Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å bare være venn med henne, noe jeg også har sagt til henne, men det tar bare noen dager at hun forstår det, så flørter hun med meg igjen. Hun sier til sine venninner at jeg og henne er sammen og at jeg er hennes. Jeg synes det er synd, jeg bryr meg om henne, men bare som en venn.

Hvordan skal jeg løse dette? Hva skal jeg si til henne for at hun forstår jeg faktisk bare vil være en venn for henne? Hvordan skal jeg si det til henne på en fin måte uten at hun reagerer så kraftig og lager et stort drama ut av det?

Anonymkode: 5f276...e79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har vært tydelig og sagt fra om at du ikke har kjærlige følelser for henne, og hun gjør det du beskriver har du ikke noe annet valg enn å ta avstand. Da ville jeg fortalt henne hvorfor. 

Er måten hun oppfører seg på et resultat av at du ikke har vært tydelig, så må du snakke med henne. Da tror jeg det er lurt å være direkt (uten å være uvennlig). Hun blir sikkert lei seg, og det må hun nesten få lov til å bli. 

Anonymkode: 28a29...7cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker å bare være venn med henne, noe jeg også har sagt til henne, men det tar bare noen dager at hun forstår det, så flørter hun med meg igjen. Hun sier til sine venninner at jeg og henne er sammen og at jeg er hennes. Jeg synes det er synd, jeg bryr meg om henne, men bare som en venn.

Hvordan skal jeg løse dette? Hva skal jeg si til henne for at hun forstår jeg faktisk bare vil være en venn for henne? Hvordan skal jeg si det til henne på en fin måte uten at hun reagerer så kraftig og lager et stort drama ut av det?

Du må si "jeg ønsker ikke et forhold egentlig. Jeg har ikke følelser for noen nå."  Og slutt å snakk med henne. Ikke send smily ikke gjør noe som får henne til å tro at du liker henne. Virker som dere snakker ofte?

Anonymkode: 838a3...936

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du må si "jeg ønsker ikke et forhold egentlig. Jeg har ikke følelser for noen nå."  Og slutt å snakk med henne. Ikke send smily ikke gjør noe som får henne til å tro at du liker henne. Virker som dere snakker ofte?

Anonymkode: 838a3...936

Jeg har lyst til å ha kontakt med henne. Jeg sender smileys men ikke hjerte emoji. Kan det virkelig tolkes feil? har tenkt det noen ganger. 

Jeg lurer på hvordan jeg skal si til henne at vi er venner, uten å miste henne?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har vært tydelig og sagt fra om at du ikke har kjærlige følelser for henne, og hun gjør det du beskriver har du ikke noe annet valg enn å ta avstand. Da ville jeg fortalt henne hvorfor. 

Er måten hun oppfører seg på et resultat av at du ikke har vært tydelig, så må du snakke med henne. Da tror jeg det er lurt å være direkt (uten å være uvennlig). Hun blir sikkert lei seg, og det må hun nesten få lov til å bli. 

Anonymkode: 28a29...7cd

Jeg kan ikke være helt direkte her. Hun har truet med selvmord mange ganger. Hun drakk seg veldig full en gang. Hun tåler veldig lite som hun tar negativt. En minste liten negativ ting blir veldig stort for henne. Jeg må ta hensyn.

Skrevet

Mulig du må kutte kontakten. Kan du ta kontakt med en av venninnene og fortelle at det hun sier ikke er sant? Og at du trenger hjelp av de slik hun forstår? Er ikke ok å gå rundt å lyge på seg et forhold. Hva om du begynner å date en annen og hun oppdager det, også blir crazy og forteller daten at du er utro?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må slutte å være vennen hennes, for gir du henne lillefingeren tar hun det som et hint og spiser opp hele armen din. Du har prøvd å fortelle dere det flere ganger, går det ikke inn første gangen går det hvert fall ikke inn neste gang.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å ha kontakt med henne. Jeg sender smileys men ikke hjerte emoji. Kan det virkelig tolkes feil? har tenkt det noen ganger. 

Slutt å ha sex med henne, så ordner det seg sikkert. 

Anonymkode: db966...c19

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg langt unna!

Anonymkode: b127d...094

Gjest Warrior
Skrevet

Du må bare være ærlig og si det som det er at du ikke har følelser for henne på den måten, du vil bare være venner og har ikke lyst å miste henne som venn. Du kan dessverre ikke styre følelser og bestemme deg for å bli forelsket. Ingen kan det. Det må du prøve å fortelle henne. 
Hvis hun ikke bryr seg om det du sier eller ikke kan «bare være venner» så er det beste å kutte ut kontakten og holde avstand. I alle fall for en stund. For det er ikke bra for noen av dere når den ene er forelsket og den andre vil være venner, og den som er forelsket aldri gir seg. Ingen kan bli tvunget i et forhold fordi noen er så forelsket. 

Så bør du snakke med venninnene hennes om at dere ikke er sammen, det er ikke sant og kanskje de kan snakke med henne. Det er ikke greit å lyve om forhold når dere ikke er sammen. Sånn har jeg også opplevd. Plutselig var jeg i et forhold som jeg ikke visste om selv en gang. Sånt er ikke greit. 

Håper det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang du kontakter henne så tror hun at du er på glid. Ved dette fortsetter du å hekte henne og holde henne varm. Hun overtolker og tror du er interessert.

Du bør gjøre henne en tjeneste og kutte henne ut.

Anonymkode: 096c6...166

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å snu litt på dette, hva gir hun deg som er så verdifullt oppi den rare situasjonen, at du ikke vil gi slipp? 

Anonymkode: 6f5e8...942

• Liker 3
Skrevet (endret)

Når du sier du ikke vil miste henne som venn.. Mener du egentlig sexpartner da? Stor forskjell her, særlig hos damer. Det er svært viktig å være veldig tydelig på dette. Særlig om hun sliter psykisk. Da er hun ekstra sårbar og følelsene blir ekstra intense. I verste fall blir hun enda dårligere/psykere.

Tydelighet er uansett nøkkelordet her. Klarer du ikke det, må du bare trekke deg vennlig ut og avvise mer momentant om hun ikke tar hintet.

Både for hennes del og for din del mtp de potensielle konsekvensene.

Endret av Jullen
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært denne damen og vi var intime mange ganger. Han ledet meg inn i forelskelse i tre år før han bare sluttet å svare meg. Han har selv problemer, men jeg var dum som trodde en slik mann kunne elske meg.

Anonymkode: 4f87e...065

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å snu litt på dette, hva gir hun deg som er så verdifullt oppi den rare situasjonen, at du ikke vil gi slipp? 

Det kan jo være sånn at de har god kjemi, samme humor og føler seg trygge på hverandre. Sånt MÅ jo ikke ende med et forhold. Har man ikke romantiske følelser men allikevel dette til felles, så passer man som venner. 

Anonymkode: e8477...552

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jo være sånn at de har god kjemi, samme humor og føler seg trygge på hverandre. Sånt MÅ jo ikke ende med et forhold. Har man ikke romantiske følelser men allikevel dette til felles, så passer man som venner. 

Anonymkode: e8477...552

Det er derfor jeg spør trådstarter. ;) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å være mann og det å være venn med en dame i tillegg, det er vel såpass sjeldent at man ikke misbruker det? 

Skjønner ikke at du gidder henne når hun ikke respekterer deg. 

Anonymkode: fe77f...c5d

AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette. Hun er i retning borderline og du har sex med henne? Får ikke håpe hun er hevngjerrig.

Anonymkode: 5df6d...02b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest GulSol
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor vil du beholde henne som din venn, når hun ikke respekterer deg og forholdet deres, og lyver om relasjonen deres til et flertall mennesker? Er ikke det respektløst? Blir ikke det ganske respektløst ovenfor deg selv å beholde vedkommende som venn, uten at du kan stole på henne på noe måte? Søt men psyko... haha :)

Det lureste er å ta avstand. Svar mindre, skjeldnere, si at du trives godt som singel. Ikke ligg med henne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 18.45):

Dette er ekstremt egoistisk!  Spesielt når du vet at hun sliter psykisk, da er det direkte å utnytte andre sine svakheter. Det er ikke slik at du kan utnytte andre for din egen glede uten noe ansvar for hvordan dette påvirker de. Om du vet noen er så forelsket i deg at de ikke greier beskyte seg selv, har du et ansvar for å ta avstand! Jeg forstår ikke folk som kan la «venner» som er forelsket gå rundt med håp og kjærlighetssorg bare fordi de ikke vil miste vennen sin. 

Så håper jeg dere bare er venner. For om du utnytter et psykisk sykt menneske som ikke er i stand til å beskyte seg selv seksuelt, da er du virkelig søppel.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...