Gjest Puhh Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Nå blir det julebord snart, og det kan jo være kjempekos. Men i år er det "små skjær i sjøen". Er den eneste mannen på jobben min, og det kan jo være flott, det er ikke det. Men nå har det seg slik at mannen til den ene som jeg jobber sammen med blir veldig fort sjalu. Da det skjedde sist, så ble det svært ubehagelig for både hun og meg (og kanskje mannen også). Men nå hadde det seg slik at han hadde ikke noe grunn til å bli sjalu, for det var ikke noe som skjedde mellom hun og meg, bortsett fra vi snakket sammen. Så det er etter min mening ikke noe å reagere på. Så da han begynte å hinte frempå, forlot jeg selskapet istedenfor å konfrontere han med dette. Ikke for å ta hensyn til han, men til henne jeg jobber med. Mao en kjedelig avslutning på den kvelden. Nå vet jeg at han vil være tilstede på julebordet, og dersom det eventuelt hadde blitt noe "tull" fra han igjen, så hadde jeg helt sikkert kommet til å sagt akkurat hva jeg synes om den slags. Og da kan jeg tenke meg til at stemningen blant alle ikke trenger bli noe bedre. Ikke så lett heller, for jeg vil jo ikke gjøre noe slik som at min kollega skal synes ikke er greit. Har snakket med henne om dette, og hun bekreftet at dette kan ofte være et problem for henne. Så jeg sitter nå å tenker på om jeg skal dra dit eller ikke. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Kan ikke kollegaen din la mannen være igjen hjemme da, hvis det er et problem for henne.. Det er for ille at du, som faktisk er ansatt der, må være hjemme..!!?
Kristin S Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Men hvor mange er dere som skal være med på julebordet da? Det er vel ikke bare deg og ho? Så det må vel være andre du kan prate med? Klart du skal kunne prate med ho også, men kanskje andre du kan prate mer med!
Tiit Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg synes egentlig ikke du har trenger å bry deg så mye om denne mannen. Du har ikke gitt ham noen grunn til å være sjalu (?), så hvorfor bry seg om ham? På den andre siden bryr du deg om din kollega, og vil ikke at hun skal få ubehageligheter på grunn av deg. Kan det være en ide å snakke med fyren da? Forklare ham i enkle ordelag at han ikke har noen grunn til å reagere slik som han gjorde den gangen du refererer til? Det kan kanskje være litt ubehagelig. Men det kan jo forebygge misforståelser, samt at det vil være synd om du ikke kan dra på julebord med dine kollegaer. Lykke til uansett!
Mrs. K Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg ville nok ha deltatt i julebordet, men holdt meg unna ham. Hvis han absolutt ville menge seg med mig ville jeg har pratet gutteting med ham og ungått emnet damer/kona hans. Det er sikkert ingen løsning for kollegaen din å la ham bli hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå