AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Vi har et uteområde som må fikses. Det krever litt jobb men det er ikke uoverkommelig. Jeg sliter litt med helsa men får likevel gjort ganske mye. Jeg har tilbudt meg å betale for alt sammen. Men har ikke råd til å ansette folk. Mannen er ikke i jobb. (Deprimert) Han er fryktelig lat å skyver ting foran seg hele tiden. Tar det i morgen, etter helga osv. Det blir selvfølgelig aldri gjort. Enten regner det, er for varmt, er for mye mygg, skal vente til solen går ned, er vind osv. Sånn har han vært i 25 år. Jeg blir selvfølgelig sur å sier ting som: "det kommer ikke til å skje, du sier alltid at du skal gjøre det men gjør det aldri likevel, du vil heller sole deg" osv. Det jeg sier er jo sant men det hjelper lite. Psyken er mye bedre nå å han søker jobb. Noen tips til hva jeg kan si for å få han til å hjelpe meg? Resten av uteområdet har jeg gjort selv. Det skal sies at jeg gjør alt som må gjøres i et hjem både mat, klær og unger. Jeg er i jobb men har en del fri. Jeg har også vært veldig tålmodig mtp nedturene hans selv om det kanskje ikke virker sånn i innlegget. Anonymkode: ace35...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Det virker som at han har blitt godt vant til at du gjør alt da slik var det også hjemme hos oss til jeg gikk på veggen. Jeg lå flatt ut i tre mnd og mannen måtte gjøre alt i huset og med barna. Det viste seg at han egentlig var ganske driftig når han var nødt. Jeg snakket mye med han i den tiden om at jeg var avhengig av at han gjorde mer i huset for at jeg ikke skulle gå tilbake til grønnsakstadiet som jeg var en stund. Det har gått seg greit til, men jeg tror ikke han hadde forstått alvoret hvis jeg ikke hadde gått ned for telling🙈 Anonymkode: b6193...897 5
HerKommerMummi Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Kanskje begynne med å ikke kalle det å hjelpe til? Det er på samme nivå som å være barnevakt for egne barn. 12
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi har et uteområde som må fikses. Det krever litt jobb men det er ikke uoverkommelig. Jeg sliter litt med helsa men får likevel gjort ganske mye. Jeg har tilbudt meg å betale for alt sammen. Men har ikke råd til å ansette folk. Mannen er ikke i jobb. (Deprimert) Han er fryktelig lat å skyver ting foran seg hele tiden. Tar det i morgen, etter helga osv. Det blir selvfølgelig aldri gjort. Enten regner det, er for varmt, er for mye mygg, skal vente til solen går ned, er vind osv. Sånn har han vært i 25 år. Jeg blir selvfølgelig sur å sier ting som: "det kommer ikke til å skje, du sier alltid at du skal gjøre det men gjør det aldri likevel, du vil heller sole deg" osv. Det jeg sier er jo sant men det hjelper lite. Psyken er mye bedre nå å han søker jobb. Noen tips til hva jeg kan si for å få han til å hjelpe meg? Resten av uteområdet har jeg gjort selv. Det skal sies at jeg gjør alt som må gjøres i et hjem både mat, klær og unger. Jeg er i jobb men har en del fri. Jeg har også vært veldig tålmodig mtp nedturene hans selv om det kanskje ikke virker sånn i innlegget. Anonymkode: ace35...bbd Mannen din har ansvar for å ta vare på huset og barna så mye som du har. Det at han er deprimert er jo trist og jeg håper han får hjelp, men samtidig kan han ikke la alle de viktige tingene ligge bak seg. Han er en mann og en far, du må enten ta en seriøs prat med han eller bare starte å gi faen selv Anonymkode: 28344...2c3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 HerKommerMummi skrev (50 minutter siden): Kanskje begynne med å ikke kalle det å hjelpe til? Det er på samme nivå som å være barnevakt for egne barn. Hva skal jeg si da? Ts Anonymkode: ace35...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Mannen din har ansvar for å ta vare på huset og barna så mye som du har. Det at han er deprimert er jo trist og jeg håper han får hjelp, men samtidig kan han ikke la alle de viktige tingene ligge bak seg. Han er en mann og en far, du må enten ta en seriøs prat med han eller bare starte å gi faen selv Anonymkode: 28344...2c3 Han får hjelp. Jeg har hatt mange samtaler med han men jeg snakker for døve ører. Ts Anonymkode: ace35...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal jeg si da? Ts Anonymkode: ace35...bbd Du skal si at han må ta sin del av ansvaret, siden dere er to likeverdige parter. Når du sier «hjelpe til» høres det ut som han skal hjelpe deg med noe som er ditt ansvar. Anonymkode: aa031...0b6 6
Månestjerne Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Du sier "vi skal ta det NÅ, vi skal gjøre det sammen". Er det vind, kan han ta på seg jakke. Er det sol kan han kle av seg. Holder han på med noe (uviktig) får du si han kan fortsette etterpå eller at det kan vente. Evt. får du gi ham et kvarter til å avslutte sånn som man gjør med unger. Skaff barnevakt på forhånd så han ikke slipper unna med den unnskyldningen heller. Alternativt kan du legge det inn i kalenderen så han vet at på lørdag, da skal det skje. Det er greit å være deprimert, men det finnes grenser. Han er ikke handicappet, nå er han lat. Det går an å gjøre ting i hagen selv om man er deprimert. Man kan fint vaske hus selv om man er deprimert. Så må han nok hvile en del etterpå, men han må ta i et tak også. 2
Anonym90059005 Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Kan du ikke bare droppe å fixe mat/klær for han osv, dersom han spør så sier du tar det i morgen/senere og skyver og skyver på det. Kanskje han tar poenget etter hvert. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva skal jeg si da? Ts Anonymkode: ace35...bbd Du får minne han på at det er hans hus/eiendom også. Anonymkode: 05dfc...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Ikke rydd opp i hans rot. Vask kun opp etter deg selv, vask dine klær, lag mat til deg selv osv. Til slutt skjønner han at det ikke er noe hotell. Anonymkode: 14af3...c55 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 Å komme seg ut og gjøre ting kan hjelpe om man er deprimert. Når min mann sleit så satt jeg bare en dag da skal han så måtte han den dagen. Han var ikke blid på meg den dagen. Men han ble bedre av å gjøre noe annet. Samme er for meg om jeg sliter, da er det beste å gjøre noe. Hva med å prate rolig om planene sammen, planlegge, få han motivert. Ikke kjeft. Anonymkode: 26ac6...52d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 Anonym90059005 skrev (3 timer siden): Kan du ikke bare droppe å fixe mat/klær for han osv, dersom han spør så sier du tar det i morgen/senere og skyver og skyver på det. Kanskje han tar poenget etter hvert. Passiv-aggressiv adferd fikser ikke et forhold. Voksne mennesker snakker sammen. Anonymkode: aa031...0b6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 Å slik har du hatt det i 25 år😬 Anonymkode: 5b931...c8e
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å slik har du hatt det i 25 år😬 Anonymkode: 5b931...c8e 🤪 ja. Ts Anonymkode: ace35...bbd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Du får si at det blir dårligere pris på eiendommen når den ikke ser skikkelig ut. Du må jo selge når han ikkje tar sin del. (Kanskje han våkner?) Anonymkode: 6d191...196 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå