Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det tråder her om lønn. Og jeg synes folk virker veldig storkrevende. Jeg har nok et av de lavere lønnsnivåene, men har alt jeg trenger, er aldri i pengenød. Likevel er det folk her som synes 1 mill er for dårlig. Hva er bra da? 

Anonymkode: 5e60b...af8

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke mange som synes 1 mill er "for dårlig", jeg vet ikke hvor du har det fra. Men lønn sees jo uansett i sammenheng med utdannelse, erfaring, bakgrunn og alder. En 25-åring har som regel andre krav enn en 45-åring.

Jeg har inntrykk av at mange som skriver her er imponert over en ganske middels lønn (dersom du faktisk ser på median og gjennomsnitt i landet).

Anonymkode: 63640...da5

• Liker 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet

INGEN her har over 650k i lønn. De aller, aller fleste har ingen lønn i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ofte er det tråder her om lønn. Og jeg synes folk virker veldig storkrevende. Jeg har nok et av de lavere lønnsnivåene, men har alt jeg trenger, er aldri i pengenød. Likevel er det folk her som synes 1 mill er for dårlig. Hva er bra da? 

Synes at det er ok bra når lønna er 28-35 k Etter skatt hvar mnd. Da kan en spare til buffert og lelighet. Det er viktigt for meg å ha trygghet Hvis noe skulle skje. Nå er jeg 30 da så kanskje har fått andre verdier i livet, og da er lønn viktigt. Jeg kanskje ikke kommer å orke å jobbe hele livet Fex. 

Anonymkode: 194c8...df6

AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (10 minutter siden):

INGEN her har over 650k i lønn. De aller, aller fleste har ingen lønn i det hele tatt.

Jo, jeg har langt over 650 000 i lønn, men syntes heller ikke 1 million er dårlig, det er godt over snittet i Norge, men at ingen har 650 000 i lønn må du se langt etter

Anonymkode: a4fd0...127

• Liker 1
Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, jeg har langt over 650 000 i lønn, men syntes heller ikke 1 million er dårlig, det er godt over snittet i Norge, men at ingen har 650 000 i lønn må du se langt etter

Anonymkode: a4fd0...127

Ja, om vi inkluderer våre respektive fantasiverdner så er det mange som har millioner av kroner i lønn.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (15 minutter siden):

Hæ?

Anonymkode: 0ad7f...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange er bortskjemte og ingenting er bra nok for de. Stakkars folk. 

Anonymkode: 6e3cf...d0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor sammenligne seg med andre? Hvis du har alt du trenger og et fint liv har du det bedre enn veldig, veldig mange andre. 👏🏻🥰 

AnonymBruker
Skrevet
Jaconandersen skrev (2 minutter siden):

Ja, om vi inkluderer våre respektive fantasiverdner så er det mange som har millioner av kroner i lønn.

Himmelvid forskjell på å tjene over 650K og «millioner av kroner da». 😅 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt over 600 000 i lønn. For meg som er aleneforsørger er det ikke så mye. Hadde vi vært 2 stk sim hadde den lønnen, hadde det nok vært greit. 

Anonymkode: 32419...d17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mister du motivasjonen? Det er vel revnende likegyldig for deg hva andre tjener med annen yrkesbakgrunn? Man bør ikke sammenligne seg med å andre, men dersom du først skal gjøre det, må du sammenligne deg med mennesker som arbeider med det samme som deg, har samme utdanning og antall år erfaring. Det nytter ikke å sammenligne epler og pærer. 

Dersom konsernsjef for Mowi tjener "bare" 1mill er det ganske beskjeden lønning for en slik stilling, eller en hjernekirurg... 

Jobber du derimot i kassa på Narvesen kan du ikke forvente en slik lønn. Da hadde 1. mill vært en svært høy lønning. 

Anonymkode: b132e...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen i min familie og vennekrets som tjener mindre enn 800k. 1 million er ikke så høyt. Du må enten være vaskedame eller ufør for å tjene mindre enn 800k tror jeg 

Anonymkode: bb96c...bf0

Skrevet

Hvordan blir din lønn dårligere av at andre er grådige og urealistiske i sine lønnsforventninger?

Jeg ligger på gjennomsnittet i lønn, og har helt gjennomsnittlig kjøpekraft. Det påvirkes lite av at naboen har mer. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjenner ingen i min familie og vennekrets som tjener mindre enn 800k. 1 million er ikke så høyt. Du må enten være vaskedame eller ufør for å tjene mindre enn 800k tror jeg 

Vaspreik!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som synes 600.000,- er lite er vel gjerne dem som har har et høyt forbruk. Som skal ha både hytte, 2 biler, utenlandsreiser, merkeklær, ny iphone vært år, masse unger som skal ha masse aktiviteter. Bobil, stort hus, treningsabbonement og masse andre ting.

Den vanlige mann i gata klarer seg helt fint. Både butikkmedarbeidere, elektrikere, lærere, sykepleiere, folk som jobber på kontor og lager. De eier både hus og bil og klarer seg helt fint her i livet og mangler ingenting.

Medianlønnen i Norge er på ca 550.000,-
Men medianalderen i Norge er også et sted mellom 45-55. Jo eldre man er jo mer ansiennitet har man bygd opp. Det er viktig å ta med i beregningen når man vurderer om man tjener godt eller ikke.

Det beste er å sjekke de ulike fagforbundenes lønnstrinn, for her havner de fleste.

image-3.512500.96131.20210615080015.4d9ab9ae7a.jpg

Anonymkode: f6d99...7cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De trådene jeg har sett er tråder hvor folk sier 1 million er for dårlig lønn til at man gidder å bytte jobb. Det gir vel litt mening. Jeg tjener 800k og kunne tjent 1 mill ved å bytte jobb. Men jeg trives sosialt og faglig på jobben jeg har nå og da er 1 mill for lite til at jeg tar sjansen på at jeg vil trives i den nye jobben. Man betaler rundt 50% skatt så man får jo "kun" 100k ekstra og det påvirker ikke livskvaliteten min nevneverdig.  Jeg har nok penger. 

Anonymkode: e2409...e95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Akkurat. Helt enig med deg. Med mine 700k/året er jeg egentlig en vaskedame i forkledning som mannlig ingeniør. 

Anonymkode: 398a1...e8c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

På tide å sette vekk flaska nå...

Anonymkode: 5c619...e81

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Åneida,vi vektere har rundt 420000 i året.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...