AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Siden jeg var så dum at jeg fikk min forrige tråd stengt, så prøver jeg igjen:P Men for å summere opp har jeg lyst å prøve lavkarbo da jeg har blitt for tung pga. noen medisiner(og latskap), samt at noen hevder det skal være positivt for en sykdom som jeg har så er verdt et forsøk. Jeg er vant med å telle kalorier men aldri talt karbohydrater så tenkte det kom til å bli vanskelig å holde styr på begge to. Jeg laget meg derfor en dagbok med noen eksempelmåltider for å kunne regne ut kalorier og karbohydrater. Jeg så fort at jeg ikke overskred 50g på noen av de 5 jeg hadde satt opp. Er det så "enkelt" at det godt skal gjøres å komme over100g karbohydrater om man ikke spiser ris, brød, pasta osv., og passer på fruktinntaket? Har noen oppskrift på et lavkarbo vennlig brød?:) Hva med salt og søt snacks? SJokolade er jo min største svakhet her i livet så sånn bortsett fra mørk sjokolade må jeg ha noe på lur. Anonymkode: d0bac...906
Roci Skrevet 8. mars 2022 #2 Skrevet 8. mars 2022 Jeg gikk ned 8 kg ved hjelp av en kombinasjon av lavkarbo og periodisk faste i fjor sommer. Har siden innført mer karbohydrater i kostholdet, men spiser fortsatt etter PF-prinsippet og har gått ned 2 kg til. Jeg fulgte et opplegg med ferdige ukeplaner der man kunne bytte måltider innbyrdes som man ville, så jeg telte verken kalorier eller karbohydrater, men hadde en liste over matvarer som burde begrenses og/eller unngås i vektnedgangsfasen. Mange meieriprodukter inneholder f.eks. en del karbohydrater. For oppskrifter på lavkarbobakst vil jeg anbefale Fett & forstand. Av snacks, så er det vel først og fremst bacongull/baconsvor som er "godkjent" på lavkarbo. Sukkerfri/lavkarbo sjokolade (og annet godteri) finner du bl.a. hos Tights.no. Det kan forøvrig hende at du opplever at behovet for søtt/snacks forsvinner eller i alle fall reduseres kraftig etter at du har spist lavkarbo en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå