Gå til innhold

Klarer dere andre som er helsepersonell å ikke tenke på jobb på fritiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Isåfall hvordan klarer dere å la være? Jeg plages med at jeg tenker på pasienter, sliter med st jeg tenker på pasienter som døde på jobb, våkner noen ganger om natten og tenker på hvordan dette. Hvordan klarer dere å kvitte dere med bildet i hodet og tanker?

Anonymkode: e93b8...c4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på sykehjem og tenker veldig lite på beboere utenom jobb. Kommer sikkert veldig an på hvor man jobber, men så lenge du stoler på at kollegaene dine gjør så godt de kan er det vel bare å ta det med ro?

Anonymkode: c1596...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte det ikke og sluttet etter 2 mnd på sykehjem. Stolte på kollegaene, men jeg klarte ikke legge fra meg tanker om jobben. Gikk over til et annet yrke og tenker like mye på det, men det er noe helt annet og ikke like slitsomt.

Anonymkode: 5ab2b...cda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker sjelden på pasientsituasjoner når jeg ikke er på jobb, bortsett fra hvis det er noe helt spesielt. Jeg tenker derimot mye på fag- hva jeg kan lære, hvordan jeg kan forbedre meg. 

Anonymkode: a6f16...c71

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ingen ting på jobb, heldigvis. 

Anonymkode: 3b9b3...835

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Isåfall hvordan klarer dere å la være? Jeg plages med at jeg tenker på pasienter, sliter med st jeg tenker på pasienter som døde på jobb, våkner noen ganger om natten og tenker på hvordan dette. Hvordan klarer dere å kvitte dere med bildet i hodet og tanker?

Anonymkode: e93b8...c4e

Om du er ny i jobben er dette helt vanlig i begynnelsen. 

Anonymkode: 77dd2...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt i starten av arbeidslivet. Etterhvert som du jobber i noen år vil du lære deg å legge igjen jobben i garderoben. Du må huske at du ikke er mindre god i jobben eller uprofesjonell om du klarer det. Det er faktisk viktig å verne om sin egen psykiske helse for å yte maks på jobb. Om du synes det er veldig vanskelig anbefaler jeg å snakke med bedriftshelsetjenesten og få hjelp av psykologen der

Anonymkode: 64279...231

Skrevet

Er igrunn flink til å legge igjen jobb på jobb, men er det dødsfall som skjer eller andre situasjoner som kan sette en «stuck» i deg syntes jeg det er vanskeligere.. om sånt skjer bruker jeg å lufte det ut til kollegaer, venninne, min mamma (-opprettholder selvfølgelig taushetsplikten min, da) og det hjelper syntes jeg!

Skrevet

Tenker ikke på jobb på fritiden i det hele tatt. Jobbet som sykepleier i 4 år om det er relevant 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig i starten, men veldig viktig at du får hjelp til å legge fra deg jobb på jobb om det ikke går over av seg selv. Om ikke blir du høyst sannsynlig utbrent etterhvert. Snakk med lederen din, eller en annen person som kan hjelpe deg😊

Anonymkode: aefe2...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...