Gå til innhold

Hvor gamle var dere da dere fikk advokatbevilling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg siden jeg var ferdig med jus utdanning for 7 år siden har jeg kun jobbet i utlandet. Jeg vurderer nå å flytte hjem igjen, men er veldig usikker på om jeg er for gammel for å bli advokatfullmektig? Hilsen mann 32

Anonymkode: 8e213...f5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som heter for gammel. Det er ikke uvanlig å jobbe i mange år før man tar fullmektigstilling. Det er professorer som tar fullmektigstilling. Desto flere pr i arbeidslivet, desto mer selvstendig er man trolig som fullmektig.

Anonymkode: 49080...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 og advokatfullmektig. Men jeg har ingen klassisk fullmektigrolle, jeg er på «nivå» med en senioradvokat, så fullmektigtittelen er bare formalia. Har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig å gå fra feks offentlig til privat etter en del år, og derfor ta bevillingen i 30-årene feks.

Anonymkode: c2716...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv var 29, tok den umiddelbart etter studiet. Svigermor tok jusen i voksen alder, og fikk advokatbevilling da hun var 53 😊

Anonymkode: 2759f...f5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 9.44):

Hei :) Jeg siden jeg var ferdig med jus utdanning for 7 år siden har jeg kun jobbet i utlandet. Jeg vurderer nå å flytte hjem igjen, men er veldig usikker på om jeg er for gammel for å bli advokatfullmektig? Hilsen mann 32

Anonymkode: 8e213...f5e

53

Anonymkode: 67187...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...