Camila128 Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Heeei jeg har et spørsmål angående samboerskap. Jeg går nå på bibelskole og skal studere til neste år utenfor min egen by. Da tenkte jeg eventuelt å bo i leilighet med kjæresten min, men vi stusset på om dette egentlig var greit. Vi har et godt forhold sammen og har blitt enige om å vente med et seksuelt samliv til ekteskapet. Så dette hadde mest sannsynlig ikke vært noe problem for oss. Er det da fortsatt galt å bo med hverandre i studietiden? Er det eventuelt bedre å bo oss to med andre sammen i et kollektiv?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Når dere ønsker å vente til ekteskapet gjør dere det lettere for dere selv om dere bor hver for dere. Anonymkode: 45540...2af 3
Gjest Shawtyella Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Camila128 skrev (2 minutter siden): Heeei jeg har et spørsmål angående samboerskap. Jeg går nå på bibelskole og skal studere til neste år utenfor min egen by. Da tenkte jeg eventuelt å bo i leilighet med kjæresten min, men vi stusset på om dette egentlig var greit. Vi har et godt forhold sammen og har blitt enige om å vente med et seksuelt samliv til ekteskapet. Så dette hadde mest sannsynlig ikke vært noe problem for oss. Er det da fortsatt galt å bo med hverandre i studietiden? Er det eventuelt bedre å bo oss to med andre sammen i et kollektiv? Ser ikke noe problem med at dere bor sammen, men best for dere da å ha to soverom så dere sover separat, om dere ønsker å unngå samleie. Det beste er jo å snakke med en pastor, og ikke her på kg hvor folk kommer med mye stygt. Jeg er også kristen, bodd sammen med samboeren min siste 1,5 året. Vi har derimot seksuelt samliv, men hadde jeg vært jomfru så hadde vi hatt separat rom.
visp Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 De reglene der var jo for å holde en viss orden i samfunnet. Man har jo måttet modernisere seg i takt med samfunnet, så at det der henger igjen er egentlig litt sært og rart. Dere velger jo selv om dere vil vente med sex, men at det skal være galt å bo sammen (som i et kollektiv); det er det jo ikke. Tenker du da at dere lever i synd, eller hva? Det må da være veldig praktisk for dere å velge den løsningen?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Anbefaler en god prat med noen du stoler på, som også tror! Her på KG finnes ALT av saklige og usaklige råd, og kanskje ikke alt passer den livsstilen du ønsker leve😊 Anonymkode: fa7d9...473
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Hvilket år er det? Anonymkode: f8230...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Hvis dere vil at noen skal tro at dere ikke har sex, så bor dere ikke sammen 😆 Anonymkode: e48a2...be7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Spiller det noen rolle om dere har sex? Det er mange kristne som er skilt , vært utro som alle andre i samfunnet. Jeg hadde aldri i verden gifta meg med en mann som jeg ikke visste på forhånd ville fungere seksuelt sammen med. Hvilken sorg og fortvilelse det ville bli om det ble fullstendig kræsj Anonymkode: b5b32...924
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Kristne er ofte veldig dømmende, så alle rundt dere vil tro at dere har sex. Dersom den uskyldige fasaden er viktig for dere, kan det bli vanskelig. Dersom dere driter i hva andre tror, så er det selvfølgelig ok å bo sammen. Anonymkode: 9e6fd...1be
Gjest lurven Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Hvis dere bor sammen er det større sjanse for ar dere kommer til å knalle før ekteskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå