AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Ok, så dette vil nok høres rart ut, for jeg vet mange går av hengslene for en Tesla. Jeg har fått en super-deal på en Tesla modell 3, 2020 modell.....til en rimeligere pris enn den jeg faktisk har vurdert lenge nå, og det er den nye MG zs. Begge elektriske, begge god rekkevidde.....men hvilken skal jeg velge? Har to barn og er alene med dem. Klart Tesla er en god bil....og her kommer kanskje det rare: Jeg har ikke spesielt god råd, jeg klarer meg, det går rundt. Sitter med et relativt stort og koselig hus, noe jeg vet folk rundt meg ikke forstår hvordan jeg har klart, men jeg hadde mye sparepenger da jeg ble alene. Jeg har fortsatt en del sparepenger og har også en bil pr i dag (diesel) som vil gi en god slump penger, men den begynner trekke på årene og jeg ønsker skifte den. Ok, så til dilemmaet: Jeg vet ikke om jeg tør å gå for Teslaen, ene og alene for hva folk vil tro. Hvordan kan jeg ha råd til den når jeg er alene? Hvordan vil det se ut? At jeg har hauger av lån? (har ikke det altså)...Jeg ønsker bare ikke at folk skal tro jeg er noe jeg ikke er, har en helt vanlig utdannelse, helt vanlig jobb. Så, derfor heller jeg nå mot MG'n som ligger på nærmere 50 000 mer enn jeg kan få Teslaen for. Ja jeg vet jeg får Teslaen billig (pga venn som selger jobber hos Tesla og ønsker være snill med meg) men alle andre vet jo ikke det. Dessuten er vel Mg mer familievennlig enn en Tesla 3???? Hva ville du gjort? Hva ville du gått for? ps. trenger ikke råd om andre biler, da det er disse det står mellom. Anonymkode: 989f0...71c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Det mest økonomiske er nok å beholde dieselbilen en stund til, med mindre du må ut med svært mye penger for å få den i god stand. Økonomisk sett er det mest lønnsomt å ha en bil over lengre tid. Føler du absolutt for å bytte den ut nå, vil nok MG ZS være mest gunstig isolert sett. Anonymkode: cb6ad...fe6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Hadde klart gått for MG’n. Tesla’n i dette tilfellet virker som den kan være noe i veien med, slik du fremstiller det. MG har også et forhandlernettverk man kan stole på, og komme til om noe skulle skulle skje. De har også intervall på service, for å kjøre rundt i en bil som ikke har noe som helst av serviceintervall er over hodet ikke trygt. Men det appellerer til de med mye penger, som kan kjøpe seg ny bil annahvert år i stedet. Og da er det eier nr2 eller 3 som sitter med kostnader på deler som burde vert bytta for lenge siden. Mitt råd: styr unna Tesla! Anonymkode: e84bd...1ff 1
Sirah Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 (endret) Nå er jo Tesla 3 en veldig rimelig bil, så skjønner ikke hvorfor du er redd for hva folk vil tenke? Edit: Sier som flere: Sjekk godt opp i hvorfor Teslaen er så billig! Er det den du har lyst på, så drit i hva folk eventuelt tenker! Endret 6. mars 2022 av Sirah 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Jeg hadde og vært skeptisk til tesla, hvorfor selges den så utrolig billig? Ingen er snille når det gjelder mye penger! Ville visst grunnen.... Når det gjelder det andre, så må du rett å slett slutte å tenke hva andre sier og tror. Det har ingenting å si hva de tror. Anonymkode: adf0f...b3e 2
nomore82 Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 (endret) Prøvekjør bilene og se hvem av de du liker best. Og gi en stor F i hva andre tenker, mener og tror. So what om de tror du har masse lån? Det er jo hva du faktisk har som teller. For øvrig er jeg enig i med andre her at jeg ville vært skeptisk til Teslaen. Ikke fordi det er Tesla men fordi du får den såpass billig. Få/ingen forhandlere gir deg avslag for å være grei så det er nok sannsynligvis en annen grunn til at du får så godt tilbud. Endret 6. mars 2022 av nomore82 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Ladenettverket til Tesla er unikt, fremst i teknologi, go for it. Hva andre mener og sier, dem om det. Ditt liv, dine valg. Anonymkode: 4b842...b56 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ladenettverket til Tesla er unikt, fremst i teknologi, go for it. Hva andre mener og sier, dem om det. Ditt liv, dine valg. Anonymkode: 4b842...b56 Støtter denne. Jeg gikk fra «vanlig elbil» til Tesla og det var fra helvete til himmel. Bare kluss med lading og apper og trykking og feilmeldinger med vanlige elbil stasjoner. Lade med Tesla er en drøm i forhold! Model 3 er en veldig fin og praktisk bil, trygg og også god å kjøre. Vi går over til Y fordi vi trenger mer bagasjeplass, nesten litt trist, siden er veldig glad i 3’ern! Anonymkode: f6970...24f 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Tesla 3 er ikke en statusbil. Men det er en veldig god bil, så ville valgt den. Men skeptisk til at du får den då billig. Her må du sjekke opp hva som er grunnen til det. Prøvekjør begge og les deg opp på tester av begge. Anonymkode: e042a...9dd 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Ville kjørt bilen du har noen år til. Politikerene har allerede drept rykte til disse gode bilene dom slett ikke forurenser mer enn andre. Så har man en brukbar diesel er det absolutt mest miljøvennlig og økonomisk å kjøre den ei stund til. Du vil selge med tap. Anonymkode: 1f501...eb2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Tesla 3 er en rimelig bil og skal ikke trigge janteloven. MG ZS er en rimelig bil den også. Du vil uansett få et betydelig billigere bilhold over tid med begge, så jeg vil ikke råde deg til å beholde den gamle dieselbilen. Velg den bilendu har lyst på! I mitt hode ligger en 3 fantastisk godt på veien og har et nydelig interiør. Men det at TACC/cruise control ikke fungerer på tofeltsvei og at regnsensoren er verre enn i min 20 år gamle Hyundai er utilgivelige feil. MG-en har SUV kjørefølelse, dvs. en skikkelig velte-Petter. Usikkerheten knyttet til en helkinesisk bil og dens kvalitet er vel motbevist. Jeg hadde nok gått for den nyeste Kia e-Niro jeg hadde råd til her... 😄 Anonymkode: 0fdf6...02d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tesla 3 er en rimelig bil og skal ikke trigge janteloven. MG ZS er en rimelig bil den også. Du vil uansett få et betydelig billigere bilhold over tid med begge, så jeg vil ikke råde deg til å beholde den gamle dieselbilen. Velg den bilendu har lyst på! I mitt hode ligger en 3 fantastisk godt på veien og har et nydelig interiør. Men det at TACC/cruise control ikke fungerer på tofeltsvei og at regnsensoren er verre enn i min 20 år gamle Hyundai er utilgivelige feil. MG-en har SUV kjørefølelse, dvs. en skikkelig velte-Petter. Usikkerheten knyttet til en helkinesisk bil og dens kvalitet er vel motbevist. Jeg hadde nok gått for den nyeste Kia e-Niro jeg hadde råd til her... 😄 Anonymkode: 0fdf6...02d Hvor har du veltepetter fra? Er det noen MG som har trillet rundt ved vanlig kjøring? Du har neppe kjørt en SUV noen gang, så her er du på syltynn is med ditt tøvete utsagn. Anonymkode: e84bd...1ff
-jk- Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 Jeg ville vært litt skeptisk til å kjøpe kinesisk bil nå. Det er allerede stor boikott av Russland, Kina kan være nestemann ut som de ikke skjerper seg. Man risikerer fort at det blir "uglesett" å kjøpe store, dyre kinesiske varer, og da kan både import, serviceapparat og annenhåndsverdi fort gå i dass. Nå er også mye annet produsert i Kina, både Teslaer og iPhone. Men de ses ikke på som kinesiske varer på samme måte som Nio, MG, Huawei, BYD osv.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 Hvis eneste grunn for å ikke kjøpe tesla er redsel for hva andre skulle tenke ville jeg garantert kjøpt teslaen. Jeg kjenner mange som har tesla model 3, ingen spesielt god råd. Det er jo ikke en veldig dyr bil. Tesla har mye bedre lademuligheter. Jeg ville uansett styrt unna mg, da ville jeg heller kjøpt en leaf. Anonymkode: 0563b...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Du nevner at du har lite peiling på bil. Kanskje derfor du fikk Teslaen billig fordi at det kan være noe galt med den som de ikke gidder å fikse selv? Hvis alt viser seg å være i orden; gå for Tesla, og drit i hva andre tenker. Tesla model 3 er faktisk ikke så dyr heller i forhold til de fleste nye bilene i dag. Anonymkode: a3c67...c99 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 Hybrid er uansett ett blindspor, du drar med deg ulempene med både elbil og forbrenningsbil. Den bruker mye drivstoff ved forbrenningsdrift, fordi du må dra på tunge batterier, og du bruker mye strøm på eldrift fordi du må dra på en tung motor. Fordelene elbilene har med billige servicer kan du glemme på grunn av forbrenningsmotoren. Jeg har kjørt massevis av hybrider i forbindelse med jobben, og de har alle brukt mere en min gamle turbodiesel. Så mitt råd er å styre unna hybridbiler. Anonymkode: 135b7...038 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hybrid er uansett ett blindspor, du drar med deg ulempene med både elbil og forbrenningsbil. Den bruker mye drivstoff ved forbrenningsdrift, fordi du må dra på tunge batterier, og du bruker mye strøm på eldrift fordi du må dra på en tung motor. Fordelene elbilene har med billige servicer kan du glemme på grunn av forbrenningsmotoren. Jeg har kjørt massevis av hybrider i forbindelse med jobben, og de har alle brukt mere en min gamle turbodiesel. Så mitt råd er å styre unna hybridbiler. Anonymkode: 135b7...038 Ooops, ble feil tråd ja! Anonymkode: 135b7...038
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 Takker for alle innspill. Jeg kan si med en gang at mitt forsøk på å anonymisere litt ikke funket som jeg ønsket. Jeg kjenner veldig godt den som selger Teslaen og han jobber ikke i tesla.... Derimot er det min far faktisk, så jeg vet jeg får en gullbil og det er altså derfor jeg får den billigere enn hva han selv kan få for den. Jeg hadde bare ikke lyst å bli gjenkjent på noe måte men ser jo at det slo feil ut å si jeg får den rimelig uten å si sannheten. My wrong! Beklager. Har lyst på Teslaen fordi min far skryter uhemmet av den og fordi jeg syns den er kul. Men til to barn? Og et bagasjerom som har altfor liten åpning i mine øyne... Funker det liksom? Barna mine er store da og ville nok elsket den. De er 10 og 13. Så det blir ikke barneseter og vogner og slikt... De er blitt mer og mer opptatt av komfort... Mg syns jeg ser fin ut og jeg elsker suv. Jeg syns det er det poeng som en av dere sa, at den er kinesisk og jeg støtter ikke akkurat Kina... Men... Nei jeg vet jommen ikke. Det betyr faktisk en hel del at Teslaen kommer betraktelig billigere ut enn en splitter ny mg. Skal jeg droppe tesla bare fordi jeg er redd hva folk tenker? Hm.... Vet ikke jeg altså. Gull med alle innspill. Skal på prøverunde til uka. Vinglete bil vil jeg ikke ha, så mg må prøves. Lurer litt på hyundai kona og... Hmmm... Ikke lett dette. Ts Anonymkode: 989f0...71c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takker for alle innspill. Jeg kan si med en gang at mitt forsøk på å anonymisere litt ikke funket som jeg ønsket. Jeg kjenner veldig godt den som selger Teslaen og han jobber ikke i tesla.... Derimot er det min far faktisk, så jeg vet jeg får en gullbil og det er altså derfor jeg får den billigere enn hva han selv kan få for den. Jeg hadde bare ikke lyst å bli gjenkjent på noe måte men ser jo at det slo feil ut å si jeg får den rimelig uten å si sannheten. My wrong! Beklager. Har lyst på Teslaen fordi min far skryter uhemmet av den og fordi jeg syns den er kul. Men til to barn? Og et bagasjerom som har altfor liten åpning i mine øyne... Funker det liksom? Barna mine er store da og ville nok elsket den. De er 10 og 13. Så det blir ikke barneseter og vogner og slikt... De er blitt mer og mer opptatt av komfort... Mg syns jeg ser fin ut og jeg elsker suv. Jeg syns det er det poeng som en av dere sa, at den er kinesisk og jeg støtter ikke akkurat Kina... Men... Nei jeg vet jommen ikke. Det betyr faktisk en hel del at Teslaen kommer betraktelig billigere ut enn en splitter ny mg. Skal jeg droppe tesla bare fordi jeg er redd hva folk tenker? Hm.... Vet ikke jeg altså. Gull med alle innspill. Skal på prøverunde til uka. Vinglete bil vil jeg ikke ha, så mg må prøves. Lurer litt på hyundai kona og... Hmmm... Ikke lett dette. Ts Anonymkode: 989f0...71c Denne nye informasjonen forandrer saken totalt. Angående hva folk tenker om deg er irrelevant for hvilken bil du skal ha for det første. At du kjøper en brukt telsa vs. ny elbil gjør ikke at folk tenker noe annerledes, da har de ikke peiling på bil. Så om du kjøper MG kan folk ha sine tanker om deg likevel, det gjelder ganske mye. Så ikke overtent på det. Det er bedre for økonomien til både du og din far om du kjøper teslaen hans. Dere har sikkert ikke felles økonomi, men dere er jo familie. En annen ting å tenke på er prisen. Du får den betydelig billigere, og du sa jo at du var aleneforsørger. Velg teslaen. Anonymkode: a3c67...c99 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå