Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få egen kontaktperson på NAV når man har vært sykemeldt lenge? Får man i så fall telefonnummer til denne personen?

Jeg har nå vært sykemeldt i seks måneder, men ikke hørt noe. Har fått en melding fra NAV, men den var anonym (ikke undertegnet med navn). Synes dette er ganske håpløst - men det virker ikke å være så viktig å hjelpe meg tilbake til jobb igjen. 

Anonymkode: c6d03...e8d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk "skriv til oss" funksjonen til NAV og skriv at du ønsker kontakt med veileder, eller be om et dialogmøte. 

Anonymkode: d4140...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bruk "skriv til oss" funksjonen til NAV og skriv at du ønsker kontakt med veileder, eller be om et dialogmøte. 

Anonymkode: d4140...5e8

Det har jeg gjort, men får ikke svar på det jeg spør om og svaret er anonymt. 

Er dette normalt? Ingen navn eller telefonnummer?

AnonymBruker
Skrevet

Nav skrev at «alle» på kontoret hadde ansvaret for alle og derfor fikk jeg ikke noe navn eller kontaktperson. 

AnonymBruker
Skrevet

At de ikke signerer meldinger med navn osv blir feil og det hadde jeg ikke akseptert.

Anonymkode: 3ba4b...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At de ikke signerer meldinger med navn osv blir feil og det hadde jeg ikke akseptert.

Anonymkode: 3ba4b...b3f

Enig. Men hva kan man gjøre med det? Jeg sa fra. Det hjalp ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du en aktivitetsplan og kan du bruke dialogen der? Da skal du komme i kontakt med din veileder. 

Anonymkode: 10505...084

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du en aktivitetsplan og kan du bruke dialogen der? Da skal du komme i kontakt med din veileder. 

Anonymkode: 10505...084

Nei, har ikke fått en aktivitetsplan. Vet ikke hva det er en gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nav skrev at «alle» på kontoret hadde ansvaret for alle og derfor fikk jeg ikke noe navn eller kontaktperson. 

Dette må være et lite minikontor? Er du sykemeldt eller har aap/dagpenger skal du ha din egen veileder. Ville sendt en beskjed og bedt om et fysisk møte. Hvis det ikke kommer seg ville jeg sendt inn en serviceklage. 

Anonymkode: 61040...2ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette må være et lite minikontor? Er du sykemeldt eller har aap/dagpenger skal du ha din egen veileder. Ville sendt en beskjed og bedt om et fysisk møte. Hvis det ikke kommer seg ville jeg sendt inn en serviceklage. 

Anonymkode: 61040...2ee

Nei, en av de største byene i Norge. Har sendt fire meldinger, kun en besvart, og den var som sagt anonym. Har vært sykemeldt over seks måneder. Hvordan sender jeg inn serviceklage?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, en av de største byene i Norge. Har sendt fire meldinger, kun en besvart, og den var som sagt anonym. Har vært sykemeldt over seks måneder. Hvordan sender jeg inn serviceklage?

Høres veldig rart ut. Etter retningslinjene skal man bli kontaktet etter 8 ukers sykemelding. Du kan sende inn serviceklage på nav.no.

Anonymkode: 6b88e...b1d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres veldig rart ut. Etter retningslinjene skal man bli kontaktet etter 8 ukers sykemelding. Du kan sende inn serviceklage på nav.no.

Jeg fikk en anonym melding, som sagt, med tolv spørsmål. Jeg vet ikke om jeg tør å klage, NAV er vel Gud for oss som har blitt alvorlig syke. Tør ikke legge meg ut med dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg fikk en anonym melding, som sagt, med tolv spørsmål. Jeg vet ikke om jeg tør å klage, NAV er vel Gud for oss som har blitt alvorlig syke. Tør ikke legge meg ut med dem. 

Neida, det går fint å klage. Jobber i Nav selv. Du blir i så i fall kontaktet av leder som da ønsker å høre hva det gjelder og se om det er mulig å løse problemet.

Var jo rart å skrive en anonym melding til deg med tolv spørsmål. Normalt så ringer man og har en normal samtale også kommer spørsmålene der det er naturlig å legge dem i samtalen. Sykefraværsoppfølging er veldig viktig, så det er rart at det Nav kontoret er sløve med det, for det vil på sikt gi dem mye merarbeid på andre ytelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...