AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Del Skrevet 9. mars 2022 Styrke er enormt viktig for kroppen. Før trente jeg styrke 3 ganger i uken, og løp 3 ganger i uken. Nå har jeg mann og barn og tidsklemme, og får bare trent 3 ganger i uken.. Da prioriterer jeg løping, siden det er det som er enklest (og som gir meg mest energi), men prøver å få trent styrke en gang i uken.. Jeg gleder meg til det blir litt enklere å få trent litt oftere.. Anonymkode: 44c5a...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jouley Skrevet 9. mars 2022 #22 Del Skrevet 9. mars 2022 (endret) Jeg løper 5 ganger i uken og trener løpspesifikk styrke ca 3 ganger i uken. Dette for å forbedre løpesteg og forhindre overbelastningskader - feks. runners knee. Jeg begynte med styrke fordi jeg fikk en overbelasntningskade pga. svak hoftemuskulatur og fikk øvelser av fysio. Har hjulpet masse på steget og løpsøkonomien. Øvelsene jeg gjør tar ikke mer enn 30 min å gjennomføre og du kan gjøre det hjemme på stuegulvet hvis du har en treningsmatte og noen strikk. Endret 9. mars 2022 av Jouley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå