tussi84 Skrevet 6. mars 2022 #41 Del Skrevet 6. mars 2022 Ser ut som det blir en verdenskrig uansett. Selv om ikke nato innblander seg direkte innenfor nato så vurderer enkelte land innenfor nato å handle på eget intentativ. Feks Polen vurderer å sende kampfly. Hvis Polen skulle finne på gjøre dette så vil Russland mest sannsynlig gå til angrep mot Polen. Da vil nato måtte forsvare Polen og det blir krig mellom nato og Russland. Den kan bli meget stygg med milliarder av døde. Og det er dette Ukraina ikke ser konsekvensene av. Jeg forstår de er desperate etter hjelp, men jeg synes at nato er smarte som holder seg unna. Å unngå at flest mulige blir drept er viktig. Jo synes synd på befolkningen i Ukraina, men nå burde presidenten der nede begynne å se på at de taper mot Russland uansett. Jo lenger de holder på med å forsvare seg selv jo flere liv går tapt, og verre blir krigen. Jo lenger den holder på jo mer settes Europa/usa i fare. Jeg sier ikke at det er Ukraina sin feil, for det er det ikke, men når angriperen aldri kommer til å trekke seg så må man finne på noe annet. At flere hundretusen om ikke millioner innenfor et land skal dø pga krig, i verste fall milliarder hvis krigen eskalerer er helt unødvendig når det kan stoppes. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #42 Del Skrevet 6. mars 2022 PetterKanin skrev (1 minutt siden): Fordi det ikke ligger i hans natur. Men for all del, er det en gang jeg håper jeg tar feil er det nå. Vanskelig å bedømme hans natur, men jeg kan tenke meg at han er kjempesint og livredd nå, men det er bare spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #43 Del Skrevet 6. mars 2022 tussi84 skrev (1 minutt siden): Ser ut som det blir en verdenskrig uansett. Selv om ikke nato innblander seg direkte innenfor nato så vurderer enkelte land innenfor nato å handle på eget intentativ. Feks Polen vurderer å sende kampfly. Hvis Polen skulle finne på gjøre dette så vil Russland mest sannsynlig gå til angrep mot Polen. Da vil nato måtte forsvare Polen og det blir krig mellom nato og Russland. Den kan bli meget stygg med milliarder av døde. Og det er dette Ukraina ikke ser konsekvensene av. Jeg forstår de er desperate etter hjelp, men jeg synes at nato er smarte som holder seg unna. Å unngå at flest mulige blir drept er viktig. Jo synes synd på befolkningen i Ukraina, men nå burde presidenten der nede begynne å se på at de taper mot Russland uansett. Jo lenger de holder på med å forsvare seg selv jo flere liv går tapt, og verre blir krigen. Jo lenger den holder på jo mer settes Europa/usa i fare. Jeg sier ikke at det er Ukraina sin feil, for det er det ikke, men når angriperen aldri kommer til å trekke seg så må man finne på noe annet. At flere hundretusen om ikke millioner innenfor et land skal dø pga krig, i verste fall milliarder hvis krigen eskalerer er helt unødvendig når det kan stoppes. Nå er det viktig å holde seg i ro og vente . Jeg tror Putin kan bli felt på hjemmebane i løpet av mars. Da vil krigen avblåses. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 6. mars 2022 #44 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Nå er det viktig å holde seg i ro og vente . Jeg tror Putin kan bli felt på hjemmebane i løpet av mars. Da vil krigen avblåses. Krysser fingrene for det🤞🤞 Ondskap vinner aldri i lengden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 6. mars 2022 #45 Del Skrevet 6. mars 2022 tussi84 skrev (15 minutter siden): Jeg sier ikke at det er Ukraina sin feil, for det er det ikke, men når angriperen aldri kommer til å trekke seg så må man finne på noe annet. At flere hundretusen om ikke millioner innenfor et land skal dø pga krig, i verste fall milliarder hvis krigen eskalerer er helt unødvendig når det kan stoppes. Hvis forsvareren aldri kommer til å gi seg må man finne på noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 6. mars 2022 #46 Del Skrevet 6. mars 2022 tussi84 skrev (24 minutter siden): Ser ut som det blir en verdenskrig uansett. Selv om ikke nato innblander seg direkte innenfor nato så vurderer enkelte land innenfor nato å handle på eget intentativ. Feks Polen vurderer å sende kampfly. Hvis Polen skulle finne på gjøre dette så vil Russland mest sannsynlig gå til angrep mot Polen. Da vil nato måtte forsvare Polen og det blir krig mellom nato og Russland. Den kan bli meget stygg med milliarder av døde. Og det er dette Ukraina ikke ser konsekvensene av. Jeg forstår de er desperate etter hjelp, men jeg synes at nato er smarte som holder seg unna. Å unngå at flest mulige blir drept er viktig. Jo synes synd på befolkningen i Ukraina, men nå burde presidenten der nede begynne å se på at de taper mot Russland uansett. Jo lenger de holder på med å forsvare seg selv jo flere liv går tapt, og verre blir krigen. Jo lenger den holder på jo mer settes Europa/usa i fare. Jeg sier ikke at det er Ukraina sin feil, for det er det ikke, men når angriperen aldri kommer til å trekke seg så må man finne på noe annet. At flere hundretusen om ikke millioner innenfor et land skal dø pga krig, i verste fall milliarder hvis krigen eskalerer er helt unødvendig når det kan stoppes. Du mener Ukraina bare skal gi seg? Forstår du ikke konsekvensene av det, både for Ukraina og andre land? Så hvis Norge blir angrepet skal vi bare si til de andre natolandene å holde avstand og gi Norge til Russland slik at vi unngår mest mulig dødsfall? Det er ikke Ukraina vi skal legge ansvaret på ang krigen og videre utviklingen, det er Putin. Og da er det han det må gjøres noe med, det er han som utgjør en trussel for resten av oss, uavhengig av utfallet av krigen. Så klart Ukraina kjemper med alt de har og vi skal hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 6. mars 2022 #47 Del Skrevet 6. mars 2022 Sirisiri10 skrev (5 minutter siden): Du mener Ukraina bare skal gi seg? Forstår du ikke konsekvensene av det, både for Ukraina og andre land? Så hvis Norge blir angrepet skal vi bare si til de andre natolandene å holde avstand og gi Norge til Russland slik at vi unngår mest mulig dødsfall? Det er ikke Ukraina vi skal legge ansvaret på ang krigen og videre utviklingen, det er Putin. Og da er det han det må gjøres noe med, det er han som utgjør en trussel for resten av oss, uavhengig av utfallet av krigen. Så klart Ukraina kjemper med alt de har og vi skal hjelpe. Det er jo på en måte slik at nordmenn som ønsker at Ukraina ikke skal gi seg, ønsker jo da at de skal kjempe så ikke vi blir neste. Krigen er et faktum, og alle vet jo at Russland startet den. Men Ukraina har ikke nok utstyr eller folk til å fortsette denne krigen. Men fortsett sier folk, fortsett med hva? Å miste livet? Jobb på dere der nå, så vi slipper å ha krig her hjemme? Helt ulogisk! ukraina kan ikke vinne denne krigen, og hvor lenge skal de dra det ut. Hvis naboland som feks Polen velger å sende bombefly så er vi fucked alle og enhver uansett. Istedetfor å tenke at Putin er en gal og syk mann, så må vi forstå at han er en kald mann med enorm makt. Å lese at det må ha klikket for han blir for dumt. Han er kald og kalkulert og han vet nøyaktig hva han driver med. Heier jeg på han fordi jeg skriver dette? Nei. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #48 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (33 minutter siden): Du mener Ukraina bare skal gi seg? Forstår du ikke konsekvensene av det, både for Ukraina og andre land? Så hvis Norge blir angrepet skal vi bare si til de andre natolandene å holde avstand og gi Norge til Russland slik at vi unngår mest mulig dødsfall? Det er ikke Ukraina vi skal legge ansvaret på ang krigen og videre utviklingen, det er Putin. Og da er det han det må gjøres noe med, det er han som utgjør en trussel for resten av oss, uavhengig av utfallet av krigen. Så klart Ukraina kjemper med alt de har og vi skal hjelpe. At Ukraina bare gir seg er nok den planen som kan spare mest menneskeliv. Du må også huske at det egentlig ikke er Russland som er Ukrainas fiende, men Putinbanden som pr dags dato har kontroll over Russland. Motstanden mot Putins krigsprosjekt vokser i Russland, mange protesterer tross lovnader om fengselsstraff. Jeg tror Putin har skutt seg selv i foten og synger på siste verset. Når Putin mister sin posisjon så vil Russland trekke seg ut umiddelbart. Dette er ikke Russland sin krig. Russland ønsker ikke å krige Putins krig. Putin forsøker å kontrollere media og sannheten på samme måte som Stalin, men dette er ikke 1900-tallet. Han klarer ikke godt nok å tette igjen for sannhet og informasjon. Han er allerede avslørt av mange millioner russere. Endret 6. mars 2022 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 6. mars 2022 #49 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (21 minutter siden): At Ukraina bare gir seg er nok den planen som kan spare mest menneskeliv. Du må også huske at det egentlig ikke er Russland som er Ukrainas fiende, men Putinbanden som pr dags dato har kontroll over Russland. Motstanden mot Putins krigsprosjekt vokser i Russland, mange protesterer tross lovnader om fengselsstraff. Jeg tror Putin har skutt seg selv i foten og synger på siste verset. Når Putin mister sin posisjon så vil Russland trekke seg ut umiddelbart. Dette er ikke Russland sin krig. Russland ønsker ikke å krige Putins krig. Putin forsøker å kontrollere media og sannheten på samme måte som Stalin, men dette er ikke 1900-tallet. Han klarer ikke godt nok å tette igjen for sannhet og informasjon. Han er allerede avslørt av mange millioner russere. Hvorfor må jeg huske at det ikke er Russlands krig når jeg skriver at ansvaret og skylden ligger på Putin? Gjorde jeg det ikke klart nok? 😅 Uansett, sist jeg sjekket var det russere som angriper Ukraina, ikke kloner av Putin. Det er ikke sikkert at å gi seg vil spare mest liv, konsekvensene av dette vet vi ikke enda og om Ukraina gir seg eller taper vet vi ikke hva Putin gjør videre. I tillegg vil denne krigen svekke militæret til Russland, enn så stygt det er å si med tanke på dødsfall og skader. Ville du virkelig bare gitt deg uten kamp om Putin/russland angrep Norge? Skal vi bare la Russland ta det ene etter det andre landet for å spare mest mulig liv? Kanskje vi bare skal gi Norge over til Russland sånn i tilfelle de angriper oss, så slipper vi å potensielt miste folk hvis det bryter ut krig? Kanskje vi skal oppløse Nato og trekke ut USA av Nato slik at Putin ikke føler seg truet? Skal vi trekke alle sanksjoner så ikke Putin ser på oss som fiende? Hvor går grensa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #50 Del Skrevet 6. mars 2022 Sirisiri10 skrev (5 minutter siden): Hvorfor må jeg huske at det ikke er Russlands krig når jeg skriver at ansvaret og skylden ligger på Putin? Gjorde jeg det ikke klart nok? 😅 Uansett, sist jeg sjekket var det russere som angriper Ukraina, ikke kloner av Putin. Det er ikke sikkert at å gi seg vil spare mest liv, konsekvensene av dette vet vi ikke enda og om Ukraina gir seg eller taper vet vi ikke hva Putin gjør videre. I tillegg vil denne krigen svekke militæret til Russland, enn så stygt det er å si med tanke på dødsfall og skader. Ville du virkelig bare gitt deg uten kamp om Putin/russland angrep Norge? Skal vi bare la Russland ta det ene etter det andre landet for å spare mest mulig liv? Kanskje vi bare skal gi Norge over til Russland sånn i tilfelle de angriper oss, så slipper vi å potensielt miste folk hvis det bryter ut krig? Kanskje vi skal oppløse Nato og trekke ut USA av Nato slik at Putin ikke føler seg truet? Skal vi trekke alle sanksjoner så ikke Putin ser på oss som fiende? Hvor går grensa? Du må huske på det fordi det betyr at krigen går bort når Putin går bort. Det er lett å sitte her i stua og gi råd om å beholde roen, men i praksis er det nok verre. Det med sanksjoner. Smart eller ikke smart. Vet ikke. Sanksjonene rammer vel det russiske folk, men de har nok forståelse for det. Putin må stoppes, og han bør stoppes av sine egne. Fort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 6. mars 2022 #51 Del Skrevet 6. mars 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 6. mars 2022 #52 Del Skrevet 6. mars 2022 Jeg kan ikke se at ukrainene har noe valg. Å slutte å kjempe, ville bety overgi seg til Putin. Hvis russiske soldater slutter å krige - det vil ikke være noe krig. Hvis ukrainske soldater slutter å krige - det vil ikke være noe Ukraina. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #53 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Jajajane skrev (1 time siden): Det er jo på en måte slik at nordmenn som ønsker at Ukraina ikke skal gi seg, ønsker jo da at de skal kjempe så ikke vi blir neste. Krigen er et faktum, og alle vet jo at Russland startet den. Men Ukraina har ikke nok utstyr eller folk til å fortsette denne krigen. Men fortsett sier folk, fortsett med hva? Å miste livet? Jobb på dere der nå, så vi slipper å ha krig her hjemme? Helt ulogisk! ukraina kan ikke vinne denne krigen, og hvor lenge skal de dra det ut. Hvis naboland som feks Polen velger å sende bombefly så er vi fucked alle og enhver uansett. Istedetfor å tenke at Putin er en gal og syk mann, så må vi forstå at han er en kald mann med enorm makt. Å lese at det må ha klikket for han blir for dumt. Han er kald og kalkulert og han vet nøyaktig hva han driver med. Heier jeg på han fordi jeg skriver dette? Nei. Jeg er overbevist om at Ukraina vinner krigen, men hvor mange år det tar og hvor mange millioner som må dø er vanskelig å si. Allikevel. Jeg gjetter at Putin er ute av statsdrift 30. mars, og når Putin forsvinner så drar Russland hjem. Putin hadde Dumaen i ryggen, men nå har han mistet kommunistpartiet. De vil avslutte Ukrainakrigen. Putin mister støtte fort. Det er bare et tidsspørsmål før mange nok tør å stå åpent fram. Endret 6. mars 2022 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knalleballe Skrevet 6. mars 2022 #54 Del Skrevet 6. mars 2022 RedFox81 skrev (21 minutter siden): Jeg kan ikke se at ukrainene har noe valg. Å slutte å kjempe, ville bety overgi seg til Putin. Hvis russiske soldater slutter å krige - det vil ikke være noe krig. Hvis ukrainske soldater slutter å krige - det vil ikke være noe Ukraina. Og nå ser det ut som om Russiske soldater rusler frivillig i krigsfangenskap! ....Og på slagmarken ligger illusjonen om et sterkt Russland knust.. De sendte en haug unggutter i utrangert blikkskrot inn i et land med 40 millioner innbitte innbyggere...unggutter som trodde de skulle på øvelse...🙈..er jo til å le seg ihjel av.. Denne krigen koster Russland 10talls milliarder usd i døgnet og med dagens framrykkingstakt er vel krigskassa tom før de tar en eneste storby ... Vet dere hva jeg tror.?..Putins regime er opplagt ferdig...men overlever statsdannelsen Russland den konkursen de styrer mot? Stabiliteten og den sikkerhetspolitisk situasjonen i hele området er fundamentert på et militært sterkt Russland...som viser seg å være en illusjon!! Jeg tror korstoget til Putin får mye større konsekvenser enn de fleste har sett for seg ...ikke for Ukraina..for Russland.