AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Heisann. Nå kommer det sikkert mye dumme spm fra en førstegangs, men syntes Google var uklart så da spør jeg heller dere som har hvert gjennom dette😅 Er 39+ ett par dager nå. Har hatt vonde kynnere siden i går. De siste 3-4 timene har de økt i både smerte og hyppighet. Men de blir alikevel ikke «regelmessig». Tror jeg. Hva definerer regelmessig? Hadde 2 på 10 min i over en time og så plutselig 2 på 20, og nå tilbake til 2 på 10. Jeg klarer nesten ikke tisse, det gjør så vondt å sitte generelt, men også musklene jeg bruker når jeg tisser kjennes ut som de kramper seg skikkelig. Når jeg står stille eller er i feil «posisjon» så gjør det konstant vondt, men magen blir ikke hard, dette som skjedde når jeg plutselig hadde 2 på 20 min istedenfor 10. Eller, den blir hardere, men ikke så hard som jeg vet den kan bli😅 De varer i mellom 59 sekunder og 1.41min. har også spottet en del i kveld, lys rosa/beige/brunt. Slimete, litt klumpete. Dette har roet seg litt nå og er mindre utfold og mindre farge. Er så sliten fra før at de har vurdert igangsettelse til uka, men både de og jeg ønsker helst å avvente naturlig fødselsstart. Bor ett godt stykke fra sykehus, så ønsker ikke å reise bort uten at det er helt nødvendig, men ringer de selvfølgelig hvis jeg blir bekymret eller det blir så vondt at jeg ikke føler det er «trygt» hjemme. Anonymkode: 86b5d...f11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Glemte jo litt av de konkrete spm da..😂 Er dette begynnelsen på noe i nær fremtid? Hva definerer regelmessig? Hva er deres erfaringer, om dere har hvert borti lignende forløp? Kan det være uvi istede mtp tissingen? Mens jeg skrev så har de blitt vondere, selv om de ikke er helt like tette som de var tidligere, betyr det at kroppen bare tuller?😅 TS Anonymkode: 86b5d...f11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Har har blitt satt i gang to ganger og kom i gang selv én gang. Jeg må puste meg gjennom riene. Det er best å stå eller bevege seg litt, og vondere når jeg sitter eller ligger og får en ri. Å tisse gjør ikke vondt. Riene mine kom også mer regelmessig enn det du beskriver. Jeg tror ikke fødselen din er i gang ennå, men tror det skjer noe i løpet av de neste dagene. Last ned en ri-app. Den hjelper deg med å holde oversikt. Det er også lurt å ta kontakt med føden. Ta gjerne tidlig kontakt, ring nå, og hør hva de sier. Å bo et godt stykke fra føden kan bety én time eller 3-4 timer og avhengig av ferge som går to ganger om dagen. Bor du veldig langt unna sykehus, skal du også få tilbud om følge av jordmor. Kanskje kan den lokale jordmora gjøre en vurdring av deg. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 41bef...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå