Påkrevd Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Jeg kom tidligere idag hjem fra hytta og oppdaget at jeg har glemt lommeboka (kartmappa) på hytta. I morgen skal jeg på en jobbtur til Halden, og tenkte å svippe over grensa til Nordbysenteret/systembolaget eller noe og ta med litt snus, vin og matvarer. Jeg har norske kontanter liggende som skulle holde plenty til dette, og før i tiden var det vanlig å kunne betale med norske kontanter i grenseområdet, mener jeg. Noen som vet om det fortsatt er mulig? Gidder ikke bomtur 😅
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Ja, det kan du nok fortsatt. De har jo to kortautomater, en for norsk og en for svensk, så de tar nok norske sedler også. Anonymkode: ab934...a80 1
Påkrevd Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, det kan du nok fortsatt. De har jo to kortautomater, en for norsk og en for svensk, så de tar nok norske sedler også. Anonymkode: ab934...a80 Takk. Da prøver jeg meg. Litt ute av trening på dette med kontanter😅
Illuminatum Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Ellers så kan du jo bruke Google Pay eller Apple Pay. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Kan jo også se om de har klikk og hent, hvor du betaler først på nettet og bare henter i kassen. Anonymkode: f307a...eb4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Jeg bruker bare Google pay for tiden. Kortinformasjonen din finner du i mobilbank/nettbank, så er det bare å legge inn infoen i Google pay og den fungere på alle automater med chipleserfunksjon. Herlig å slippe å tenke på den hersens lommeboka! Anonymkode: b6200...e2a
Lunda Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 Det er, etter min mening, bedre å bruke kontanter i svenskehandler. Da unngår man transaksjonsgebyr med kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå