Gå til innhold

Han holder ikke ord, men prøver likevel å tvinge meg til å stole på han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa det var greit at han dro på konsert, veldig spontant på kvelden. Så vet han at jeg syns det er vanskelig for det om. Han sa at han ikke skulle bli lenge for vi har planer dagen etter. 

Kl 4 på morgenen våkner jeg og han er fremdeles ikke hjemme. Jeg blir bekymret først og fremst så jeg ringer og spør etter han og sier jeg trodde han skulle vært hjemme til nå. Da ble han sur for han hadde ikke meldeplikt og jeg kunne gi faen i å ødelegge for han og hans venner. Jeg prøver å forklare at jeg var bekymret. Tidligere har han havnet på sykehuset pga alkoholen. 

Jeg prøver å forklare og han blir mer og mer ufin og roper i telefonen at jeg skal høre på han. Jeg roper tilbake at han må høre på meg og, han må høre på hva han sa til meg før han dro og forstå at jeg var redd. Det går ikke. Det blir verre og det er bare å glemme å legge på for da vet jeg at han blir verre.

Han forklarer at han ble dårlig, han har spydd og han har reist på nash. Jeg blir ikke mindre bekymret av det. Så jeg prøver å speile, hva om det var motsatt. Hva om jeg var ute til om morgenen uten et ord om noe. Han svarer at ham ga vel faen i det om jeg så reiste til eksen min så driter han i det. Da ble det vanvittig ufint og jeg begynte å gråte. Han sier "bare gråt du, buhu, tårer hjelper ikke her, hør på meg." 

Jeg lar han være frem til kl 5 og klarer ikke legge fra meg bekymringen og sender noen meldinger. Jeg får ikke svar og spør etter det, til og fra så sier han tilslutt at han kommer hjem nå. 

Plutselig kl 7 på morgenen kommer han hjem. Da har han rukket innom noen andre venner, så har han vært på biltur og sovnet i bil. Så kom han hjem og var forbannet for at jeg fremdeles var våken og ba meg om å legge meg. Jeg klarer ikke, jeg kjenner meg selv og syns det er for tøft å legge meg med han nå. Han har gått langt over streken for min del og jeg svarer at han bør legge seg alene og vi kan prate i kveld. Han blir forbannet og mener nok en gang at jeg skal høre på han.

Når han drikker med venner så betyr det alt og kvelden skal aldri slutte. Jeg sa til han før han dro at jeg tvilte på at han kom hjem tidlig for det dukker alltid opp noe mer spennende. Han nektet for dette og nekter å ha meldeplikt. 

Samtidig var han forbannet tidlig dagen i forveien for han mistenkte at en eks var hos meg da jeg var hjemme alene. Jeg spurte om han ikke stoler på meg og han svarer vet ikke. Det er merkelig, for jeg har null kontakt med ekser og har aldri vært utro. 

Og nå får jeg kjeft for alt dette og han mener at jeg skal stole på han. Jeg syns det er litt vanskelig for å si det sånn. 

Noen råd? 

Anonymkode: 1c777...6d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sa det var greit at han dro på konsert, veldig spontant på kvelden. Så vet han at jeg syns det er vanskelig for det om. Han sa at han ikke skulle bli lenge for vi har planer dagen etter. 

Kl 4 på morgenen våkner jeg og han er fremdeles ikke hjemme. Jeg blir bekymret først og fremst så jeg ringer og spør etter han og sier jeg trodde han skulle vært hjemme til nå. Da ble han sur for han hadde ikke meldeplikt og jeg kunne gi faen i å ødelegge for han og hans venner. Jeg prøver å forklare at jeg var bekymret. Tidligere har han havnet på sykehuset pga alkoholen. 

Jeg prøver å forklare og han blir mer og mer ufin og roper i telefonen at jeg skal høre på han. Jeg roper tilbake at han må høre på meg og, han må høre på hva han sa til meg før han dro og forstå at jeg var redd. Det går ikke. Det blir verre og det er bare å glemme å legge på for da vet jeg at han blir verre.

Han forklarer at han ble dårlig, han har spydd og han har reist på nash. Jeg blir ikke mindre bekymret av det. Så jeg prøver å speile, hva om det var motsatt. Hva om jeg var ute til om morgenen uten et ord om noe. Han svarer at ham ga vel faen i det om jeg så reiste til eksen min så driter han i det. Da ble det vanvittig ufint og jeg begynte å gråte. Han sier "bare gråt du, buhu, tårer hjelper ikke her, hør på meg." 

Jeg lar han være frem til kl 5 og klarer ikke legge fra meg bekymringen og sender noen meldinger. Jeg får ikke svar og spør etter det, til og fra så sier han tilslutt at han kommer hjem nå. 

Plutselig kl 7 på morgenen kommer han hjem. Da har han rukket innom noen andre venner, så har han vært på biltur og sovnet i bil. Så kom han hjem og var forbannet for at jeg fremdeles var våken og ba meg om å legge meg. Jeg klarer ikke, jeg kjenner meg selv og syns det er for tøft å legge meg med han nå. Han har gått langt over streken for min del og jeg svarer at han bør legge seg alene og vi kan prate i kveld. Han blir forbannet og mener nok en gang at jeg skal høre på han.

Når han drikker med venner så betyr det alt og kvelden skal aldri slutte. Jeg sa til han før han dro at jeg tvilte på at han kom hjem tidlig for det dukker alltid opp noe mer spennende. Han nektet for dette og nekter å ha meldeplikt. 

Samtidig var han forbannet tidlig dagen i forveien for han mistenkte at en eks var hos meg da jeg var hjemme alene. Jeg spurte om han ikke stoler på meg og han svarer vet ikke. Det er merkelig, for jeg har null kontakt med ekser og har aldri vært utro. 

Og nå får jeg kjeft for alt dette og han mener at jeg skal stole på han. Jeg syns det er litt vanskelig for å si det sånn. 

Noen råd? 

Ja. Et tydelig og klart ett: dump han. 

Anonymkode: 9c25a...364

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen råd? 

Dump.

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (9 minutter siden):

Dump.

Ingen annen utvei? Ingen måte å prate sammen på som gjør at han kan se litt lengre enn sin egen nese?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen annen utvei? Ingen måte å prate sammen på som gjør at han kan se litt lengre enn sin egen nese?

Ikke hvis han bare vil gjøre alt akkurat som det passer ham. Dere må være to om å ville forholdet. 

Anonymkode: 3d2ce...f4c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Prøv å si 'hokus pokus' og se om det skjer noe. 

Ellers er han sannsynligvis en permanent idiot. 

Anonymkode: 5f46a...438

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det finnes ingen annen utvei. Jeg har vært på samme plass som deg. Han kommer ikke til å forandre seg. Er ikke du og ditt liv verdt mer enn dette? Jeg kom meg ut til slutt, men jeg kom meg ikke ut før han ble skikkelig voldelig i forbindelse med alkohol. Kom deg vekk.

Anonymkode: a2b23...3aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dump 

Anonymkode: c2316...324

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Slutt!

Her vet du at mannen ikke fungerer, at han er en forfyllet løgnaktig idiot.

Hvorfor skal du da absolutt tviholde på han?

Har du vokst opp med kvinner som tviholder på slike tapere?

Oppsøk hjelp!

Anonymkode: 93ac7...5e6

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Noen råd? 

Da jeg var kommet ned til det uthevede tenkte jeg at med alt det andre og til slutt den dritten der, så er det slutt. Ingen tvil en gang. Jeg fortjener bedre enn det der, og å være singel er bedre enn det der. 

Anonymkode: d8a8d...2ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor lenge har dere vært sammen og hvor ofte skjer dette? 

Har du ønsker om barn en dag? Se for deg at det er et barn midt i dette og han snakker slik til deg. Hvis din venninne ble snakket til og behandlet slik av samboer, ville du tenkt at denne mannen respekterte henne?

(Dere kan sikkert bestille time på fvk, men det er begrenset hva det hjelper hvis han selv ikke mener han er en del av problemet)

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var kommet ned til det uthevede tenkte jeg at med alt det andre og til slutt den dritten der, så er det slutt. Ingen tvil en gang. Jeg fortjener bedre enn det der, og å være singel er bedre enn det der. 

Jeg trengte bare å lese overskriften, så var det jo tydelig snakk om et helt håpløst forhold.

Og jeg kjenner jeg blir så forbanna av å lese om kvinner som tvinger seg til å tåle skadelige ting.

Da er de ansvarlig når ting går galt.

Da er de ansvarlig når barn vokser opp i kaos.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min eks, men jeg pleide ikke å ringe engang selv om jeg ble bekymra. Om jeg hadde noe å utsette på det han gjorde i fylla ble han likevel rasende, og det var umulig å prate om det i ettertid, for han var som et urimelig barn når han ble konfrontert. Fikk av og til telefon fra kompisene hans midt på natta om at han nå hadde gjort noe dritdumt, eller sagt han skulle hoppe i sjø for så å forsvinne og ikke svare noen på telefon, og lignende greier. Det skjedde noe hver gang han var ute, som var hver helg. I tillegg var han altså overbevist om at jeg var utro, noe han aldri la skjul på, selv om jeg aldri hadde gitt ham en grunn til å tro det. 

Etter hvert tok jeg mot til meg og gjorde det slutt med idioten, men det tok lang tid å komme seg igjen. Jeg hadde gått ned 15 kg i forholdet fordi det tæret sånn på psyken og matlysten. Det er nå tre og et halvt år siden, og fortsatt henger det av og til igjen at jeg er livredd for å bli mistenkeliggjort for ting jeg gjør, selv om samboeren min aldri har gitt meg noen grunn til å føle det sånn. 

Vil bare råde deg til å gjøre det slutt. Sånne gutter er ikke skapt for å være i forhold og tenker kun på seg selv, og det er fort gjort å miste seg selv når man lever med det. Det finnes skikkelige menn der ute.

Anonymkode: 01db4...261

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen og hvor ofte skjer dette? 

Har du ønsker om barn en dag? Se for deg at det er et barn midt i dette og han snakker slik til deg. Hvis din venninne ble snakket til og behandlet slik av samboer, ville du tenkt at denne mannen respekterte henne?

(Dere kan sikkert bestille time på fvk, men det er begrenset hva det hjelper hvis han selv ikke mener han er en del av problemet)

Det er lenge siden nå fordi vi ikke har drukket alene på 1 år. Så jeg tenkte at nå var vi på et bedre sted. Hadde han bare sendt melding i 2 tiden og skrevet at han blir sein likevel fordi han dro dit han gjorde. Da hadde jeg i hvert fall følt meg respektert og tenkt på. 

Sist han drakk alene havnet han på akutten. De gangene vi har drukket sammen, ca 3 ganger på 1 år så har det gått veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 4 år sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har 4 år sammen.

Det betyr at du har fire år hvor han ikke har klart å tilpasse seg litt til å være i ett forhold. Han er ikke motivert for å komme deg i møte med dette, og det kommer ikke til å endre seg. Heller ikke når dere får barn. Da blir du sittende med angsten og barna hver gang han reiser ut. 

Dere har ett såpass grunnleggende ulikt syn på dette punktet. Når dere på fire år ikke har kunne lage ett kompromiss så blir det ikke bedre av å fortsette forholdet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da hadde jeg i hvert fall følt meg respektert og tenkt på. 

Men hvis du ønsker å føle deg respektert og tenkt på så må du jo velge deg en mann som virker.

Å velge han her er som å bestille skuffelse. Du vet jo at han ikke kommer til å gi deg det du vil ha fordi han ikke har det i seg.

• Liker 5
Skrevet

Dere er tydeligvis unge. Gjør det slutt og ras fra dere før dere havner i et forhold dere ikke er klar for.

Det gjelder for din del også. Med tiden så vil du finne et forhold hvor dette ikke blir et problem. Men han fyren her ønsker tydeligvis å være singel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (4 minutter siden):

Dere er tydeligvis unge. Gjør det slutt og ras fra dere før dere havner i et forhold dere ikke er klar for.

Det gjelder for din del også. Med tiden så vil du finne et forhold hvor dette ikke blir et problem. Men han fyren her ønsker tydeligvis å være singel.

Nei, 30. Jeg har rast fra meg og de få gangene jeg drikker i året så er det med et vennepar eller to. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, 30. Jeg har rast fra meg og de få gangene jeg drikker i året så er det med et vennepar eller to. 

Han er tydeligvis ikke ferdig...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...