Gå til innhold

Foreldrefremmedgjøring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har opplevd dette?

Hva gjorde du for å forsøke å snu situasjonen? Alder på barnet/barna? 

Anonymkode: 79582...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde dette med vår eldste (pre-teen). Er far.

Jeg valgte å ikke jobbe for hardt imot. Det er nytteløst å snakke rasjonelt med mor. Jeg oppfører meg som før, viser like mye omsorg og tilstedeværelse, og diskuterer ikke mor med barnet. Hvis barnet vil være mer hos mor en periode får det lov til det, jeg sier bare at min dør alltid er åpen. Det er tøft noen ganger når barnet kommer med anklager overfor meg som jeg skjønner (utifra formuleringen) kommer direkte fra mor. 

Sakte men sikkert har det gått seg litt til. Barnet ønsker fortsatt å være del av mitt liv. Grunnlaget er tross alt lagt der, så det hjalp nok at barna ikke var så små lenger da vi skilte oss.

Anonymkode: 660af...11e

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
- Rhodiola, mod.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...