Gå til innhold

Må man være godt trent for å sykle 10 km når man ikke har syklet på mange år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbud om å få en sykkel, men har ikke plass i bilen til denne. Så alternativet mitt er å ta buss for så og sykle den hjem😊 dette er ca 10 km.

Har ikke syklet siden jeg var 17 år tror jeg, og det er 12 år siden.🙈 jeg er ikke i veldig god form, men har hund så går jo en del turer og har relativt grei kondisjon tror jeg i forhold til de som ikke går turer daglig. Men jeg jogger jo ikke etc .. 

Jeg har veldig lyst på denne sykkelen, da det hadde vært veldig praktisk med en sykkel og ha barnesete på i vår/sommer.. men er så redd at jeg ikke greier å sykle 10 km og blir stående på fortauet mens alle bilene ser på meg og ler🤣🙈

Hva tenker dere? Kommer det til å gå greit?

Anonymkode: f309d...cee

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10 km er null problem. Jeg hadde ikke syklet på årevis før jeg plutselig hadde en landeveissykkel mellom beina, og da tok jeg ca 25 km på første tur. Skal sies at jeg var vandt til å løpe, da, så en viss styrke i beina hadde jeg. Men selv mine utrente barn på 8 og 10 klarer 10 km på sykkel fint🙂

Anonymkode: 8da8d...e18

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ta med sykkelen på bussen hjem igjen? Ser mange som tar med sykler på buss, går sikkert helt fint, spesielt hvis det ikke er i rush-trafikken😊 Evt kan du sykle så langt du kommer, og ta bussen videre hvis du ikke orker å sykle mer? Evt sykle sakte og legge inn gode pauser🥰

Anonymkode: b6d62...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig klarer du det. Om ikke, så kan du jo bare gå av og trille den. Det er kun 1mil det er snakk om.

Anonymkode: a8aea...806

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke turen er problemet, men du bør prøve å varme godt opp og strekke godt ut etterpå, ellers vil du ha problem med å reise deg fra senga i dagene etter...

Anonymkode: e0297...1bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det skal gå greit om det ikke er masse krevende bakker 😊 Jeg har null kondis men det er helt ok å sykle en mil for meg. Sikker på at noen busser ikke kan legge den under  i bagasjerommet? Har gjort det før åså, samt barnevogn osv :) 

Anonymkode: 51446...848

AnonymBruker
Skrevet

Et sykkelstativ til bil koster ikke mange hundrelappene altså, på Biltema f.eks.

Eller spør rundt om noen har ett å låne deg?

Anonymkode: abb5b...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da tar jeg sjansen. Er en del bakker på veien hjem så er nervøs for om jeg må leie den opp🤣 alt man skal bekymre seg over, hehe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Da tar jeg sjansen. Er en del bakker på veien hjem så er nervøs for om jeg må leie den opp🤣 alt man skal bekymre seg over, hehe

Lei den så blir ikke treningsverken så ille 😅

Husk at bilene som kjører forbi bare kjører forbi en gang! Som regel

Anonymkode: e0297...1bb

• Liker 2
Skrevet

Du vil nok få gangsperr dagen etter men 10 km er ikke så langt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan jo til nøds gå 10km på ett par timer. Med mindre det er voldsomt med høydemetere du skal så tviler jeg på at det blir noe problem å sykle.

Endret av myMa
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo enten ta med sykkelen på bussen, eller kjøpe sykkelstativ til bilen? Treo man får sykkelstativ til bil til et par hundrelapper eller så på Biltema/jula etc. 

Anonymkode: 00da2...cd8

Skrevet

Det der går helt fint; du kan jo bare trille den i oppoverbakker om du sliter. Du kjenner det alltid i rumpa dagen etter årets første sykkeltur uansett. Jeg tenker at det største problemet kanskje blir at den ikke har særlig med luft i dekkene om den har stått lenge. Om du er i nærheten av bensinstasjon, så bør du få fylt på litt, ellers kommer du til å slite litt:)

AnonymBruker
Skrevet

Neida det bør gå fint. Og som flere sier, blir det for tungt i bakkene så er det bare å gå av og trille den 🥰

Anonymkode: 25e95...08b

AnonymBruker
Skrevet

Ta med vann og noe rask energi, i tilfelle du skulle gå tom😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.19):

Ta med vann og noe rask energi, i tilfelle du skulle gå tom😊

Dette er lurt! Gikk tom en gang, uten penger med meg og det var tungt å komme seg hjem da.

Anonymkode: c0af4...7d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 17.51):

Jeg har fått tilbud om å få en sykkel, men har ikke plass i bilen til denne. Så alternativet mitt er å ta buss for så og sykle den hjem😊 dette er ca 10 km.

Har ikke syklet siden jeg var 17 år tror jeg, og det er 12 år siden.🙈 jeg er ikke i veldig god form, men har hund så går jo en del turer og har relativt grei kondisjon tror jeg i forhold til de som ikke går turer daglig. Men jeg jogger jo ikke etc .. 

Jeg har veldig lyst på denne sykkelen, da det hadde vært veldig praktisk med en sykkel og ha barnesete på i vår/sommer.. men er så redd at jeg ikke greier å sykle 10 km og blir stående på fortauet mens alle bilene ser på meg og ler🤣🙈

Hva tenker dere? Kommer det til å gå greit?

Det kommer til å gå greit . 10 km på sykkel går fort ☺️

AnonymBruker
Skrevet

10 km på sykkel er jo ikke lange stykket. 

Anonymkode: d21de...c2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...