Gå til innhold

Får ikke lukket eller låst bakdøren på bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, klarer ikke å hverken lukke eller låse bakdøren på kassebilen. Tok av dekselet på ene bildet.

Det er ikke noe kontakt med låsemaknismen når jeg tar i dørhåndtaket hverken fra innsiden eller utsiden, heller ikke når jeg forsøker å låse bilen hverken manuelt i bakdøren eller fra bilnøkkelen. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: edb74...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du bevege denne delen? Det kan være mulig den har hengt seg... Men aner jo ikke. Litt vanskelig å si noe uten å ha sett og kjent på problemet selv.
image.png.9018217f897871a2958af0462a673bdd.png

Anonymkode: 21500...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan du bevege denne delen? Det kan være mulig den har hengt seg... Men aner jo ikke. Litt vanskelig å si noe uten å ha sett og kjent på problemet selv.
image.png.9018217f897871a2958af0462a673bdd.png

Hei og takk for svar :)ja jeg kan bevege den manuelt og dra den ned med fingrene men den glir opp igjen til slik som på bildet med en gang. Den rører seg ingenting når jeg drar i dørhåndtaket hverken på innsiden eller utsiden. Heller ikke når jeg forsøker å låse bilen med både sentrallås og manuelt? Null reaksjon, så jeg får heller ikke fysisk lukket bakøren, den står åpen på gløtt? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei og takk for svar :)ja jeg kan bevege den manuelt og dra den ned med fingrene men den glir opp igjen til slik som på bildet med en gang. Den rører seg ingenting når jeg drar i dørhåndtaket hverken på innsiden eller utsiden. Heller ikke når jeg forsøker å låse bilen med både sentrallås og manuelt? Null reaksjon, så jeg får heller ikke fysisk lukket bakøren, den står åpen på gløtt? 😕

Ok.
Jeg hadde en kassebil før og låsen på bakdøra kunne av og til henge seg opp, men de gangene det skjedde, var det som regel ganske kaldt ute. Da mener jeg å huske at det var den svarte plastdingsen som hadde hengt seg i den ene posisjonen. Men den kom seg etterhvert og fungerte fint igjen. Mulig jeg smurte låsemekanismen litt også, men det er jeg usikker på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...