Gå til innhold

Hvilken ansiktskrem bruker du?

Cecilie82

Anbefalte innlegg

Pharmaceris Lipo-Rosalgin, apotek dagkrem for rosacea

611e2dd65e985_R_en_10E1444_lipo_rosalgin_30ml.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korres Wild Rose er helt innafor. Elemis Pro Collagen Marine Cream er en soleklar yndling. Gode serum er dog det viktigste for min hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Mine HG er Purito sin deep sea water cream og Avene tolerance emulsion. Har hypersensitiv kombinert hud med tendens til rødhet. En vrien kombo.

Liker også Cosrx sin rice overnight mask og bruker den i blant. Har prøvd maaange kremer, men disse 3 er de eneste jeg bruker nå. For at jeg skal like en krem må den være uten parfyme og essensielle oljer, ikke ha for mange ekstrakter, ikke være fet/tung men gi mye fukt, ikke ha silikon høyt opp på listen som på 2. eller 3. plass. Kryr ikke av kremer som kommer gjennom hudens nåløye 😅

Anonymkode: e8658...432

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå bruker jeg solkrem, cliniderm ultra light. Ellers har jeg brukt dr greve pharma vitamin c i det siste, liker hele den serien veldig godt. Er 39, og har kombinert hud.

Anonymkode: 85d58...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Cecilie82 skrev (På 9.3.2022 den 10.26):

Skal vel ikke bruke de over lengre tid?

Det er ikke kun kortisonkremer man får på blå resept.

Hvis man har eksem/hudsykdom kan man også få Canoderm (karbamid) på blå resept. Denne kan man bruke så mye man vil, og så ofte man vil.

Anonymkode: ca04e...bef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 3.20):

Enig. Den er veldig god, har brukt den i årevis, etter at jeg som ung jente hadde litt problem med tørr hud. En hudlege anbefalte denne fuktighetskremen, og jeg har aldri hatt noe problem siden.

Anonymkode: 33d96...b66

Påfører dere den i ansiktet? Dere får ikke kviser av det? Har også carbaderm, men tør ikke å smøre den i ansiktet i frykt for å få kviser. Bruker den som håndkrem, har tørr eksemhud på hendene og den er helt fantastisk for tørre hender👍

Anonymkode: 55993...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Påfører dere den i ansiktet? Dere får ikke kviser av det? Har også carbaderm, men tør ikke å smøre den i ansiktet i frykt for å få kviser. Bruker den som håndkrem, har tørr eksemhud på hendene og den er helt fantastisk for tørre hender👍

Så mye karbamid/urea kan iallfall svi på sensitiv hud, det er sikkert og visst. Men utover det så vet jeg ikke hvordan det vil være mtp kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klairs midnight blue calming cream ❤️ og Cerave facial lotion 

Anonymkode: a471e...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klairs midnight blue calming cream ❤️ og Cerave facial lotion 

Den fra Klairs er faktisk veldig god 🥰 den roer rødhet. Bruker du den i hele ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så mye karbamid/urea kan iallfall svi på sensitiv hud, det er sikkert og visst. Men utover det så vet jeg ikke hvordan det vil være mtp kviser.

Har hatt veldig tørr hud som sprekker på hendene og det svir når jeg smører med Carbaderm (ser den inneholder 10% karbamid), men utslettet blir ikke rødt selvom det svir. Vet at canoderm inneholder mindre karbamid og det skal ikke svi. Visste ikke at man kunne smøre Carbaderm på ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har hatt veldig tørr hud som sprekker på hendene og det svir når jeg smører med Carbaderm (ser den inneholder 10% karbamid), men utslettet blir ikke rødt selvom det svir. Vet at canoderm inneholder mindre karbamid og det skal ikke svi. Visste ikke at man kunne smøre Carbaderm på ansiktet. 

Jeg personlig ville aldri smurt 10% karbamid i fjeset, med mindre det ble anbefalt meg av en hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den fra Klairs er faktisk veldig god 🥰 den roer rødhet. Bruker du den i hele ansiktet?

Ja :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg personlig ville aldri smurt 10% karbamid i fjeset, med mindre det ble anbefalt meg av en hudlege.

Kan jeg spørre hvorfor? Er det skadelig? Spør av ren nysgjerrighet. Har som sagt carbaderm og litt fascinert over at noen smører den i ansiktet😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg spørre hvorfor? Er det skadelig? Spør av ren nysgjerrighet. Har som sagt carbaderm og litt fascinert over at noen smører den i ansiktet😄

Fordi karbamid i større konsentrasjoner blir for voldsomt for mitt sensitive ansikt. Jeg er hypersensitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi karbamid i større konsentrasjoner blir for voldsomt for mitt sensitive ansikt. Jeg er hypersensitiv.

Men jeg er nok ikke rett person å spørre, for det er knapt noen ting som får komme nær huden min i ansiktet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...