AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Hei vi har separert hverandre fra hverandre. Og Skal nå søke om seperasjon. Men han bruker bilen som er på mitt navn ennå aktivt. Dermed går verdien på bilen ned. Jeg ønsker den selges så jeg får min andel av penger. Jeg har ikke førekort men betalte likevel for bilen og den er felleseie. eventuelt hvordan er det, kan jeg kreve å få låne bilen selv om jeg ikke skal bruke den? At den er noen uker hos meg? Også noen hos han? Kan få brått bruk for den. Urettferdig hvis han får hele makten over bilen. I tilegg ga jeg han 10.000 kr en dag før vi separerte oss. Da jeg ikke var klar over denne situasjonen. Har jeg rett på de 10000kr tilbake? Anonymkode: 20502...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Når det er sagt, bilen er på begges navn og er felleseie. Anonymkode: 20502...5f0
Sensi Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Tenker du kan be han om å kjøpe deg ut. Evt får dere fastsette verdien på bilen nå. Og dette er pengene han skal betale deg for bilen når dere skal gjøre opp. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Sensi skrev (4 timer siden): Tenker du kan be han om å kjøpe deg ut. Evt får dere fastsette verdien på bilen nå. Og dette er pengene han skal betale deg for bilen når dere skal gjøre opp. Hvordan kjøper jeg meg ut? Og får jeg penger av å kjøpe meg ut? Anonymkode: 20502...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan kjøper jeg meg ut? Og får jeg penger av å kjøpe meg ut? Anonymkode: 20502...5f0 Å kjøpe seg ut betyr at man betaler penger til den man eier sammen med, mot å overta full eierandel. Hvis han kjøper deg ut av bilen, får du penger. Men han får bilen. Anonymkode: 70043...912
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å kjøpe seg ut betyr at man betaler penger til den man eier sammen med, mot å overta full eierandel. Hvis han kjøper deg ut av bilen, får du penger. Men han får bilen. Anonymkode: 70043...912 Hvordan gjør man det? Jeg vil gjerne gjøre med engang. beklager jeg er veldig uerfaren. Anonymkode: 20502...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan gjør man det? Jeg vil gjerne gjøre med engang. beklager jeg er veldig uerfaren. Anonymkode: 20502...5f0 Dere fastsetter verdien på bilen hos en bruktbilforhandler, eller dere blir enige om hva den er verdt. Han skal da betale deg ut med halvparten av bilens verdi. F.eks om bilen er verdt 50.000, betaler han 25.000. Så skriver dere under på kjøps-/salgskontrakt der det står begges navn, bilnummer og salgssummen. Og han overfører straks halvparten av bilens verdi (det han skal kjøpe deg ut med) til din konto som han ikke har tilgang til. Så gir du ham dine bilnøkler. Anonymkode: 70043...912 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dere fastsetter verdien på bilen hos en bruktbilforhandler, eller dere blir enige om hva den er verdt. Han skal da betale deg ut med halvparten av bilens verdi. F.eks om bilen er verdt 50.000, betaler han 25.000. Så skriver dere under på kjøps-/salgskontrakt der det står begges navn, bilnummer og salgssummen. Og han overfører straks halvparten av bilens verdi (det han skal kjøpe deg ut med) til din konto som han ikke har tilgang til. Så gir du ham dine bilnøkler. Anonymkode: 70043...912 Men den er forsatt på 200.000 kr lån igjen. vi har betalt ca 110.000 kr lån til nå. men jeg vil ha min del av lån jeg har betalt tilbake Anonymkode: 20502...5f0
Million Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men den er forsatt på 200.000 kr lån igjen. vi har betalt ca 110.000 kr lån til nå. men jeg vil ha min del av lån jeg har betalt tilbake Anonymkode: 20502...5f0 Du kan ikke få tilbake penger du har betalt på billån. Det er jo umulig. Bilen synker i verdi for hver måned dere eier den, og gjelden til finansieringsselskapet må dere betale. Dette er ikke penger dere kan få tilbake. Som sagt synker en bil i verdi hele tiden. Bruktbiler gjør det. Dersom dere selger bilen nå, vil dere få mye mindre betalt for den enn hva dere selv kjøpte den for før. 7
Gjest Smeltemann Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Dette må være et godt forsøk på trolling.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Million skrev (6 minutter siden): Du kan ikke få tilbake penger du har betalt på billån. Det er jo umulig. Bilen synker i verdi for hver måned dere eier den, og gjelden til finansieringsselskapet må dere betale. Dette er ikke penger dere kan få tilbake. Som sagt synker en bil i verdi hele tiden. Bruktbiler gjør det. Dersom dere selger bilen nå, vil dere få mye mindre betalt for den enn hva dere selv kjøpte den for før. Jeg vet vi vil få mye mindre tilbake. Så si jeg har betalt 60 tusen så får jeg 20.000 kr tilbake Men får jo noe tilbake? Anonymkode: 20502...5f0
Million Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet vi vil få mye mindre tilbake. Så si jeg har betalt 60 tusen så får jeg 20.000 kr tilbake Men får jo noe tilbake? Anonymkode: 20502...5f0 Det var ikke det du skrev. Du skrev lenger oppe "men jeg vil ha min del av lån jeg har betalt tilbake " Det er jo noe helt annet. Det virket som du trodde du skulle få tilbake alt du har betalt på lånet. Men ja, NOE får du betalt om bilen selges. Sjekk på Finn og se hva samme type bil og årsmodell selges for brukt der. Så ser du hva de ligger på i pris og hva du kan forvente deres bil kan selges for. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 Lagd deg ny bruker nå? Anonymkode: 95216...4a4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei vi har separert hverandre fra hverandre. Og Skal nå søke om seperasjon. Men han bruker bilen som er på mitt navn ennå aktivt. Dermed går verdien på bilen ned. Jeg ønsker den selges så jeg får min andel av penger. Jeg har ikke førekort men betalte likevel for bilen og den er felleseie. eventuelt hvordan er det, kan jeg kreve å få låne bilen selv om jeg ikke skal bruke den? At den er noen uker hos meg? Også noen hos han? Kan få brått bruk for den. Urettferdig hvis han får hele makten over bilen. I tilegg ga jeg han 10.000 kr en dag før vi separerte oss. Da jeg ikke var klar over denne situasjonen. Har jeg rett på de 10000kr tilbake? Anonymkode: 20502...5f0 Dersom bilen står i ditt navn, så kan du kreve bilen tilbake. Du kan selvsagt selge den også, det er din eiendel. Si at en i familien din feks skal disponere den, også henter de den for deg. De 10.000 du gav han, kan du nok se langt etter. En gave er noe man gir bort. Anonymkode: 95d19...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Million skrev (5 minutter siden): Det var ikke det du skrev. Du skrev lenger oppe "men jeg vil ha min del av lån jeg har betalt tilbake " Det er jo noe helt annet. Det virket som du trodde du skulle få tilbake alt du har betalt på lånet. Men ja, NOE får du betalt om bilen selges. Sjekk på Finn og se hva samme type bil og årsmodell selges for brukt der. Så ser du hva de ligger på i pris og hva du kan forvente deres bil kan selges for. Formulerte feil. hva hvis mannen vil beholde bilen, og ikke selge. Hvordan skjer det da? og er det noe skjema som skal fylles? Hvor finner jeg? Anonymkode: 20502...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Ps. Du får selvsagt ikke penger igjen av det som er betalt inn på lånet. Du får kun den summen du selger den til. Han eier ikke bilen, ergo må han heller ikke betale for det. Det er du som har sagt at han kan disponere den. Anonymkode: 95d19...bc7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom bilen står i ditt navn, så kan du kreve bilen tilbake. Du kan selvsagt selge den også, det er din eiendel. Si at en i familien din feks skal disponere den, også henter de den for deg. De 10.000 du gav han, kan du nok se langt etter. En gave er noe man gir bort. Anonymkode: 95d19...bc7 10.000 kr Var ikke gave, var penger jeg ga for kostander. Strøm, hus, mat osv. for den nye kommende mnd… men jeg fikk ikke vært der Anonymkode: 20502...5f0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ps. Du får selvsagt ikke penger igjen av det som er betalt inn på lånet. Du får kun den summen du selger den til. Han eier ikke bilen, ergo må han heller ikke betale for det. Det er du som har sagt at han kan disponere den. Anonymkode: 95d19...bc7 Begge eier bilen likt. Anonymkode: 20502...5f0
Gjest Smeltemann Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10.000 kr Var ikke gave, var penger jeg ga for kostander. Strøm, hus, mat osv. for den nye kommende mnd… men jeg fikk ikke vært der Anonymkode: 20502...5f0 Da har du jo krav på å bo der. Du har betalt for en mnd.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 Smeltemann skrev (1 minutt siden): Da har du jo krav på å bo der. Du har betalt for en mnd. Ja, men han «kastet meg» ut på en måte. Han bor ikke der, heller ikke jeg. Leieligehten er tom. Hadde likt å kreve pengene tilbake. Anonymkode: 20502...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå