Gå til innhold

Vanskelig familie situasjon. Blir bare verre og verre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Min mann har en bror som brøt kontakten med sin bror når min mann flyttet til meg. Han ga aldri noe spesifikk grunn bare kuttet all kontakt.  Vi bor 45 min med bil unna hverandre. Når vi er i samme selskaper så er denne broren overlegen mot både min mann og meg. Min har også prøvd når jeg ikke er tilstede.  Bare går om vi pratet til han. Dette er utrolig vondt for min mann. Å bli ignorert av sin egen bror. Vi får høre av flere i familien til mannen at denne broren er overlegen mot de fleste og er bare overfladisk mot folk. Denne broren dukker ikke opp i de fleste bursdager som er, eller i jula om vi er der på samme tid uavhengi hvem det er hos i familien til mannen. (Svigermor, mormoren til mannen, tanta til mannen, ) 

Det er snart 9 år siden min mann og jeg flyttet sammen. 

Nå om dagen er utfordringen vår at svigermoren min maser om at det er min mann som må rydde opp i dette. Noe han ikke klarer. Svigermor mener dette er min mann sin skyld. Min mann ville ha kontakt og har prøvd også. 

Svigermor bruker vår sønn på 7 år for at det skal bli kontakt igjen. Bruker vår sønn til å sende sms til sin onkel uten at vi skal vite det. Sms blir sendt fra tlf til vår sønn. Og når vi ikke er tilstedet så skal Svigermor ordne facetime mellom onkel og vår sønn. 

Jeg vet ærlig talt ikke lengre hva vi skal gjøre. De skyver bare min mann lengre og lengre vekk med dette. Vi har sagt ifra at vår sønn ikke skal bli brukt men blir det likevell. Det kan gå flere mnd mellom hver gang min mann og hans mor prater sammen pga dette. 

Noen her som har noe råd å komme med? 

Anonymkode: 2ed6c...bdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke utover at du ikke bør legge energi i noe du ikke kan fikse. Om mannen din ønsker å holde seg inne med sin familie så blir du med i bursdager osv, om han har fått nok støtter du han i å utebli. Men det er ikke din konflikt å løse.

Anonymkode: b419f...c75

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her har det åpenbart skjedd mye vi ikke får innsikt i, bare ved å høre din versjon. Det blir derfor helt umulig å gi gode råd uten å vite broren sin versjon…

Anonymkode: 7b69d...925

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her har det åpenbart skjedd mye vi ikke får innsikt i, bare ved å høre din versjon. Det blir derfor helt umulig å gi gode råd uten å vite broren sin versjon…

Anonymkode: 7b69d...925

Jeg vet ikke om så mye, dessverre. Tror ikke min mann vet heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig situasjon, men en ting er sikkert man bruker ikke barnet på sen måten så der hadde jeg satt ned  foten 

Anonymkode: e828b...888

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig situasjon, men en ting er sikkert man bruker ikke barnet på sen måten så der hadde jeg satt ned  foten 

Jeg har satt ned foten, barnet får ikke være alene med farmoren son lengre pga dette. (Er flere grunner også) Jeg blir ikke respektert om jeg går imot svigermor.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har satt ned foten, barnet får ikke være alene med farmoren son lengre pga dette. (Er flere grunner også) Jeg blir ikke respektert om jeg går imot svigermor.  

Det er jo teit gjort av deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (1 minutt siden):

Som sagt det er flere grunner jeg ikke vil inn på som i seg selv er grunn nok for at svigermor ikke får ha barnet alene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fornuftig , hadde gjort det samme

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (5 minutter siden):

Teit? Å beskytte barnet er teit?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke gir mer informasjon er det umulig å gi tilbakemelding. Du skriver det er flere grunner til at svigermor ikke får være alene med barnet. Hvorfor gi bruddstykker når du velger å skrive? Jeg tenker det er mannen din som må ta samtalene med familien din, og du må ligge lavt.

Anonymkode: 6943e...77c

• Liker 2
Skrevet

Ts er teit, ja. Svigers er jo god mot barnet.

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Eh god mot barnet? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du mener dette er p være god?

Svigermor bruker vår sønn på 7 år for at det skal bli kontakt igjen. Bruker vår sønn til å sende sms til sin onkel uten at vi skal vite det. Sms blir sendt fra tlf til vår sønn. Og når vi ikke ertilstedet så skal Svigermor ordne facetime mellom onkel og vår sønn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er svigermor god når henne setter barnet i en vanskelig situasjon. Barnet syns dette er vondt. 

• Liker 2
Skrevet

Du mener dette er p være god?

Svigermor bruker vår sønn på 7 år for at det skal bli kontakt igjen. Bruker vår sønn til å sende sms til sin onkel uten at vi skal vite det. Sms blir sendt fra tlf til vår sønn. Og når vi ikke ertilstedet så skal Svigermor ordne facetime mellom onkel og vår sønn. 

Ja? Hun prøver jo å få til en kontakt her!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du ikke gir mer informasjon er det umulig å gi tilbakemelding. Du skriver det er flere grunner til at svigermor ikke får være alene med barnet. Hvorfor gi bruddstykker når du velger å skrive? Jeg tenker det er mannen din som må ta samtalene med familien din, og du må ligge lavt.

Anonymkode: 6943e...77c

Det er mye man kunne skrevet. Blandt annet alkohol inntaket uansett dag. Ingen av hennes barnebarn får være alene med henne. Henne har 6 barnebarn. Ikke bare vi som har satt ned foten. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja? Hun prøver jo å få til en kontakt her!

Ved å bruke barnet å gå bak ryggen på foreldre?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke gjort så mye for at det skal bli kontakt igjen og iallfall ikke med barnet deres. Broren til din mann har jo vist at han ikke bryr seg om å droppe kontakt med sitt søsken, hva om dere nå blir venner og barnet deres blir glad i onkel og så forsvinner han igjen, nei, hadde latt det være jeg. Din mann for ta denne diskusjonen med sin mor og så melder du deg ut.

Regner med det er litt "grums" i denne familien og gode grunner for at du ikke ønsker noe mer kontakt med svigermor, du gjør det som er best for ditt barn, slik det skal være. 

• Liker 2
Skrevet

Men nekter bror totalt å si noe om hvorfor han er misfornøyd? Har ikke svigermor noen teorier heller? Det er ikke så mye råd man kan gi når man ikke får noe informasjon om hva som er problemet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...