AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Hei.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Er nå i den posisjonen at jeg skal ta abort, og da ble det rutinemessig tatt prøve for klamydia, og den var positiv! Vi hadde en periode for ca ett år siden, hvor vi hadde en "pause" i ca et halvt år. Der hadde jeg et superdumt ONS. Ikke fortalt han om dette da jeg tenkte det ikke hadde noen innvirkning på vår relasjon, samt at han er veldig sjalu. Jeg vet heller ikke helt hva han gjorde i denne perioden, vet han datet 2-3, men om det ble noe mer enn klining vet jeg ikke. Så han KAN jo ha blitt smittet der, og jeg KAN ha blitt smittet fra han jeg hadde ONS med. Jeg føler meg så flau og har så utrolig dårlig samvittighet for å ha (kanskje) gitt kjæresten min dette. Tenk om han ikke tilgir meg? Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal fortelle det og føler meg veldig fortvilet. Noen med gode råd? Anonymkode: 82a5a...8c6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Opplevde å få klamydia fra kjæresten min, men han hadde vært utro. Du har jo ikke vært utro - heller ikke han. Du må si det da han trenger behandling også. Jeg hadde nok blitt litt sur for noe sånt, men dere hadde pause i forholdet da dette skjedde. Anonymkode: 856bf...036 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Jeg hadde ikke blitt sur. Det var jo ikke utroskap. Anonymkode: cf79d...956
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 For alt du vet, så har han gitt deg klamydia. Fortell han at du fikk en positiv test, så én av dere ble smittet når dere ikke var sammen for et år siden. Ferdig. Punktum. Ikke gjør en stor sak ut av det. Og gi beskjed til de dere hadde sex med. Anonymkode: 191de...38d 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg hadde ikke blitt sur. Det var jo ikke utroskap. Anonymkode: cf79d...956 Men tenk om han TROR at jeg har vært utro? Han kan tidvis være ganske paranoid, så nå får han jo bekreftelse for det han iblant beskylder meg for.. men jeg MÅ jo fortelle han det, men det kommer til å bli helvete, og det skjønner jeg jo.. Anonymkode: 82a5a...8c6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Hva er problemet her? Anonymkode: 8579e...64f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Dere er voksne mennesker. Slik kan skje ved sex. Jeg og eksen var mye av og på. Vi begge hadde hatt sex med andre i den pausen. Jeg sjekket meg til legen fordi jeg fikk urinveisinfeksjon. Da viste den prøven at jeg hadde klamydia. Jeg fortalte han og vi begge fikk behandling. Hvem som smittet hvem kan vi ikke vite, men ble enige om å bruke kondom heretter. Nå er jeg veldig forsiktig. Går jeg inn i et nytt forhold så krever jeg at partner sjekker seg før vi har sex uten kondom. Har jeg tilfeldig sex så bruker jeg alltid kondom. Anonymkode: 060b1...6d7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Kan det være at en av dere var smitta FØR dere ble sammen for noen år siden? Nå kan ikke jeg noe særlig om klamydia, men jeg har selv blitt smittet av HPV av en kjæreste. Ble ikke «sur» på ham av den grunn. Sånt kan skje. Anonymkode: 7f1e4...76b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan det være at en av dere var smitta FØR dere ble sammen for noen år siden? Nå kan ikke jeg noe særlig om klamydia, men jeg har selv blitt smittet av HPV av en kjæreste. Ble ikke «sur» på ham av den grunn. Sånt kan skje. Anonymkode: 7f1e4...76b Jeg har ikke ligget med noen før jeg ble sammen med han, så det er de to jeg har ligget med... Men han hadde en annen kjæreste for 9 år siden, men tror han testet seg etterpå, usikker. Han jeg hadde ons sier at hun han lå med før meg testet negativt, så synes det er litt rart... han har ikke fått svar enda. Anonymkode: 82a5a...8c6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 men ja, det har jo ikke noe å si hvor vi fikk det fra, men bare er så stressa på hans reaksjon Anonymkode: 82a5a...8c6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Det er jo ikke hiv akkurat.. Fikk du med piller til han også? Kan du ikke bare gi de til ham og så si at du fikk beskjed om klamydia? Hvis han spør om du har vært utro så er det jo bare å si som sant er, at det har du ikke. Anonymkode: 69977...f41
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 12.48): Hei.. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Er nå i den posisjonen at jeg skal ta abort, og da ble det rutinemessig tatt prøve for klamydia, og den var positiv! Vi hadde en periode for ca ett år siden, hvor vi hadde en "pause" i ca et halvt år. Der hadde jeg et superdumt ONS. Ikke fortalt han om dette da jeg tenkte det ikke hadde noen innvirkning på vår relasjon, samt at han er veldig sjalu. Jeg vet heller ikke helt hva han gjorde i denne perioden, vet han datet 2-3, men om det ble noe mer enn klining vet jeg ikke. Så han KAN jo ha blitt smittet der, og jeg KAN ha blitt smittet fra han jeg hadde ONS med. Jeg føler meg så flau og har så utrolig dårlig samvittighet for å ha (kanskje) gitt kjæresten min dette. Tenk om han ikke tilgir meg? Jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal fortelle det og føler meg veldig fortvilet. Noen med gode råd? Anonymkode: 82a5a...8c6 Husk at dere kan trenge to forskjellige kurer for klamydia, om dere har hatt oralsex....noe jeg antar dere har hatt. Da har dere blitt smittet i halsen også. https://www.nrk.no/livsstil/kjonnssykdommer-i-halsen_-1.7183748 Anonymkode: b5b96...493 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå