Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser mye forskjellig på nett og mange har ulike meninger om dette med å drikke Pepsi max/ Cola zero mens man ammer. Noen sier jo dette kan gi urolig baby, mageknip osv Mitt spørsmål er om noen har egen erfaring med at det å drikke noen av disse to har påvirket deres baby i negativ retning mens man ammer? Om man konkret har merket forskjell ved inntak av sukkerfri brus med koffein, eventuelt kaffe og ikke? 

Anonymkode: 56875...d58

Gjest Hottentått
Skrevet

Det babyer kan reagere på er koffein. Så ekstremt mye koffeinholdig brus KAN gi utslag. Jeg måtte bytte ut mye Cola zero med andre brus uten koffein. 

Kullsuren påvirker ikke baby. Da måtte kullsyren først ha gått gjennom blodet for å komme i melka. Og det gjør den ikke. Så kullsyre er helt ufarlig. Men noen babyer kan bli urolige av for mye koffein. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er hva du spiser/drikker. Drikker man dritt..så får også ungen sin del av dosen. 

Anonymkode: 3fada...4d4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket ikke forskjell. Eneste er at jeg virkelig ikke anbefaler Pepsi max. Det er skikkelig godt, ja, men herregud for et søtsug jeg får. Tror jeg spiste marsipankake hver eneste dag en periode.. Skal du drikke sånt anbefaler jeg vanlig cola eller vanlig pepsi.. Jeg føler ikke behovet for så mye sukker i mat om jeg drikker cola og redbull osv. 

Gutten min har ikke blitt påvirket av det😊

Anonymkode: bfcea...45b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er hva du spiser/drikker. Drikker man dritt..så får også ungen sin del av dosen. 

Anonymkode: 3fada...4d4

Det var ikke det TS spurte om, og uansett: LÅL.

Anonymkode: 9dab9...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...