AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Pene jenter kan velge og vrake i partnere, ha sex med dem de vil, få barn med den de ønsker, tjene grovt med penger på utseendet, nyte fordeler i hvordan man blir behandlet bare fordi man er pen, sjarmere seg til gode karakterer på skolen osv, osv, osv. En pen jente har null grunn til å klage på noe som helst i livet. De kan få absolutt alt de vil. Anonymkode: 3d4f1...4be 13 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Så du tenker at bare man er pen så får man alt man vil ha og man har ingen problemer?? Muligens noen ting blir enklere altså men da har da like mye stress og drit som oss andre. Sjarmere seg til gode karakterer... Anonymkode: b422d...571 26 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du tenker at bare man er pen så får man alt man vil ha og man har ingen problemer?? Muligens noen ting blir enklere altså men da har da like mye stress og drit som oss andre. Sjarmere seg til gode karakterer... Anonymkode: b422d...571 Å være pen gir deg fordelene i livet du trenger for å unngå depresjon, økonomiske problemer, manglende utdannelse osv. Er du pen lever du simpelthen lengre og kan få alt det fine livet har å by på. Trist men sant. Det er verre med oss mer eller mindre stygge menn. Vi må kjempe knallhardt for å bli noe, og selv da er det ingen garantier. Stygge damer kan i det minste få barn på egen hånd. Anonymkode: 3d4f1...4be 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Pene jenter kan ha utfordringer de også, men de slipper hvertfall å være bitter for at de ikke er attraktive. Og de har alle muligheter åpne som mindre attraktive jenter aldri vil få sjangsen til. Man blir sliten av å spille en fotballkamp for Coop sitt bedriftslag på Sunnmøre, men de pene damene spiller i Champions League. De blir slitne de også, men de har nok unektelig med fordeler du ikke har i fruktdisken på Coopærn. Anonymkode: af28a...f80 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Vi blir voldtatt. Anonymkode: 14624...a20 21 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 Helt enig. Pene kvinner har nesten ingenting å klage på. Anonymkode: f77a4...bb4 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi blir voldtatt. Anonymkode: 14624...a20 Hvor mange? 0,01 prosent? Menn blir misbrukt av kvinner og menn også, for øvrig. Anonymkode: 3d4f1...4be 7
Gjest AprilRyan Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Altså, jeg er ikke spesielt pen selv så vet ikke hvordan det er å være det, men selvfølgelig kan pene kvinner ha problemer. De er ikke skånet for psykiske problemer, vonde ting som skjer og andre ting som vi andre også opplever. Klart de har noen fordeler, men jeg synes det er nedlatende å si at de bare har fordeler og ingenting å klage på.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor mange? 0,01 prosent? Menn blir misbrukt av kvinner og menn også, for øvrig. Anonymkode: 3d4f1...4be 1/10 opplever voldtekt. 1/5 seksuelt overgrep. Vi har dessverre ikke gode nok tall for menn, men menn blir også for det meste voldtatt av andre menn. Anonymkode: 14624...a20 17 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 Vi har heller ikke det! Alt er perfekt bestandig. Bortsett fra når jeg hadde en dødfødsel med mitt første barn. Og når min ungdomskjæreste tvang seg til sex med meg. Og den gangen min samboer tok så dårlige valg at han kjørte økonomien vår i grøfta. ellers, alt er perfekt! Fordi jeg er pen. Anonymkode: c45cb...6bb 26 8 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Du har rett i at forskning sier at pene mennesker får fordeler mindre pene mennesker ikke får. Men det betyr ikke at alt er rosenrødt. Jeg er pen, og har selvsagt fått fordeler av det gjennom mitt liv hittil. Samtidig blir jeg konsekvent undervurdert fordi mange tror at det ikke er mulig å være både pen og smart/kompetent samtidig. Voksne menn mansplainer til meg, damer ser på meg som en trussel som gjør at det er vanskeligere å forme vennskap, menn vil ligge med meg istedenfor å være venner. Min opplevelse er at de negative sidene ved å være pen er at mye av din verdi i andres øyne er nettopp det; utseendet ditt. Jeg blir mye mer glad for et kompliment om at jeg har sagt noe smart enn at jeg ser pen ut. Hvordan man ser ut er jo ingen bragd, det er genetikk. Hvordan hjernen min fungerer er en bragd, kunnskap må man faktisk jobbe med for å få, samt at man må være smart nok til å kunne behandle informasjonen man får. Anonymkode: eb400...2bb 18 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 Det hjelper ikke å være pen om man ikke har en bra personlighet. Jeg kjenner folk som ikke er spesielt pene men som har en utstråling og karisma som utkonkurrerer de peneste i rommet. De er som magneter på andre, og da oppfattes man automatisk også som penere. Anonymkode: eb400...2bb 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Jeg har ei pen venninne som er laktoseintolerant. Og ei pen venninne som sliter litt med kondis pga. overvekt. Og ei pen venninne med skjeve hornhinner. Så at pene jenter ikke har problemer, er ikke sant. Anonymkode: bcb55...e22 1 3
Silva Pluvialis Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 Så pene kan ikke rammes av sykdom, ulykker, vold, seksuelle overgrep, overfall, dødsfall, utroskap, omsorgssvikt, mobbing…? Dette var et utrolig unyansert innlegg. 22 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Jeg er pen, men jeg har Asperger. Anonymkode: bbe59...451 3 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å være pen gir deg fordelene i livet du trenger for å unngå depresjon, økonomiske problemer, manglende utdannelse osv. Er du pen lever du simpelthen lengre og kan få alt det fine livet har å by på. Trist men sant. Det er verre med oss mer eller mindre stygge menn. Vi må kjempe knallhardt for å bli noe, og selv da er det ingen garantier. Stygge damer kan i det minste få barn på egen hånd. Anonymkode: 3d4f1...4be Heh, det er ikke sant. En veldig pen dame kan være utsatt for omsorgssvikt, vold, misbruk etc etc i oppveksten på lik linje med andre. Alle lever med en psykisk helse og disse omstendighetene som nevnt, er det mange som lider under. Denne oppveksten kan føre til dårlig selvbilde, psykisk problemer, rus og mange andre ting som kan gjøre livet vanskelig i mange år fremover. Forvridd bilde på seg selv, og man oppnår ingenting. Tror man er verdiløs etc. Ingen er fritatt for dette. Pene er heller ikke fritatt fra psykiske lidelser som kan stamme fra arv. Utvikler man feks kraftig angst, depresjon, bipolare osv, kan livet bli kraftig begrenset. Dette er bare to eksempler. Det finnes sikkert mange flere. Ts har et snevert syn på hva det innebærer å være et menneske. Alt handler ikke om sex og utseende Anonymkode: e45af...8cd 6 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 Pene jenter kan bli utnyttet rett og slett fordi de er pen. Ikke så hyggelig det heller. Anonymkode: a0c21...a39 11
AnonymBruker 42 Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): ha sex med dem de vil, få barn med den de ønsker, tjene grovt med penger på utseendet, nyte fordeler i hvordan man blir behandlet bare fordi man er pen, sjarmere seg til gode karakterer på skolen osv, osv, osv. Er dette noen av dine mål her i livet? Ikke at jeg dømmer, altså - men det virker litt "enkelt" (for å si det på en diplomatisk måte) 😅 18
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 Hjelper ikke så mye å være pen, når en blir alvorlig syk. "Ja ja, er jo ikke så farlig dersom jeg dør, jeg er jo pen!".. Anonymkode: 1e278...32f 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Å være pen gir deg fordelene i livet du trenger for å unngå depresjon, økonomiske problemer, manglende utdannelse osv. Er du pen lever du simpelthen lengre og kan få alt det fine livet har å by på. Trist men sant. Det er verre med oss mer eller mindre stygge menn. Vi må kjempe knallhardt for å bli noe, og selv da er det ingen garantier. Stygge damer kan i det minste få barn på egen hånd. Anonymkode: 3d4f1...4be kan ikke stygge men adoptere ? Anonymkode: 37aa6...9b1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå