Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg elsker, og som jeg over flere år har tenkt at jeg ønsker barn med. Nå er det mer aktuelt å stifte familie, men jeg grubler meg i hjel. Problemet er i hovedsak ikke han, men familien hans. Han har foreldre jeg liker, og en singel storesøster som jeg knapt tolererer. Jeg er utrygg når hun er til stede, fordi jeg opplever at hun kommer med stikk til meg, resten av familien og verden. Det er kommentarer om hvordan folk oppfører seg, hvordan folk kler seg, sminker seg, hva de har studert, hvordan de ser ut, osv. Noen ganger blir jeg irritert, og andre ganger blir jeg lei meg. Jeg tenker at hun er usikker. Samtidig er jeg også usikker nok på meg selv til at jeg sliter med å overse kommentarene. Resten av familien sier sjelden fra til henne, og når de sier noe blir hun sååå fornærmet. Dersom jeg skal ha barn, vil jeg ikke ha sånne rollemodeller for ungene mine. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 170d9...a79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lå du faktisk kunne klare å stå i synes jeg. Ikke-sak.

Anonymkode: 6e0c9...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lå du faktisk kunne klare å stå i synes jeg. Ikke-sak.

Anonymkode: 6e0c9...c28

Hva var det for en kommentar..? 
Bare å se bort fra denne, ts❤️

Anonymkode: 79683...e75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var det for en kommentar..? 
Bare å se bort fra denne, ts❤️

Anonymkode: 79683...e75

Hva da - det er jo en ikke-sak! Alle familier har en og annen idiot, skal godt gjøre å finne en komplett perfekt familie + svigerfamilie. 

Anonymkode: 2aa1c...930

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke mye du kan gjøre med andre voksne menneskers oppførsel.

Anonymkode: 2827a...281

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er en person du ikke tror har positiv innflytelse på barnet- så eksponerer du ikke barnet særlig for denne.  Da vil det ikke være ett problem..

-ikke bruk henne som barnevakt 

- ikke la hun dulle og bli knyttet til barnet 

- ikke delta på mer enn du må med henne..

Anonymkode: 5e2cb...0c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Revurderer du seriøst å stifte familie fordi du ikke liker søsteren til samboeren din? Du kommer ikke til å detaljstyre alle som omgås barnet ditt, så du kan like gjerne akseptere at barnet får en shitty tante. Det er venners foreldre, lærere og assistenter. Det er din oppgave å oppdra barnet ditt og gi det en selvtillit som gjør at det klarer å leve med den type oppførsel rundt seg. Alt som burde bety noe er hva du og din samboer kan tilby barnet, ikke om kommende tante er litt skrullete. 

Anonymkode: 8ac1e...bab

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...