AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Jeg hadde kattungen med ute i hagen med tilsyn siden den er for liten til å være ute alene, og nå bare masser den om at den vil ut. Prøver å avlede med lek, men jeg kan ikke leke eller være ute med den, hele tiden. Hva ville dere gjort, bare la den mase? Anonymkode: c1c10...57f
Antonetta Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde kattungen med ute i hagen med tilsyn siden den er for liten til å være ute alene, og nå bare masser den om at den vil ut. Prøver å avlede med lek, men jeg kan ikke leke eller være ute med den, hele tiden. Hva ville dere gjort, bare la den mase? Anonymkode: c1c10...57f La den mase . Om du lar vere ute alene risikerer du at større katter kommer å skremme den vekk 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Gå ut med den da! Trodde du den bare ville synes det var gøy å være ute 1 gang? Jeg hadde min kattunge med ut i bånd hver dag til den var 8 måneder. Tenk på det som en hund i starten. Den må ut og lufte seg. masete for deg, men godt for katten. -og det er vel det viktigste! Anonymkode: 8951a...1e8 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gå ut med den da! Trodde du den bare ville synes det var gøy å være ute 1 gang? Jeg hadde min kattunge med ut i bånd hver dag til den var 8 måneder. Tenk på det som en hund i starten. Den må ut og lufte seg. masete for deg, men godt for katten. -og det er vel det viktigste! Anonymkode: 8951a...1e8 Jeg har alt vært ute med den 4 ganger i dag.... Anonymkode: c1c10...57f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gå ut med den da! Trodde du den bare ville synes det var gøy å være ute 1 gang? Jeg hadde min kattunge med ut i bånd hver dag til den var 8 måneder. Tenk på det som en hund i starten. Den må ut og lufte seg. masete for deg, men godt for katten. -og det er vel det viktigste! Anonymkode: 8951a...1e8 Og det var første gangen den var ute i dag. Anonymkode: c1c10...57f
Fjelltopp Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Vær obs på at fugler tar kattunger . Så pass på hvis du tar den med ut igjen . 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Ha den ute i bånd? Evt. sele med løpeline, bare følg med på den innimellom. Anonymkode: a2d7f...30e 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har alt vært ute med den 4 ganger i dag.... Anonymkode: c1c10...57f Nesten som at du har en valp Anonymkode: 27620...74c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha den ute i bånd? Evt. sele med løpeline, bare følg med på den innimellom. Anonymkode: a2d7f...30e Har prøvd bånd, den klikket nesten da jeg skulle ta det på. Anonymkode: c1c10...57f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd bånd, den klikket nesten da jeg skulle ta det på. Anonymkode: c1c10...57f Kan ikke bare ta på bånd og tenke at katten skal takle det.. du må trene sakte. Gjør du det riktig så godtar katten det til slutt. Google harness training cat. Anonymkode: 96ac9...593 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Ja, både det å ta på bånd og gå ute med bånd er noe man må øve på. 😃 Anonymkode: a2d7f...30e 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har prøvd bånd, den klikket nesten da jeg skulle ta det på. Anonymkode: c1c10...57f Ta på selen inne, og la den gå med den til den blir vandt til selen. Anonymkode: 982a6...f15 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 Jeg skal slenge meg på tråden da jeg er i samme situasjon. 7 måned gammel omplasserings katt her ,begynte å ta den ut i hage 1 uke siden. Katten godtar sele og hver gang vi skal ut stiler seg klar for å ha på sele og når vi kommer inn venter på at jeg skal ta sele av. Så alt fint der men når vi er ute så etter vel 2-3 minutter begynner først ørene å riste og så kort tid etter hele kroppen. Fryser katten da nesten med en gang ? Er han fortsatt for liten da ? Er ikke sååå kaldt her ,vi går ut midt på dagen og da er det rundt +5c. Er snakk om vannlig blandings katt. Pga av det blir vi ute 5 min. Så går vi inn. Anonymkode: dc798...f56
Gjest mariama Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 Ikke slipp den ut alene. Du har så mye å tjene på å lære den å gå i bånd: - Den får luftet seg nå på en trygg måte - Den kan bli kjent med hvor den bor før første tur ut alene - Du kan antakelig ha den i bånd som voksen om dere er på besøk eller flytter et nytt sted
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 13.02): Jeg hadde kattungen med ute i hagen med tilsyn siden den er for liten til å være ute alene, og nå bare masser den om at den vil ut. Prøver å avlede med lek, men jeg kan ikke leke eller være ute med den, hele tiden. Hva ville dere gjort, bare la den mase? Anonymkode: c1c10...57f Hva trodde du skulle skje? Og det er en grunn til at katter ikke skal slippes ut(snakker ikke om i sele) før de gamle nok. Tilsyn er falsk trygghet Anonymkode: a1d96...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva trodde du skulle skje? Og det er en grunn til at katter ikke skal slippes ut(snakker ikke om i sele) før de gamle nok. Tilsyn er falsk trygghet Anonymkode: a1d96...ebb Ja tilsyn er kjempe falsk trygghet. Plutselig blir katten skremt eller ser noe gøy å jakte på og da er katten vekk. Du får aldri tak i en livredd katt som springer. De kan gjemme seg også og selv om de er trygg på eier er det ikke sikkert at de kommer ut. Kjenner noen som slapp ut kattungen fordi «de skulle bare nett ut en tur og så inn igjen», katten fikk panikk og gjemte seg under terrassen i flere timer, fikk ikke ut katten og ingenting funket. Heldigvis kom den ut etter mange timer med forsøk. Anonymkode: 96ac9...593 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Skrevet 10. mars 2022 Tren med bånd! Ta det sakte, over uker. Først viser du den selen et par ganger mens den får en godtbit, så kan du sakte begynne å prøve å ta den på, så lar du den sitte på et par sekunder i neste steg, før pus går rundt med den en stund eller lekes med før du begynner med å sette på båndet. Vips så kan katten være trygt ute helt til den er stor nok til å være alene. I tillegg er den vant til halsbånd så kan du begynne rett på med GPS om du ønsker. Husk å chippe og kastrere! Anonymkode: f236a...11e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #18 Skrevet 10. mars 2022 Har sluppet ut min på 9 mnd for første gang i hans liv. Han kom til meg sist onsdag. Første dagene var han bare litt utenfor huset i hagen min, nå lusker han mer rundt. Og elsker det! Har chippet han men skal ta en vaksine til om noen uker. Vurderer gps halsbånd, det var lurt.. hvor får jeg tak i det? Anonymkode: e9c05...3a0
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har sluppet ut min på 9 mnd for første gang i hans liv. Han kom til meg sist onsdag. Første dagene var han bare litt utenfor huset i hagen min, nå lusker han mer rundt. Og elsker det! Har chippet han men skal ta en vaksine til om noen uker. Vurderer gps halsbånd, det var lurt.. hvor får jeg tak i det? Anonymkode: e9c05...3a0 Du tuller? Anonymkode: a1d96...ebb 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Skrevet 10. mars 2022 fikk vite da jeg skaffet meg katt de ikke skulle ut før de er året, fordi det var først da navigasjonssystemet i hode var såpass utviklet de fant lett hjem igjen.. Er førstegangs eier og fant det også på nett.. Så da ventet vi på det. Hun visste ikke før det det var mulig for en liten tass å gå ut og prøve ikke. Nå er hun ett og ett halvt og ute alene : de fem minuttene hun gidder.. Blir vel bedre med bedre været. Tror ikke hun led det første året. Vi lekte i timesvis hver dag. Men det er jo sånn : om en gjør noe "feil" i andres øyne ang dyr så er en helt idiot og burde aaaa aaaa a aa aldri hatt dyr. Anonymkode: a2eab...ee7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå