Gå til innhold

Anne Holt fatshamer Erna Solberg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonymus Notarius skrev (På 8.3.2022 den 9.34):

Poenget mitt var at det tydeligvis er mer sårende å få negative kommentarer på kropp enn negative kommentarer på hvordan man gjør jobben sin. Virker som om mange mener kropp er det viktigste som finnes, kvinnens største kapital... 

Jeg hadde i alle fall blitt mye mer lei meg om noen mente jeg gjorde jobben min dårlig enn om noen mente jeg var tjukk.

Forskjellen er at det ene er sak og det andre er person.

At du forsøker å normalisere fatshaming er jævlig trist. 

Joda, Hun er overvektig, men ord som «svær» og unødvendig fokus på kroppen hennes er god grunn til å kritisere.

Det hadde vært akkurat det samme om man omtalte at hun var «innhult» eller andre nedsettende betegnelser om en tynn person.

Jeg vil heller kritiseres for noe saklig enn usaklig. Saklig vil si jobben jeg gjør, ikke hvordan jeg ser ut. Og da mener jeg konstruktiv kritikk så klart. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonymus Notarius skrev (På 20.3.2022 den 20.48):

I hovedinnlegget snakkes det om podcaster. Uansett, poenget er det samme.

Nei, det gjør det ikke. «Hører på Anne Holts «Furet/værbitt»» betyr selvfølgelig ikke podcast, men lydbokversjonen av boka.

hilsen ts

Anonymkode: fcf70...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

For å kunne skrive gode personskildringer, må man omgås folk, og kunne betrakte folk og nyansere og ikke skildre bare utifra sitt eget lille snevre syn. Personskildringer er nok ikke Holts sterkeste side… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hvordan man vet at det har vært twist i skåla, hvis skåla er tom?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...