lizzy x Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 har nettopp invistert i en rettetang og trenger tips på hvordan man får best resultat? skal man bare bruke den på håret når det er tørt og rent? man skal vel ikke ha noe i håret før,bare etter? og det sliter vel på håret og,hva skal man bruke? og som ikke koster skjorta
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 det bør ikke være noe i håret egentlig.. og det må være tørt...
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Du bør helst bruke et beskyttelsesprodukt for å minske skaden på håret fra varmen. Det finnes i både spray, krem og serum-form.
lizzy x Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2005 noen produkter du vet om som er bra? det er vel forskellige måter man kan rette håret og? uten eller med kam,for å få mere volum..eller nå sånt?eh.. e ikke heeelt inne på det der asså...
Totalya Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Du bør helst bruke et beskyttelsesprodukt for å minske skaden på håret fra varmen. Det finnes i både spray, krem og serum-form. ← Dette skal i før... Du bør føne det så rett som mulig før du setter i gang med tanga, da sparer du deg mye arbeid! Det du kan gjøre er å bestille deg en time til en frisør, gjerne en lærling med erfaring i bruk av rettetang, da de er billigere (hvis de ikke er på slutten av lærlingetiden sin). Gjør det gjerne en dag du skal ut på et eller annet, og gjerne vil ordne deg litt ekstra. Da ser du hvordan de gjør det, spør samtidig om tips og råd til hvordan du skla gjøre det selv. Men ring rundt og forhør deg, for prisene på dette varierer veldig. Endret 28. oktober 2005 av Totalya
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #6 Skrevet 29. oktober 2005 Volum og rettetang er egentlig selvmotsigelser, fant jeg ut i min rettetang-tid. Det som hjelper litt, er å holde hodet opp-ned etter retting, og spraye lett over med en hårspray i gass-form. Våte sprayer får bare fall/krøller tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #7 Skrevet 29. oktober 2005 Prøv deg frem litt, da lærer du fort hva du må gjøre for å få håret ditt sånn du vil ha det. Jeg har litt krøllete hår, og sprayer i en varmebeskyttende spray før jeg retter håret, husker ikke akkurat nå hva den heter. Min oppskrift er så her ; Vaske håret Sparayer i sprayen min. Føner håret, slik ca som jeg vil ha det. Grer en kam igjennom for å dra ut evt floker. Så tar jeg bit for bit og retter ut. starter innerst og drar rettetangen utover. Om jeg vil ha litt volum, drar jeg håret opppover, 'bretter' det motsatt vei fra hårroten om du skjønner. Meg og forklaringer Prøv deg frem så ser du det fort. Er kjempe enkelt, og takk gud for rettetang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå