Gå til innhold

Glemt lommeboka, svenskehandel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom tidligere idag hjem fra hytta og oppdaget at jeg har glemt lommeboka (kartmappa) på hytta. I morgen skal jeg på en jobbtur til Halden, og tenkte å svippe over grensa til Nordbysenteret/systembolaget eller noe og ta med litt snus, vin og matvarer. Jeg har norske kontanter liggende som skulle holde plenty til dette, og før i tiden var det vanlig å kunne betale med norske kontanter i grenseområdet, mener jeg. Noen som vet om det fortsatt er mulig? Gidder ikke bomtur 😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du nok fortsatt. De har jo to kortautomater, en for norsk og en for svensk, så de tar nok norske sedler også.

Anonymkode: ab934...a80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, det kan du nok fortsatt. De har jo to kortautomater, en for norsk og en for svensk, så de tar nok norske sedler også.

Anonymkode: ab934...a80

Takk. Da prøver jeg meg. Litt ute av trening på dette med kontanter😅

Skrevet

Ellers så kan du jo bruke Google Pay eller Apple Pay.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo også se om de har klikk og hent, hvor du betaler først på nettet og bare henter i kassen.

Anonymkode: f307a...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare Google pay for tiden. Kortinformasjonen din finner du i mobilbank/nettbank, så er det bare å legge inn infoen i Google pay og den fungere på alle automater med chipleserfunksjon. Herlig å slippe å tenke på den hersens lommeboka!

Anonymkode: b6200...e2a

Skrevet

Det er, etter min mening, bedre å bruke kontanter i svenskehandler.

Da unngår man transaksjonsgebyr med kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...