Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg som tidligere spurte om det var innafor å spørre om jeg får pengene tilbake snart. Men jeg har ikke fått de. Og venninna mi åpner ikke snapene lenger. Hun tar plutselig ikke kontakt. Etter flere dager med masse kontakt så er hun bare plutselig borte. Hun er litt aktiv på insta men thats it. 
Jeg kjenner jeg blir litt irritert og skuffet. Vi har vært åpne til hverandre om så mye, men så bare forsvinner hun. Jeg vil ikke ta kontakt når det blir slik, da får hun ta kontakt når hun er klar.

Enda mer skurrer det når hun sier til meg at jeg må si ifra dersom jeg trenger økonomisk hjelp. Jeg har aldri spurt venner om å låne penger, så litt rart at hun sa dette i utgangspunktet. Men hvordan kan hun hjelpe når hun ikke er i stand til å betale tilbake?

Jeg får en følelse av at noe med henne ikke stemmer. Hun sa at hun hadde en inntekt på 12. Mill i året, noe jeg såklart ikke tror på. Jeg har 300k liksom og likevel er det hun som må låne penger.

Jeg synes det er kjipt at det skal være så vanskelig å finne venner som er stabile, som man klaffer med og som er til å stole på. 

Er dette en venninne å ta vare på egentlig? Jeg var åpen til henne om en diagnose jeg har, så sa hun at hun har den samme. Jeg synes ikke hun har de typiske trekkene for diagnosen, men det sier folk til meg at jeg ikke har heller. Hun har en diagnose i tillegg da, som kanskje kan forklare litt. 

Synes det er dumt at et vennskap blir ødelagt pga penger og ustabil kontakt. 

Anonymkode: 3ebee...0a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe henne..?

Anonymkode: 4f953...784

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å ringe henne..?

Nja. Det kan jo hende noe er veldig galt. Men når hun lyver om ting så blir det vanskelig å stole på noe som helst som hun sier. Tror dere at hun tjener 12 mill i året? Og må spørre MEG om penger som har 300k? 

Hun ser noen ganger ikke i form ut. Men nå vet jeg jo ikke om hun gjør seg til eller faktisk er syk. Jeg vil jo ikke kjefte og stresse henne heller, hvis hun faktisk er dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne venninna di et en manipulerende svindler desverre 

Anonymkode: 52c8d...e88

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun utnytter kanskje din diagnose?

Anonymkode: 685c6...b20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun utnytter kanskje din diagnose?

Anonymkode: 685c6...b20

Nei for vi hadde kontakt lenge før hun visste om det. 

Skrevet

Dette er en manipulerende svindler ja, du er sikkert ikke første personen hun får penger av. Hvorfor trodde du på at hun har 12 millioner i året? Det er svært få personer i Norge som har den lønna, så hun har bare manipulert deg fordi hun så at du trodde på ting hun sa. Greit å ha et kritisk blikk og kunne ha allmenn kunnskap i bakhånd, slik at man kan se når mennesker lyver… Spesielt! 

Syntes du skal anmelde hun til politiet, det hadde jeg og sikkert alle andre gjort. Du finner tydelige unnskyldninger for hun, fordi du TRODDE dere var venner. Dette er jo akkurat som «Tinder-swindler».. uff 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det Anna? 

Anonymkode: e8bf8...ca4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (Akkurat nå):

Dette er en manipulerende svindler ja, du er sikkert ikke første personen hun får penger av. Hvorfor trodde du på at hun har 12 millioner i året? Det er svært få personer i Norge som har den lønna, så hun har bare manipulert deg fordi hun så at du trodde på ting hun sa. Greit å ha et kritisk blikk og kunne ha allmenn kunnskap i bakhånd, slik at man kan se når mennesker lyver… Spesielt! 

Syntes du skal anmelde hun til politiet, det hadde jeg og sikkert alle andre gjort. Du finner tydelige unnskyldninger for hun, fordi du TRODDE dere var venner. Dette er jo akkurat som «Tinder-swindler».. uff 😂

Jeg ga henne ikke en stor sum. Å anmelde er drøyt tror jeg. Gidder ikke. Men hun kommer aldri mer til å få låne. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det Anna? 

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Er det Anna? 

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Og hva jobber denne venninnen med siden du trodde henne når hun sa hun tjente 12 mill?

Anonymkode: 457c5...98f

AnonymBruker
Skrevet

Lystløgner? 

Tips : ikke lån penger til venner du ikke kan tape. Min erfaring er tapt vennskap og står blakk igjen. Så penger låner jeg helst ikke bort. Men har av og til gitt bort litt. Men prøver å være forsiktig med det også, når jeg har opplevd surhet når jeg sier nei til å gi bort senere. Så ikke bland penger og vennskap... 

Anonymkode: 4116f...10a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde ikke på det. Men jeg gidder liksom ikke å si imot. 

AnonymBruker
Skrevet

Og hva jobber denne venninnen med siden du trodde henne når hun sa hun tjente 12 mill?

Anonymkode: 457c5...98f

Vil ikke detaljere for mye her. Men hun har høyere utdannelse, men ikke en jobb som gir 12 mill.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ga henne ikke en stor sum. Å anmelde er drøyt tror jeg. Gidder ikke. Men hun kommer aldri mer til å få låne. 

Hvorfor er det for drøyt å anmelde? Hvor mye penger var det? 

Hun kommer aldri mer til å få låne, men du har tenkt til å fortsette å være venninne med hun? What.. Har du ingen venner fra før og er så desperat, eller hva er greia? Dette er jo en person som har lurt deg og driter i eventuelle konsekvenser for deg. Og som trolig har lyve til deg om alt, dette er jo ikke en person du egentlig kjenner. Det er jo veldig merkelig hvis du da vil fortsette å ha kontakt med en slik person. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trodde ikke på det, men du må spørre her for å se hva vi sier? Hun har nok heller ikke en høyere utdannelse, nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Din venninne tjener ikke 12 mill i året. Det vet jeg som ikke kjenner henne engang. Men det trodde altså du på? 

Ja som at på til må låne et mindre beløp?! 

Anonymkode: 53c1f...280

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener du virkelig at du syntes at det er synd hvis vennskapet blir ødelagt..? Jeg kan ikke skjønne at du ønsker å ha en sånn venninne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mener du virkelig at du syntes at det er synd hvis vennskapet blir ødelagt..? Jeg kan ikke skjønne at du ønsker å ha en sånn venninne? 

Rosatoast skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er det for drøyt å anmelde? Hvor mye penger var det? 

Hun kommer aldri mer til å få låne, men du har tenkt til å fortsette å være venninne med hun? What.. Har du ingen venner fra før og er så desperat, eller hva er greia? Dette er jo en person som har lurt deg og driter i eventuelle konsekvenser for deg. Og som trolig har lyve til deg om alt, dette er jo ikke en person du egentlig kjenner. Det er jo veldig merkelig hvis du da vil fortsette å ha kontakt med en slik person. 

Jeg har ikke mange venner pga jeg er introvert bl.a. 
Er liksom ikke ensom heller, men jeg har noen ganger behov for å ha noen og. Har gitt opp å prøve å få venner siden det er vanskelig å finne noen som faktisk er til å stole på OG som man har kjemi med. 
Ja det er synd om dette blir ødelagt siden hun er ei jeg føler meg trygg på. Men nå gjør jeg ikke det lenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...