Gå til innhold

Ukrainske myndigheter på ville veier.

Krantz95

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Lonehill said:

Spørsmålet er: Hvorfor har Russlands invasjon i Ukraina utløst en økonomisk verdenskrig som holder på å ruinere oss alle, mens Natos invasjoner rundt om i verden aldri har resultert i mer enn dempet applaus og noen avisartikler om modige Nato-soldater?

Fordi økonomisk så er NATOs nesten en milliard innbyggere overlegne alle andre. Selv om Kina nå er nesten på høyde med USA økonomisk, så er også de små sammenlignet med summen av alle NATO-land. Russland med 145 millioner innbyggere har økonomi på høyde med Spania, eller litt over Nederlands. De er økonomiske miniputter selv om de er supermakt militært og stormakt innen olje, gass, mat, gjødsel. Så noen av sanksjonene mot Russland vil dessverre kunne ramme oss selv like hardt som russerne, så ikke alle sanksjoner er like godt gjennomtenkt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/6/2022 at 12:43 PM, I Grosny said:

Det er trolig den beste løsningen. De vil kanskje oppleve det slik vi opplevde Tysk okkupasjon 1940-1945. en del motstandsfolk ble fengslet og henrettet. Det var spredte aksjoner. Ca 9000 nordmenn ble drept, altså tapstallene var mindre enn det antallet ukrainere som har blitt drept hittil.

Jeg tror nok at Ukraina blir fritt igjen etter neste valg i Russland dersom de skulle kapitulere nå.

Russerne har ikke nok styrker til å okkupere Ukraina på lik linje som tyskerne gjorde i Norge under andre verdenskrig. De har under 200,000 soldater inne i et land som er langt større enn Norge. 

Vi var vel 3 millioner innbyggere i Norge under andre verdenskrig og 300,000 tyske soldater. Ukraina har over 40 millioner innbyggere og langt større kampvilje enn nordmenn hadde under andre verdenskrig. 

Ukraina vinner denne krigen da de har hele vesten i ryggen som tilbyr alt fra mat til våpen. Jeg tror denne krigen er begynnelsen på slutten for Putin.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonehill skrev (3 timer siden):

Dette sier Store Norske Leksikon om Natos rolle i Libya:

"Den militære aksjonen var først ledet av USA, deretter av NATO, og også Norge deltok med styrkebidrag."

Bortsett fra at angrepet på Libya var LEDET av Nato, så hadde det nada med Nato å gjøre. 

Nå står nå russiske tropper fremdeles i Libya (de var også innblandet i borgerkrigen i 2011) og i mange andre land i Afrika. Hvorfor gjør de det, tror du? Skjønner ikke hvorfor du er så oppsatt av å påpeke feil NATO/Vesten har gjort, mens du ignorerer det Russland styrer med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Se her! Hun Viktoria : ( video lenger ned på siden)

https://greenwald.substack.com/p/victoria-nuland-ukraine-has-biological?s=r

Dette har Putin sagt, de nektet lenge Ukraina. Neehei! De har ikke det! Eller jo de har det, men det må ikke falle i gale hender!  Neivel..? 

Endret av Perfume
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (7 minutter siden):

Vel... Se her! Hun Viktoria : ( video lenger ned på siden)

https://greenwald.substack.com/p/victoria-nuland-ukraine-has-biological?s=r

Dette har Putin sagt, de nektet lenge Ukraina. Neehei! De har ikke det! Eller jo de har det, men det må ikke falle i gale hender!  Neivel..? 

Tror du skal se på klippet en gang til og få med deg hva Nuland faktisk sier. 
Hvorfor stoler du på Putin?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (Akkurat nå):

Tror du skal se på klippet en gang til og få med deg hva Nuland faktisk sier. 
Hvorfor stoler du på Putin?

Ja jeg så alt veldig nøye. 1. Putin HAR sagt: han vil ta ut biologiske lab'er , fordi de lager bio våpen og er fundet av usa. 

Verden sa : konspirasjonsteorier! Tull! Løgn!! Misinformasjon! 

( Jeg trodde på verden, men med åpent sinn) 

Nå: det stemmer at de har bio labber, ( og de er redd Russland skal få tak i dokumentene)

Det er nok. Og da hadde Putin rett i at de hadde laboratoriene som de engang nektet. Altså de er tatt i løgn. Og innrømmet. Hva stoler du ikke på med dette? Du tror hun lyver for at Russland ikke skal tape ansikt da eller?! Eh .. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perfume skrev (1 minutt siden):

Ja jeg så alt veldig nøye. 1. Putin HAR sagt: han vil ta ut biologiske lab'er , fordi de lager bio våpen og er fundet av usa. 

Verden sa : konspirasjonsteorier! Tull! Løgn!! Misinformasjon! 

( Jeg trodde på verden, men med åpent sinn) 

Nå: det stemmer at de har bio labber, ( og de er redd Russland skal få tak i dokumentene)

Det er nok. Og da hadde Putin rett i at de hadde laboratoriene som de engang nektet. Altså de er tatt i løgn. Og innrømmet. Hva stoler du ikke på med dette? Du tror hun lyver for at Russland ikke skal tape ansikt da eller?! Eh .. 

Biolabene finnes, men lager ikke biovåpen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krantz95 skrev (På 6.3.2022 den 11.10):

Myndighetene i Ukraina forsøker å øke konfliktnivået/starte krig mellom Russland og vesten/Nato.

Presidenten krever at Nato skal håndheve flyforbud over Ukraina. Det betyr at kampfly fra Nato må skyte ned russiske fly = Krig mellom Nato og Russland. Nato er en forsvarsallianse mellom land og ikke en allianse som aktivt skal gå til krig mot land som angriper ikke-medlemmer.

Myndighetene i Ukraina har også forbudt alle menn mellom 18 og 60 år å forlate landet. Jeg synes ikke noe om at myndigheter tvinger egen befolkning til å krige. Særlig ikke mot en fiende som er ekstremt mye sterkere militært.

Knallharde ikke-voldelige og ikke-dødelige sanksjoner er mye bedre enn eskalering til krig mellom Nato og Russland slik Ukraina ønsker.

Russland kan ikke tørre å krige med NATO. Den krigen viste at Russland er ikke sterk som vi tenkte før krigen. NATO består av mange sterke land og de kan slå Russland i en uke. 
Jeg synes at det var en felle for Russland og de falt i. De ble som en mønster i verdens sine øynene. Selvsagt skule USA ønsket den.. bare jeg har vondt i hjerte for de stakkars folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (5 minutter siden):

Biolabene finnes, men lager ikke biovåpen. 

En eneste løgn er nok for meg. Da vil jeg aldri stole på resten. Enda har jeg til gode å "ta " Russland i løgn. Så mange sier han lyver, men ingen bevis. Så glem det. Prøv å overtale noen andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (Akkurat nå):

En eneste løgn er nok for meg. Da vil jeg aldri stole på resten. Enda har jeg til gode å "ta " Russland i løgn. Så mange sier han lyver, men ingen bevis. Så glem det. Prøv å overtale noen andre. 

Alle land har biologiske forskningslaboratorium. Jeg har akkurat skrevet hva Russland lyver om - de lyver om at Ukraina har biologiske våpen. Hva slags løgn er det du har tatt vesten i?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (Akkurat nå):

Alle land har stort sett biologiske forskningslaboratorium. Norge også. Jeg har akkurat skrevet hva Russland lyver om - de lyver om at Ukraina har biologiske våpen. Hva slags løgn er det du har tatt vesten i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, CrossRoad said:

Nå står nå russiske tropper fremdeles i Libya (de var også innblandet i borgerkrigen i 2011) og i mange andre land i Afrika. Hvorfor gjør de det, tror du? Skjønner ikke hvorfor du er så oppsatt av å påpeke feil NATO/Vesten har gjort, mens du ignorerer det Russland styrer med?

Det var vel Frankrike som dro i gang det eventyret

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perfume said:

18. feb

Russian military drills are "purely defensive" and "not a threat to any other country", Vladimir Putin has said.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksenmann skrev (9 minutter siden):

Det var vel Frankrike som dro i gang det eventyret

Tviler på at Frankrike har bestemt at de russiske troppene skal være i Libya i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, CrossRoad said:

Tviler på at Frankrike har bestemt at de russiske troppene skal være i Libya i dag. 

Du har selvfølgelig rett, jeg svarte på feil tråd 🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (1 time siden):

Den fredsbevegelsen til Russland:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fn-bekrefter-564-sivile-doedsfall-i-ukraina.cDZ1b2wi6

Synes det er rart at det er sivile dødsfall om det var en fredsbevegelse???

Endret av Stressedoutgurl
link
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Voksenmann skrev (3 timer siden):

Russerne har ikke nok styrker til å okkupere Ukraina på lik linje som tyskerne gjorde i Norge under andre verdenskrig. De har under 200,000 soldater inne i et land som er langt større enn Norge. 

Vi var vel 3 millioner innbyggere i Norge under andre verdenskrig og 300,000 tyske soldater. Ukraina har over 40 millioner innbyggere og langt større kampvilje enn nordmenn hadde under andre verdenskrig. 

Ukraina vinner denne krigen da de har hele vesten i ryggen som tilbyr alt fra mat til våpen. Jeg tror denne krigen er begynnelsen på slutten for Putin.

Jeg er absolutt enig dine betraktninger. Russland kan ikke holde Ukraina særlig lenge. Dette er begynnelsen på Putins slutt. Noe som er usikkert er hvor fort den slutten kommer. Putin kan bli borte i mars, og det kan ta flere år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/6/2022 at 5:42 PM, Lonehill said:

Siden NATO pøser våpen og ammunisjon inn i Ukraina, må de være veldig interessert i å holde liv i krigen lengst mulig.

Kan det være at NATO ønsker å hale ut drepinga og ødeleggelsene for å benytte anledningen til å skade både Russland og Ukraina mest mulig?

I så fall sender Norge panser-raketter bare for å gi enda flere ukrainere og russere mulighet til å drepe hverandre. Det er i alle fall konsekvensen.

Det kan tenkes at NATO ønsker å drøye krigen litt ut, ja, med håp at dette vil bli Putins fall. 

Det er helt fryktelig at det går utover sivile ukrainere nå, helt forferdelig. Men jeg ser for meg, at frykten er, at hvis krigen er fort over nå - vil det bare være en lite timeout før Putin finner på noe nytt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (3 timer siden):

Alle land har biologiske forskningslaboratorium. Jeg har akkurat skrevet hva Russland lyver om - de lyver om at Ukraina har biologiske våpen. Hva slags løgn er det du har tatt vesten i?

Vel, da skjønner jeg overhode(!!!!!) Ikke hvorfor de GIDDER å nekte på at de har. Vesten ( usa) sa Ukraina ikke hadde lab'ben, derfor skriver også de amerikanske nyheter: *** V Nuland admitts there is labs*** hvorfor heter det " admitts" som i " innrømmer" dersom det var noe alle visste og de ikke hadde nektet på?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressedoutgurl skrev (2 timer siden):

Den fredsbevegelsen til Russland:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fn-bekrefter-564-sivile-doedsfall-i-ukraina.cDZ1b2wi6

Synes det er rart at det er sivile dødsfall om det var en fredsbevegelse???

Hvor er beviset btw? ( Altså... VG?) 

Og ja... Sivile vil dø om Ukraina legger militære baser oppå boligområder. Og det ER krig. Hvem vet hvem som drepte hvem? Ukraina er korrupt ( altså toppen er det, det ukrainske folket er fantastisk, kjenner flere) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...