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Jeg synes i utgangspunktet det er litt sært, men det er fordi jeg får fordommer rundt gutter som henger i skjørtekanten til mor hele livet, får jo litt assosiasjoner til sånne som fremdeles har mamma til å vaske klærne for dem og lage mat til dem. Sånne som egentlig ikke ser etter en kjæreste, men en ny mor som kan ta over for den gamle 😅 I tillegg at du blir like mye sammen med mora hans, klisjeen med at hun kommer innom hele tiden for å kritisere matlagingen din og henge opp noen grusomme gardiner hun har sydd og mener dere må ha. En annen tanke jeg får er at han kanskje er litt blakk, eller lat, på en måte. At han kjøpte leilighet fra mor som 25 av økonomiske årsaker, bare som et første skritt inn i boligmarkedet. Og så har han bare grodd fast der i stedet for å ta neste steg. Men det er som sagt bare fordommer og klisjeer, det må jo ikke være sånn - du snakker jo med han og finner ut av hvordan han er Og det er positivt å være familiekjær og ha et godt forhold til sin mor. Anonymkode: 1445f...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå