AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Del Skrevet 6. mars 2022 Trener dere noe styrke ved siden av? Eller går det kun i løping? Jeg elsker løping og hater styrke 🙄 så slitered motivasjonen der gitt 🤷♀️ Anonymkode: 8dc8f...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Del Skrevet 6. mars 2022 Spørs hva du prøver å gjøre. Jeg er en jente som liker mest å løpe og jogge for å holde meg til ideal vekten. Men selvfølgelig prøver jeg å trene magen og rumpa fordi jeg vil også se bra ut i forskjellige type klær som viser curves og alt annet. Det er ikke så krevende, kanskje prøve ut youtube workouts? Chloe feks er et godt eksempel på gode metoder. Anonymkode: 34071...d5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Skrevet 6. mars 2022 #3 Del Skrevet 6. mars 2022 Ja. Meget motvillig og uinspirert riktignok, men styrke blir trent en halvtime to ganger i uka. Det er ikke nok til å påvirke utseende, men nok til å bevare helse på kort og lengre sikt og å forebygge skader. Utholdenhetstrening gjør jeg med glede, styrketrening av nødvendighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Del Skrevet 6. mars 2022 Nei 🙈 jeg er elendig til styrke. Burde ta tak. Jeg løper bare, og pittelitt langrenn. Er på en saltime i uka også og der er der 15 min styrke med kroppsvekt på slutten, det er eneste styrken jeg trener. Men det er liksom så "komplisert" føler jeg. Er skikkelig usikker på apparater og vekter, og synes det er pinlig med treningssenter, føler alle kan alt og at jeg vil dumme meg ut. Vet det er idiotisk. Løping er liksom bare å snøre på seg skoa og legge i vei. Anonymkode: e7c91...3c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Del Skrevet 6. mars 2022 Trener Yoga ved siden av, av typen vinyasa. Er mer enn nok styrke der for min del. Anonymkode: 2b576...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 6. mars 2022 #6 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg har som ambisjon at jeg skal gjøre litt styrke etter løpetur, før tøying. Har funnet noen øvelsene som visst skal være gode i kombinasjon med løping. Det går sånn passe.. Prøver igjen igjen kveld 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Del Skrevet 6. mars 2022 Nei. Løper 3-4 ganger i uka. Har kjøpt meg strikk nå, men… har ikke blitt brukt enda… Anonymkode: 8c84d...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 6. mars 2022 #8 Del Skrevet 6. mars 2022 Trener styrke tre ganger i uka. De dagene jeg ikke trener styrke,løper jeg. Eller driver annen cardiotrening. Etter at jeg begynte med styrke har jeg blitt raskere og mer utholden. Styrke er gull verdt uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Del Skrevet 6. mars 2022 Løper mye, men trener også styrke. Det er rett og slett for å bli en bedre løper. Når jeg løper langt (over 25km) er det muskulatur, ikke kondis som stopper meg. Man må rett og slett være sterk i bein og setemuskulaturen for å mestre løping bedre. Anonymkode: 5cb9e...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Del Skrevet 6. mars 2022 Men blir man ikke bedre/sterkere/ mer utholdende på løping av å løpe da? Anonymkode: 8dc8f...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Del Skrevet 6. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Trener dere noe styrke ved siden av? Eller går det kun i løping? Jeg elsker løping og hater styrke 🙄 så slitered motivasjonen der gitt 🤷♀️ Anonymkode: 8dc8f...34b Kommer an på målene dine. Og du ønsker å bygge muskler, bli større osv eller om du ønsker å bli slankere, få bedre kondis eller bare generelt god helse osv. jeg trener både styrke og kondis sånn at jeg får bare utholdenhet (pga militæret) og tar styrke for å få finere rompe hehe. Men ja dette er helt individuelt og er ikke noe fasit. Bare å prøve seg frem for å se hva man liker og sette seg mål:) Anonymkode: b8157...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Del Skrevet 6. mars 2022 Ja, jeg trener mest styrke vinterhalvåret og mest løping sommerhalvåret, både for å holde meg skadefri og for å få stramma opp kroppen litt. Tenker det er med styrke som med mye annet, til mer du gjør det til bedre liker du det. Prøv å få lagt inn en økt eller to fast i uka, tren variert og ulike styrkemetoder, så får du litt variasjon i styrketreningen også😊 Anonymkode: bd5f6...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 6. mars 2022 #13 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Jeg løper tre ganger i uka og trener styrke 1-2 g pr uke. Om jeg ikke trener styrke, blir det bare skader. Å trene styrke gjør meg til en bedre løper, motivasjon nok det 😊 Kjører hardt på styrke på vinteren og mindre på sommeren. Endret 6. mars 2022 av Metalbitch Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Del Skrevet 6. mars 2022 Løper rundt 90km i uka, løper hver dag, tøyer ikke, trener ikke styrke. Men trener motbakkeøkt 1 gang i uka, styrke for beina da. Anonymkode: 9e0a0...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Del Skrevet 6. mars 2022 Løper, men når jeg trener på senteret bruker jeg noen apparater etterpå. Beinpress, sånn jeg trekker ned, trekk i mot meg, og andre for armene. Bruker også benk og trener ryggen. Aner ikke navnene på disse apparatene. Tar 3x15 på hver og øker tyngden etter hvert som jeg blir sterkere. Vanlige vekter på stang har jeg ikke prøvd. Anonymkode: b8ec5...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Del Skrevet 7. mars 2022 Løper 40-60 km i uken, mest i terreng. Beina mine har synlige muskler, så det er unødvendig å trene mer styrke for beina, det hadde bare følt til overbelasting. Er aldri skadet. Resten av kroppen trenger styrkeøvelser, men jeg klarer bare ikke motivere meg til senteret for å løfte vekter. Så jeg gjør det minimale: 20+ armhevinger og situps annenhver dag, planken, pullups i treningsparken langs en av løypene mine. Kjører raskt gjennom det, uinspirert, vil bare bli fort ferdig og slippe dårlig samvittiget. Anonymkode: 46443...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HarlemsNocturne Skrevet 7. mars 2022 #17 Del Skrevet 7. mars 2022 Trener styrke 3-5 ganger i uka. Én grunn er at jeg vil være sterk nok til å tåle belastningen fra løping, men jeg vil også være sterk, ha fin rumpe og oppleve mestring. Ser på styrke som en investering mens løping er mer forbruk, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 8. mars 2022 #18 Del Skrevet 8. mars 2022 Ja, trener styrke 2-3 ganger i uka ved siden av løping. Men jeg trener ikke veldig tungt, for gjør det mest hjemmefra og der har jeg maks 2x10 kilos manualer. Jeg pleide å løpe mer eller mindre sporadisk før også uten å trene noe særlig styrke og det fungerte greit det også, men føler at jeg 1) ser raskere fremgang på distanse og tid nå og 2) klarer å holde på løpeformen bedre i perioder der jeg ikke har trent pga. sykdom og skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnHamish Skrevet 8. mars 2022 #19 Del Skrevet 8. mars 2022 Har kjøpt 6 mnd med PT timer og trener med PT 1 gang i uka med fokus på øvelser som skal gjøre meg til en bedre løper. Prøver å få til noen øvelser på egen hånd 1 gang i uka også men har foreløbig ikke nok selvdisiplin til å følge opp. Gruer meg litt til mine 6 mnd er omme og eg må gjøre de alene. Dyre timer men føler det er verdt det. Spesielt siden eg ikke vet korsen øvelser eg som jogger bør gjøre. Blitt mye sterkere i hele kroppen og klarer å jogge over lengre tid uten å bli sliten i verken kropp eller pust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Del Skrevet 8. mars 2022 Jeg får ekstremt vondt i nakken når jeg løper mer enn 5 km, er det noen styrkeøvelser jeg kan gjøre for å hjelpe mot dette? Jeg slapper av i skuldre, armer og nakke når jeg løper så tror ikke det kommer av det. Anonymkode: 2e569...99f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå