Gå til innhold

Hvis du skulle ha pusset opp kjøkkenet ditt nå...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..hvordan ville du hatt det?

Tenker både på utformingen av kjøkkenet, stil på fronter, valg av hvitevarer, type vegg og gulv og ulike smarte løsninger i innredningen. 

Hvordan ser drømmekjøkkenet ditt ut? 

Anonymkode: 22ec1...92b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvitt, marmor eller terazzo benkeplate, messing håndtak. 

Anonymkode: 78324...89a

Skrevet

Jeg liker plain. Vanskelig å velge mellom alt det stilige, og så må man tenke at man skal ha det slik noen år. Så man blr ikke ta noe man blir lei. Jeg synes det er kult med matt svart, men vet ikke om det kan føles tungt med tiden. Eller hvitbeiset eik, eller hvitt metallic. Skuffer uten håndtak, altså sånne usynlige håndtak da. Kjøkkenøy er veldig fint! 

• Liker 1
Skrevet

Da hadde jeg lagt ny benkeplate i eik på både benker og kjøkkenøy. Hadde valgt vask og armatur i messing.  Den fritthengende vifta over kjøkkenøya ville blitt erstattet med Mieles platetopp med innebygget vifte.  Nytt kjøleskap i sort. 

Planløsning, golv og innredning  liker jeg veldig godt.  Ønsker ikke større endringer.  

AnonymBruker
Skrevet

Skuffer under benken, noen høyskap, ikke overskap. Kjøkkenøy, ventilator enten i tak eller i platetopp. Lys kompositt benkeplate, mørke (grønn, brun, grå eller svart) matte eller beiset skap. Heltre, ikke laminat.

Anonymkode: dae33...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Slette flater i alle fall, ikke noe utskjæringer, og ingen vindu eller åpne hyller. Hvitt antar jeg, som vi har i dag. I alle fall ikke svart. Jeg er ikke glad i mørkt interiør, og da jeg spurte kollegaene mine som begge har nye kjøkken om det har gått bra, sa hun ene «Ja, men det er matt svart, så du kan tenke deg hvordan det ser ut!», og hun andre «Ja, men det er høyglanset svart, så du kan tenke deg hvordan det ser ut». Møkk og merker vises visst godt uansett type svart.

Marmorplate eller steinplate hadde vært praktisk med å sette fra seg alt mulig, og med tanke på søl og vasking. Ville hatt dype skuffer til å sette tørrvarer i, det ser praktisk ut! Vi har mest skap i dag.

Anonymkode: 92771...8a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 22.03):

Slette flater i alle fall, ikke noe utskjæringer, og ingen vindu eller åpne hyller. Hvitt antar jeg, som vi har i dag. I alle fall ikke svart. Jeg er ikke glad i mørkt interiør, og da jeg spurte kollegaene mine som begge har nye kjøkken om det har gått bra, sa hun ene «Ja, men det er matt svart, så du kan tenke deg hvordan det ser ut!», og hun andre «Ja, men det er høyglanset svart, så du kan tenke deg hvordan det ser ut». Møkk og merker vises visst godt uansett type svart.

Marmorplate eller steinplate hadde vært praktisk med å sette fra seg alt mulig, og med tanke på søl og vasking. Ville hatt dype skuffer til å sette tørrvarer i, det ser praktisk ut! Vi har mest skap i dag.

Anonymkode: 92771...8a4

Benkeplate i marmor er ikke å anbefale på kjøkken. Altfor porøst mtp skader og flekker. Skal ingenting til før den blir stygg. Marmoretterligning derimot 👌🏻

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ejlisi skrev (45 minutter siden):

Benkeplate i marmor er ikke å anbefale på kjøkken. Altfor porøst mtp skader og flekker. Skal ingenting til før den blir stygg. Marmoretterligning derimot 👌🏻

Marmorplaten vi har i feriehuset har holdt seg langt bedre enn etterligning vi hadde hjemme. Ja den er i bedre stand enn laminerte benkeplate nr 2. Den er faktisk like fin etter snart 20 år, og det er ikke på grunn av lite bruk. Når vi ikke bruker feriehuset brukes det av andre. 

Neste gang blir det ekte hjemme også. 

Anonymkode: 05085...7f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Marmorplaten vi har i feriehuset har holdt seg langt bedre enn etterligning vi hadde hjemme. Ja den er i bedre stand enn laminerte benkeplate nr 2. Den er faktisk like fin etter snart 20 år, og det er ikke på grunn av lite bruk. Når vi ikke bruker feriehuset brukes det av andre. 

Neste gang blir det ekte hjemme også. 

Anonymkode: 05085...7f8

Vi har granitt benkeplate, og er veldig fornøyd med det. Har holdt seg veldig bra. 

Skrevet

Hadde jeg kunnet velge fritt hadde jeg nok gått for en trevariant (eik kanskje) på underskapene og annen farge på overskap.

Litt sånn Hamran verksted-ish. Unoform eller noe sånt. Hadde ikke blitt grått eller høyglans iallefall. 

Og IKKE marmor - med mindre den var sort. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp designet nytt kjøkken. Har eikefronter, benkeplate i lys/beige dekton, svart nedsenket vask, stor kjøkkenøy med koketopp med innebygget ventilator. To høyskap og to overskap i en greige farge som passer godt til.

Anonymkode: fd1d5...c90

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et kjøkken som fortsatt har en del originale 50-tallsskap - jeg skulle gjerne ha tilbakeført mest mulig til samme stil (dog ikke hvitevarene...).

• Liker 2
Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Jeg har et kjøkken som fortsatt har en del originale 50-tallsskap - jeg skulle gjerne ha tilbakeført mest mulig til samme stil (dog ikke hvitevarene...).

Heldige deg.  Stilig med 50-talls innredning med skyvedører.  Her passer det med SMEG hvitevarer.  Når man først skal drømme :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...