AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Jeg er nå gravid i uke 29. Mannen sover, jeg er oppe med 4 åringen. Han må også sove hver dag etter jobb. Han har aldri vært så slapp og trøtt før, enda han sover 12 timer i døgnet. Jeg sover dårlig, og føler meg så tung. Som om det liksom smitter over på han, og han blir like trøtt og lat pga jeg er det. Han er jo en frisk, oppegående mann, forstår ikke hvorfor han er sånn. Sover og sover og sover. Hvorfor er noen menn så late? Anonymkode: f01ab...837
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Han sover 12 timer hver dag, og tar i tilegg lurer? Og er slapp og trøtt hele tiden? Han må gå til legen. Anonymkode: 033af...900
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han sover 12 timer hver dag, og tar i tilegg lurer? Og er slapp og trøtt hele tiden? Han må gå til legen. Anonymkode: 033af...900 Ja.. jeg begynner jo å lure. Han jobber 100 prosent, jeg jobber 50. Føler allikevel at jeg jobber mye mye mer på hjemmebane, fordi han er så slapp som han er. Jeg tar alt etter barnehagen, i helgene - mens han bare sover. Anonymkode: f01ab...837
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja.. jeg begynner jo å lure. Han jobber 100 prosent, jeg jobber 50. Føler allikevel at jeg jobber mye mye mer på hjemmebane, fordi han er så slapp som han er. Jeg tar alt etter barnehagen, i helgene - mens han bare sover. Anonymkode: f01ab...837 Det er ikke noe å begynne å lure på. Det er klart noe er galt når man sover så mye hver dag og har andre symptomer. ..hvis du vet at han sover da, og ikke ligger våken på mobilen. Anonymkode: 033af...900
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Det sies visst at i noen tilfeller får mannen "sympati-symptomer". Svogeren min la på seg noen kg i takt med graviditeten til min søster, selv om han spiste og trente som før. Og en del kvinner blir jo ganske trøtte, så kanskje det kan være noe sånt? 🤷♀️ Ikke at jeg vet noe særlig om det altså, men det kan kanskje være noe i det. En del ting er rett og slett "smittsomt". Jeg får nesten kløe i halsen og trang til å hoste selv når jeg hører noen slite med kraftig hoste, jeg vil liksom hjelpe til. Og jeg har tatt meg i å på en måte "presse" sammen med den fødende når jeg ser fødsler på tv. 🙈🤣 Utover det høres det ut som at han bør ta en sjekk hos legen, finne ut hvordan han har det. Fysisk, men også psykisk/mentalt. (Eksempelvis blir mange deprimerte trøtte og slappe. Det er ikke bare det at man gir blaffen/ikke gidder, men man orker rett og slett ikke. Energi og tiltakslyst forsvinner, og du klarer bare ikke. Det å ikke få til/få ting gjort føles som et nederlag, som forsterker de vonde følelsene, som igjen tapper deg for energi og tiltakslyst. En grusom ond sirkel! Det er ikke alltid noe konkret som utløser det heller. Nå kan det jo godt være at han er glad og bekymringsløs, da ser du selvsagt vekk dette her.) Anonymkode: b626a...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå