Gå til innhold

Kona aldri fornøyd- vurderer å stikke fra småbarnslivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to små barn , hvor den ene spesielt er svært mammadalt. Jeg prøver så godt jeg kan , men det er alltid mamma som er valget. Hun takler også å ha de to alene mye bedre enn meg . 

Den minste har aldri sovet mye , og vært mye oppe om natta. Kona har tatt de nettene , siden det fungerer bedre. Denne helgen skulle vi starte med å ha en "sovedag" hver. Hun sov i går , og jeg prøvde så godt jeg kunne å være alene med de. Det var mye grining , men jeg holdt ut. Den ene gikk dessverre inn til mamman sin 4-5 ganger og vekte henne. Til slutt så spurte jeg om hun kunne konme ut klokka 8 . Da syntes jeg virkelig at jeg hadde prøvd mitt beste. 

I dag sov jeg. Det virker ikke som hun synes det er så stress å være med de to alene. De gråter i hvert fall ikke og ingen kommer inn til meg. Kona mi vekte meg aldri , så plutselig var klokka kvart over 10.. Jeg har en avtale I dag  , som jeg må dra på snart.

Nå er plutselig Kona skikkelig sur på meg,  siden jeg valgte å ta den avtalen akkurat når begge skal legges for lur og vi skal pakke til en tur vi skal på sammen.. Sånn at hun må gjøre alt alene... Jeg spurte henne i går hvilket tidspunkt som passet, og da sa hun at det var det samme. Da jeg konfronterer henne med det,  så sier hun at hun trodde jeg klarte å tenke litt selv. Jeg sa også at hun godt kunne vekt meg før,  så jeg kunne ha pakket, men da ble hun sur siden jeg var en voksen mann som hun ikke gadd å ha ansvar for å vekke. 

Nå skjønner jeg ingenting.. Alt jeg gjør blir feil, og jeg føler meg også litt mislykket som ikke klarer ting like bra som henne... Vurdere å bare stikke fra alt. 

Anonymkode: f33b8...617

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å jobbe med problemene enn å stikke av? Forbedre kommunikasjonen med kona, og få et nærmere forhold til barna. Om du stikker, så blir du jo mest sannsynlig helt alene med barna 50% av tiden. 

Anonymkode: 87f50...319

• Liker 38
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Å stikke av er vel ikke løsningen. Dere må snakke sammen. Kanskje dere trenger en tredjeperson som kan hjelpe dere, en familieterapeut el?

Anonymkode: d31ed...dfc

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vurdere å bare stikke fra alt. 

Anonymkode: f33b8...617

Ja det er sikkert en god løsning, som føyer seg inn i rekken av hvordan du ellers "fungerer" i farsrollen. "Stikke fra alt", liksom. Er du over 20 år gammel? Er man voksen så er det ikke et alternativ å "stikke fra" barna sine. Herregud, flaueste innlegget jeg har lest på KG.

• Liker 33
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så mye stygge kommentarer, blir flau jeg

Anonymkode: 3d4fb...73b

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så mye stygge kommentarer, blir flau jeg

Anonymkode: 3d4fb...73b

Det er en fornuftig realitetsorientering for en mann som ellers ligger an til å bli skilt. 

• Liker 42
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å stikke fra alt er ikke noen god løsning. Dette handler mye om kommunikasjon. Det går an å få hjelp til kommunikasjon hvis det trengs. For eksempel fra familievernkontoret. 

Jeg tenker at kona di er frustrert fordi hun er sliten. Hun fikk jo ikke sove ut i går når du lot barna vekke henne 4-5 ganger og så måtte hun opp kl. 8. Og i tillegg tar hun nattevåk. Det er faktisk utrolig tøft det der! 
Tar du ellers din del av oppgavene hjemme? Husarbeid, matlaging, logistikk osv. ? 
Har du noe egentid? Har hun noe egentid? Har dere noe barnefri sammen? 

Anonymkode: 3fb00...edc

• Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du straffe barna dine for at de ikke liker deg bedre enn mora ved å stikke av? 