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 6. mars 2022 #55 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (1 time siden): Du må huske på det fordi det betyr at krigen går bort når Putin går bort. Det vet vi ikke, det finnes verre og farligere, eller like ille ledere som Putin. Er det befolkningen som går mot han er det større sannsynlighet for lysere tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. mars 2022 #56 Del Skrevet 6. mars 2022 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Det vet vi ikke, det finnes verre og farligere, eller like ille ledere som Putin. Er det befolkningen som går mot han er det større sannsynlighet for lysere tider. Radaen har begynt å gå imot han. Befolkningen har begynt å gå imot han. Jeg gjetter at han har stor motvilje i hæren. Hvem konkret er verre og farligere. Medvedev? Jeg tror ikke han kan styre skuta mot folkets vilje og fortsette krigen mot russere og ukrainere i Ukraina når Putin får sparken eller slutter av andre årsaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 6. mars 2022 #57 Del Skrevet 6. mars 2022 tussi84 skrev (2 timer siden): Og det er dette Ukraina ikke ser konsekvensene av. Jeg forstår de er desperate etter hjelp, men jeg synes at nato er smarte som holder seg unna. Å unngå at flest mulige blir drept er viktig. For å si det sånn, hva får deg til å tro at når presidenten av Ukraina sier han vil ha mer støtte, så hopper alle lederne? Det er da vel ikke noe nytt at Ukraina vil ha militær støtte. Det har de ønsket helt fra starten av, og det med god grunn. Uflaks for dem at de ikke er med i NATO. Uflaks for dem å ha Russland som nabo. Men ukrainerne er siviliserte mennesker, og de er millioner av mennesker, barn for å ikke glemme det. For å si det sånn, hvis NATO går inn, er det ikke kun fordi president Zelensky har tryglet om det, men fordi det er en grense på hvor mye grusomhet man skal få opp i monitor. Det er også mye vi ikke vet, her på kvinneguiden. Det er informasjon om Russland vi ikke kjenner til. Så det er mange faktorer som avgjør om NATO blir innblandet eller ikke. Jeg er enig at en verdenskrig er helt katastrofalt. Er bare å vente å se hvordan dette utvikler seg.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 6. mars 2022 #58 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (2 minutter siden): Radaen har begynt å gå imot han. Befolkningen har begynt å gå imot han. Jeg gjetter at han har stor motvilje i hæren. Hvem konkret er verre og farligere. Medvedev? Jeg tror ikke han kan styre skuta mot folkets vilje og fortsette krigen mot russere og ukrainere i Ukraina når Putin får sparken eller slutter av andre årsaker. Ja, lov å håpe at befolkningen nå har fått nok. Men vi må huske på at Putin har gjort mye bra for befolkningen i Russland og mange har vært veldig fornøyd med han før han nå kjører hele landet i grus, og flertallet er nok enda fornøyd med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 6. mars 2022 #59 Del Skrevet 6. mars 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): De har angrepet flere sivile bygninger, deriblant sykehus. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/66gg50/who-ryssland-har-attackerat-flera-sjukhus?fbclid=IwAR0FODptD2CZlBwHQqhHb1k-PhpgqG6EgeV8mShjXB7xLgiFYOIJTltH0vo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 6. mars 2022 #60 Del Skrevet 6. mars 2022 I Grosny skrev (53 minutter siden): Jeg er overbevist om at Ukraina vinner krigen, men hvor mange år det tar og hvor mange millioner som må dø er vanskelig å si. Allikevel. Jeg gjetter at Putin er ute av statsdrift 30. mars, og når Putin forsvinner så drar Russland hjem. Putin hadde Dumaen i ryggen, men nå har han mistet kommunistpartiet. De vil avslutte Ukrainakrigen. Putin mister støtte fort. Det er bare et tidsspørsmål før mange nok tør å stå åpent fram. Det sier veldig mye når de nå har innført opptil 15 års fengselsstraff for det de kaller "falske nyheter". Det forteller alt om at han vet hvor han står og har mye å frykte blant befolkningen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå