Gå til innhold

foring av hund

Anbefalte innlegg

Gjest tuppemora
Skrevet

bare sånn fordi jeg lurer, hvilket for til hund bruker dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pro Plan Laks - det stinker, men hunden min har problemer med utslett og kløe og det har gitt seg etter at vi skiftet til dette foret.

Skrevet

Lone Star, nå for høyaktive hunder, det er jakt må vite ;)

Ellers rått kjøtt og ukokte bein, 3-4 ganger i uka

Skrevet

Forer med Pro Plan og er fornøyd med det :)

Skrevet

Etter at foret vi brukte plutselig ikke var å oppdrive (importert) har vi egentlig ikke funnet noe som er perfekte. Nå går det litt i perioder.

Hunden tåler/liker ikke Eukanuba, så vi har testet litt med Pro Plan og Hills. Tror at vi fortsetter med Hills.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Royal Canine, Maxi. Veldig fornøyd med dette, da hunden vår er litt følsom på for.

Skrevet

Jeg bare satt her med en tanke, om det er mange som ikke svarer, fordi de forer hunden sin på ¨butikkfor¨, pedigree og friskies og sånt... Diskusjonene rundt disse er jo uendelige, og mange er negative. Da vil jeg bare fortelle min erfaring, den ene tispen min fikk pedigree lenge, i tillegg til middagsmat++, og det virket helt fint, så fikk jeg en ny, som ikke kan ha det i det hele tatt, bare mister pels, helt matt, og tynn og fæl. Så det er nok som med oss at vi er individuelle :)

Skrevet

Vi står på liste for å kjøpe valp, og oppdretter er dødsseriøs, og har hatt mange verv innen raseklubben osv. Og hun påpekte hvor viktig et godt fôr og riktige tilskudd er for aktive hunder av den typen. Men hun fortalte at hun selv forer med Labb, og det var forvirrende å høre, for jeg hadde kanskje ikke de høye tankene om Felleskjøp-fôr i utgangspunktet, og vil neppe gå i den retningen selv.

Skrevet

vi fôrer med labb, og er kjempe fornøyde.

ikke glem at felleskjøpet har forskere som forsker på fôr til alle slags dyr. og har veldig lang erfaring med fôr prod.

på tv 2 hjelper deg kom labb best ut i testen, og det var ikke bare "butikk fôr" som var med dær.

Skrevet

Men jeg tenker at Labb kanskje er OK for vanlige familiehunder, men ikke for en hyper jakthund (som er det vi skal kjøpe)? Men kanskje jeg er ubegrunnet skeptisk.

Skrevet

Hills i/d får vår hund. Han er sær i matveien og har godt av det ekstra fettet som er i dette fôret.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Labb er bedre en mange dyrebutikkmerker til hunden vår, så jeg tror nok det er ett av de bedre. Til jakthunder kan man fore med vanlig for ellers i året, men kjøre høyenergifor i jaktsesongen.

Skrevet

Fôrer vom og hundemat med en blanding av rått kjøtt/grønnsaker og diverse bein.

Skrevet

Slakteavfall fra Vom og Hundemat blandet med Pro Plan Performance. VELDIG FORNØYD! :)

Skrevet

Jeg ga hunden min stekt kyllingfilet i dag! Han har ikke spisst på noen dager og jeg begynte å lure litt! Med kyllingfilet i skåla skal jeg si det gikk unna! :)

Skrevet

Hei! Går det greit at jeg drar tråden litt videre? I tillegg til å vite hva slags for andre bruker, lurer jeg litt på hvor ofte man varierer for, eller om dette ikke er noe problem? Periodevis blir jo hunden lei maten sin, og jeg hadde vel også blitt lei av å spise det samme hver dag...

Jeg blander da med litt annet for, evt. får de litt kjøttmat blandet i foret..

Gjest Gjest_Ulrikke_*
Skrevet

Ulldotten får Olivers.

Fungerer fint på henne, hun er ikke den med størst apetitt, men det glir da ned dette.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Periodevis blir jo hunden lei maten sin, og jeg hadde vel også blitt lei av å spise det samme hver dag...

Du kan ikke sammenligne hunder og mennesker på dette punktet. Hunder har ikke samme behov for variasjon i kosten som oss mennesker, dersom de ikke vil spise maten sin er det som regel andre problemer som ligger til grunn. Jeg forer likevel med middagsrester ved siden av, istedet for å kaste maten, pluss rått kjøtt noen ganger i uka, fordi det er bra for hunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...