Anonymkode: 893e4...713

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og tenker at dette må være en trolltråd ut fra måten du skriver på. Samtidig er det mye jeg kjenner igjen fra min egen mann… til og med når jeg er syk, så får jeg ikke ekstra søvn, for han har ikke evnen til å fortelle dem at de skal la meg sove. Og er det en ting som får meg grinete, så er det når han ikke gjør sin del av «jobben» og oppfører seg som en dust. Sikreste måten å få meg til å klage på «alt» han gjør på er å oppføre seg som en egoistisk dritt. 

Anonymkode: 1e36d...271

• Liker 45
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne å sette deg inn i hennes sko. At du forstår så lite betyr bare at din kone har skjemt deg bort ved å ta så mye ansvar alene. Hadde du tatt mer ansvar og gjort flere oppgaver, så hadde du forstått mer.

Dere kan begynne med å lage en ukeplan og fordele oppgave som kommer. Sort på hvitt. Tydelige forventninger og tydelige oppgaver.

Småbarnslivet er hardt men hvordan kan du ha samvittigheten til å la din kone ta alt ansvaret helt alene? Ikke la barna ha en far i livet sitt? Være såpass egoistisk? Tenk også framtidsrettet: når en kvinne får vite at du stakk ifra familien din så kommer hun ikke til å ta borti deg med en kliptang en gang. Det er en ufattelig dårlig ting å gjøre av en mann. Kanskje noe av det minst mandige som finnes.

Anonymkode: 808b1...2a9

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta barna med ut og leke, frem til kl 9…?  Ha de i stua og lås døren til gangen. Lek. Dess mer de blir vant til å være med deg alene, dess mindre vil de grine etter mor. 

kunne også synes det var morsomt å se deg ha de helt alene annenhver helg, eller annenhver uke. Det er det som er alternativet. 

Også enig med din kone at du kan tenke selv og være til stede når det er mest hektisk. Du avtaler jo ikke ting når dere er opptatt, da må du i vertfall spørre henne om det er greit hun tar din del siden du vil ha avtalen akkurat når det skjer ting hjemme.  Når hun sier det er det samme når du tar avtalene så går hun selvfølgelig ut fra at du tar den når du ikke har andre forpliktelser hjemme. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS,

Jeg skjønner at det oppleves vanskelig for deg, og jeg tror dere begge har delvis skyld. Du, fordi du ikke virker til å ha bidratt særlig mye med barn og hjem, og henne for ikke å ha sagt nok i fra til deg. Dere er TO voksne, men det virker som om det kun er hun som har ansvaret hjemme. Hvorfor er det slik? Har du reflektert rundt dette? 

Det er en grunn til at din kone aldri er fornøyd, og nå må du finne ut hvordan du kan gjøre henne mer fornøyd igjen!

Anonymkode: 38c74...5ae

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (10 minutter siden):

Oh lord. Det du kan tenke veldig nøye gjennom, er hvordan du vil synes det er å ha HELE ansvaret helt alene 50 % av tiden.

Du kan starte med å reflektere litt der, tenker jeg. 

Slike fedre får ikke 50-50 før barna er mye eldre. Type 18-20

Anonymkode: f0fda...4d8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke stilt noe spørsmål TS. Bare ett langt innlegg hvor du fremhever det du ikke gjør eller det du gjør feil. Det skal du ha, du la litt med tid i denne trollettråden.

Anonymkode: d21c5...27c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har ikke stilt noe spørsmål TS. Bare ett langt innlegg hvor du fremhever det du ikke gjør eller det du gjør feil. Det skal du ha, du la litt med tid i denne trollettråden.

Anonymkode: d21c5...27c

TS er jo opptatt. Hadde en avtale som han var sur for at kona ikke vekket han tidsnok for, så han måtte skyndte seg 😂.

Anonymkode: 31678...83c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle verden lot du barna vekke henne 4-5 ganger på sovedagen hennes som ikke varte lenger enn til kl 8? Du som far kan da bestemme om barna skal få vekke mor?? Jeg forstår at du føler deg mislykket og at det kan virke som om alt er enklere for henne. Det er nok ingen god følelse. Men å bare stikke fra...Hva godt fører det med seg tenker du? Da må du være støkk alene med barna hele døgnet når du har dem. Hvordan skal det gå når du ikke engang klarer det nå med mor som støtte? 

Forsøk heller å ordne opp og få til gode løsninger. Jobb med problemene og involver deg.

Anonymkode: 9e0a0...507

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...