Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen sender melding og spør om de kan komme på besøk. Jeg sier at vi ikke har tid den dagen, men at de gjerne kan komme et gitt klokkeslett dagen etter. Venter en hel dag uten å få svar, og nå vet jeg ikke om vi får besøk i dag eller ikke. Jeg kunne jo selvsagt ringt for å få det avklart, men jeg gjør det ikke fordi jeg er litt irritert på vedkommende som har vært upålitelig i hele mitt liv. Er det ikke normalt å svare på  om det nye tidspunktet passer eller ikke? Jeg synes i hvert fall at det bare er normal folkeskikk, når man aldri besøker hverandre ellers og ikke har noen grunn til å tro at den som tier samtykker.

Anonymkode: 1ade1...b4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare lagt andre planer😌synes slik oppførsel er frekt. Jeg har en veninne som holder på slik; vet aldri om vi har en avtale eller ikke. Hun har familie og slipper å sitte en lørdagskveld alene, som jeg har gjort mange ganger fordi jeg trodde hun skulle komme🤷‍♀️

Men gud hjelpe meg for et mas det er hvis hun spontant finner ut at hun vil treffes. Da skal jeg stille på 5 min🙄

Trenger vel ikke forklare hvorfor jeg aldri tar kontakt lenger🥴

Til og med da jeg var svært syk noen uker og kunne trengt litt besøk og hjelp var det ingen sympati å hente.

Det som også plager meg er at hun har funnet»oppskriften på livet» og har prøvd lenge å dytte yoga, urter og krystaller over på meg🙈

Nei noen vennskap er ikke liv laga🥺

Anonymkode: c7aad...46e

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske skarp mot sånne sløve folk. Jeg tar raskt kontakt igjen og forklarer tydelig at jeg må ha et svar. Om det er umulig å få tak i folka sender jeg bare en melding om at jeg tolker det som at vi ikke har en sånn avtale. Og planlegger dagen min deretter. Jeg sitter ikke å venter på folk som ikke klarer å gi beskjed. 

Anonymkode: 1f689...9fe

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Lag dine egne planer for dagen, ikke vent på henne. Hun har ikke gitt fra seg et svar, noe som er svært respektløst i seg selv. Dette betyr som regel et nei. 

Hun er vel skuffet/sur over at hun ikke kunne komme når hun ville, derfor svarer hun deg sikkert ikke nå som du foreslår en annen dag i stedet. Egoisme. Respektløst. Det verste jeg vet er når folk lar andre vente på de, enten til en avtale eller å vente på svar på melding. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jo, det er normalt å svare. Men kanskje hun ble fornærmet, og ikke gadd å svare. Noen er bare sånn :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen sender melding og spør om de kan komme på besøk. Jeg sier at vi ikke har tid den dagen, men at de gjerne kan komme et gitt klokkeslett dagen etter. Venter en hel dag uten å få svar, og nå vet jeg ikke om vi får besøk i dag eller ikke. Jeg kunne jo selvsagt ringt for å få det avklart, men jeg gjør det ikke fordi jeg er litt irritert på vedkommende som har vært upålitelig i hele mitt liv. Er det ikke normalt å svare på  om det nye tidspunktet passer eller ikke? Jeg synes i hvert fall at det bare er normal folkeskikk, når man aldri besøker hverandre ellers og ikke har noen grunn til å tro at den som tier samtykker.

Selvklart er det normal folkeskikk å svare på en invitasjon. Men du visste allerede at personen var upålitelig, så det kunne du jo har spart deg. 

Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me

Anonymkode: 46c05...19a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Morsomt» at du fortsatt har slike forventninger til en som har vært upålitelig hele livet ditt? Ikke alle har normal folkeskikk, og når du da vet dette fra før, så ikke la den personen styre hverdagen din heller. Det er både destruktivt og altoppslukende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er det. Bare gjør det du vil og hadde tenkt til i dag, og ikke gå å vent på at hun kanskje svarer, eller stikker innom. Det er hennes egen feil..

Anonymkode: 39dba...dda

Skrevet

Noen må ha ett krystallklart spørsmål for å svare på meldinger har jeg erfart. 

Så med mindre du spurte: Kan det passe? Så må du nok desverre ringe for bekreftelse, sitte hjemme og vente. Eller gi faen og finn på noe gøy, og om de plutselig skulle stå på døren så får du si at du fant på noe annet da du ikke fikk svar.

Gjest Blondie65
Skrevet

DA foreslår jeg at du skriver følgende melding: siden du ikke har bekreftet at det nye tidspunktet passer utgår dagens besøk. Kort, konsist og så er dere ferdig med å vente.

Neste gang kan du bare skrive: jeg beklager, tidspunktet passer ikke, foreslå gjerne et nytt f.eks. på søndag, hører fra deg. Og så legger du egne planer og driter i henne.

AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (4 timer siden):

Jo, det er normalt å svare. Men kanskje hun ble fornærmet, og ikke gadd å svare. Noen er bare sånn :rolleyes:

Jeg tenkte det samme og i såfall høres personen ekstremt slitsom ut! 

Anonymkode: 15f61...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Greia er at det er faren min det gjelder 😅 Han ble nok ikke fornærma, men jeg klarer altså ikke å forstå hvorfor det er så jævlig vanskelig å svare. Det var ikke et tiende samtykke heller, for det er snart to timer siden han skulle vært her da i så fall. Men så er det ikke første gang han har tatt grovt feil av tidspunkt, så det kan jo være han dukker opp klokka to... utrolig frustrerende, og sikkert litt overraskende når jeg sier at han ellers er en vanlig oppegående mann 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åååhh, hater sånne folk! Jeg har en venninne som er sånn også, og det er så ufattelig irriterende. Jo, normale folk svarer på sånt. 

Anonymkode: 48c42...14c

AnonymBruker
Skrevet
On 3/6/2022 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

Greia er at det er faren min det gjelder 😅 Han ble nok ikke fornærma, men jeg klarer altså ikke å forstå hvorfor det er så jævlig vanskelig å svare. Det var ikke et tiende samtykke heller, for det er snart to timer siden han skulle vært her da i så fall. Men så er det ikke første gang han har tatt grovt feil av tidspunkt, så det kan jo være han dukker opp klokka to... utrolig frustrerende, og sikkert litt overraskende når jeg sier at han ellers er en vanlig oppegående mann 🙄

Hvis han alltid er slik, og du aldri har latt ham forstå det irriterer deg, hvordan skal han så skjønne det? Tror du han plutselig får en åpenbaring om at en ting som aldri har vært et problem (så langt han vet) vil du han skal gjøre annerledes? 

Send ham en SMS, eller tilføy i invitasjonen, 'Trenger svar ja/nei om du kommer?' neste gang problemet oppstår. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han alltid er slik, og du aldri har latt ham forstå det irriterer deg, hvordan skal han så skjønne det? Tror du han plutselig får en åpenbaring om at en ting som aldri har vært et problem (så langt han vet) vil du han skal gjøre annerledes? 

Send ham en SMS, eller tilføy i invitasjonen, 'Trenger svar ja/nei om du kommer?' neste gang problemet oppstår. 

Det har han fått høre før, flere ganger og han er klar over det. Men jeg pratet med ham i går, og han hadde altså ikke sett meldingen, og glemt av det. Litt fjernt kanskje, men la gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...