Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heeei jeg har et spørsmål angående samboerskap. Jeg går nå på bibelskole og skal studere til neste år utenfor min egen by. Da tenkte jeg eventuelt å bo i leilighet med kjæresten min, men vi stusset på om dette egentlig var greit. 
Vi har et godt forhold sammen og har blitt enige om å vente med et seksuelt samliv til ekteskapet. Så dette hadde mest sannsynlig ikke vært noe problem for oss. Er det da fortsatt galt å bo med hverandre i studietiden? 
Er det eventuelt bedre å bo oss to med andre sammen i et kollektiv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når dere ønsker å vente til ekteskapet gjør dere det lettere for dere selv om dere bor hver for dere. 

Anonymkode: 45540...2af

• Liker 3
Gjest Shawtyella
Skrevet
Camila128 skrev (2 minutter siden):

Heeei jeg har et spørsmål angående samboerskap. Jeg går nå på bibelskole og skal studere til neste år utenfor min egen by. Da tenkte jeg eventuelt å bo i leilighet med kjæresten min, men vi stusset på om dette egentlig var greit. 
Vi har et godt forhold sammen og har blitt enige om å vente med et seksuelt samliv til ekteskapet. Så dette hadde mest sannsynlig ikke vært noe problem for oss. Er det da fortsatt galt å bo med hverandre i studietiden? 
Er det eventuelt bedre å bo oss to med andre sammen i et kollektiv?

Ser ikke noe problem med at dere bor sammen, men best for dere da å ha to soverom så dere sover separat, om dere ønsker å unngå samleie. Det beste er jo å snakke med en pastor, og ikke her på kg hvor folk kommer med mye stygt.

Jeg er også kristen, bodd sammen med samboeren min siste 1,5 året. Vi har derimot seksuelt samliv, men hadde jeg vært jomfru så hadde vi hatt separat rom.

Skrevet

De reglene der var jo for å holde en viss orden i samfunnet. Man har jo måttet modernisere seg i takt med samfunnet, så at det der henger igjen er egentlig litt sært og rart.

Dere velger jo selv om dere vil vente med sex, men at det skal være galt å bo sammen (som i et kollektiv); det er det jo ikke. Tenker du da at dere lever i synd, eller hva?

Det må da være veldig praktisk for dere å velge den løsningen? 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler en god prat med noen du stoler på, som også tror! Her på KG finnes ALT av saklige og usaklige råd, og kanskje ikke alt passer den livsstilen du ønsker leve😊

Anonymkode: fa7d9...473

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket år er det?

Anonymkode: f8230...0ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere vil at noen skal tro at dere ikke har sex, så bor dere ikke sammen 😆

Anonymkode: e48a2...be7

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle om dere har sex? 
Det er mange kristne som er skilt , vært utro som alle andre i samfunnet. 
Jeg hadde aldri i verden gifta meg med en mann som jeg ikke visste på forhånd ville fungere seksuelt sammen med. 

Hvilken sorg og fortvilelse det ville bli om det ble fullstendig kræsj 

Anonymkode: b5b32...924

AnonymBruker
Skrevet

Kristne er ofte veldig dømmende, så alle rundt dere vil tro at dere har sex. Dersom den uskyldige fasaden er viktig for dere, kan det bli vanskelig. Dersom dere driter i hva andre tror, så er det selvfølgelig ok å bo sammen.

Anonymkode: 9e6fd...1be

Gjest lurven
Skrevet

Hvis dere bor sammen er det større sjanse for ar dere kommer til å knalle før ekteskapet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...