AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Jeg har anskaffet meg menskopp og er overrasket hvor ofte jeg må tømme den. Første døgnet med mensen og den fylles etter bare 3-4 timer har tømt den tre ganger nå. Er dette vanlig? Hvor langt inn skal den egentlig gå inn? Kløna skikkelig med å få den ut nå sist, da var den 5 cm inni. Anonymkode: 44111...e0d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Nei, det er ikke vanlig. Noe av poenget med menskopp er jo at man kan tømme den to ganger i døgnet uten å risikere hverken lukt, lekkasje eller infeksjoner. Den skal ikke så langt inn, om ytterste del er 5 cm inn er den for langt inn. Har du en veldig liten menskopp? Anonymkode: 1839b...c44
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Høres ut som du har liten kopp. Koppen min sitter hvertfall ikke så langt opp og jeg tømmer morgen og kveld. Nå sliter jeg litt med lekkasjer, kommer 2-3 dråper utenfor så jeg må nok forsøke litt flere typer her. Anonymkode: cdef7...f3e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Jeg tømmer to ganger i døgnet. Støtter å prøve en større kopp! Anonymkode: 7fc23...3ee
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Har bakovervendt livmor, så hos meg ble det for klønete å få til. Anonymkode: ba85d...ab8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 Jeg måtte også tømme så ofte, det er ikke unormalt. Men du kan antakelig da med fordel prøve en større størrelse. Er det bunnen eller toppen som sitter 5 cm opp? Den skal sitte nederst i skjeden, ikke spesielt langt inn. Det kan trengs litt trening for å få den til å sitte riktig, og det kan være lurt å gjøre når du ikke blør (så mye). Anonymkode: d6622...4e9
Ejlisi Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 Som flere sier, prøv større størrelse. Jeg tømmer 2 ganger i døgnet, 3 ganger på heavy flow dagen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Jeg tør ikke sette inn den største. Har nok problemer med å få ut den lille. Jeg har også hemorroider og fant ut at det var best å ikke bruke menskopp fordi å drite med menskopp ble vanskelig 😅 Anonymkode: ddfbd...709
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Jeg tømmer to ganger for dag, men første halvåret etter vaksinedose 2 blødde jeg som en foss og tømte 3-4 dager. Har kun lekkasjer på de siste dagene med mens, jeg kan tydeligvis knote litt med å få den på plass når jeg blør mindre og det er tørrere i skjeden. Bruker minste størrelsen, men syns den må et stykke inn for å ikke kjennes. Er alt i alt storfornøyd. Anonymkode: aef5e...3ba
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Dette med å tømme to ganger i døgnet er for de som blør lite, 3-4 ganger er helt vanlig det også. Jeg måtte ned i størrelse på kopp, og da måtte jeg tømme etter 4-5 timer. Så prøvde jeg et annet merke med mykere silikon, og kunne gå litt opp i størrelse, men må fortsatt tømme ca hver 6. Time de to dagene jeg blør mest. Anonymkode: 3a7f8...78a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 Høres veldig vondt og vanskelig med menskopp. Jeg klarer ikke tanken på å ha noe inni der. Bruker heller ikke tampong. Nei, jeg har det best med bind. Kan ikke bruke noe annet. Anonymkode: a2e16...34b
Hulderen Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har kraftig mens, så de to første dagene må jeg tømme begeret hyppig. Jeg bruker også bind samtidig for å sikre mot lekkasje. Men resten av mensen tømmer jeg bare morgen og kveld. Begeret skal så langt inn at du ikke merker det når det er på plass. Når du tar det ut, så vri litt på det samtidig som du drar i «tuten» under. Om du klarer det, så trykk litt inn på begeret nederst. Da slipper vakumet, og det blir lett å dra ut begeret.
moho Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 Siden sikkert flere enn meg søker etter erfaringer, melder jeg meg som nyfrelst menskoppentusiast. Har hatt hormonspiral i mange år og ikke trengt å forholdt meg til menstruasjon før nå det siste halve året. Hadde helt glemt hvor pes og sølete det er. Jeg har kraftige blødninger og er livredd hvis jeg blir sittende lenge i møter, jeg sover dårlig fordi jeg er redd for lekkasjer, og flere aktiviteter kan ikke gjennomføres. Men nå - har kjøpt meg menskopp, og halleluja! Jeg merker nesten ikke menstruasjonen en gang. De to første dagene var det noen ganger litt ubehagelig å ha den i, antakelig fordi det var uvant eller ikke satt helt riktig, og det kjentes ut som jeg var tissetrengt. Det gikk altså fort over, og nå kan jeg både svømme, jogge, sitte i lange møter og sove helt bekymringsfritt. Anbefaler alle å prøve! 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 19.50): Jeg har anskaffet meg menskopp og er overrasket hvor ofte jeg må tømme den. Første døgnet med mensen og den fylles etter bare 3-4 timer har tømt den tre ganger nå. Er dette vanlig? Hvor langt inn skal den egentlig gå inn? Kløna skikkelig med å få den ut nå sist, da var den 5 cm inni. Anonymkode: 44111...e0d Det er verken vanlig eller uvanlig. «problemet» med en menskopp er at du har to hensyn: 1. din egen anatomi. Noen trenger vide menskopper, andre smale menskopper, noen kan ha lange menskopper mens andre må kjøpe korte menskopper. Du må altså kjøpe en menskopp som passer din personlige vagina i det tidsrommet du skal bruke den. Er du petit og ung er sjansen stor for at du kun vil oppnå maksimalt behag med en liten menskopp. 2. din mengde blødning. Noen blør mye, andre lite, noen blør jevnt over flere dager, andre styrtblør i en dag eller to og så spotter de en uke - mensen er ikke standardisert (om du blør så mye at det oppleves som inngripende på form eller livskvalitet på annet vis er lege riktig sted. Slikt er det lett å fikse på). Så man kan fint tenke seg at du er ung og petit med kraftig blødning. Det er veldig normalt. Da må du tømme menskoppen ofte. Anonymkode: b9ec9...9ea
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2022 #15 Skrevet 1. juni 2022 Å ta den ut er ren teknikk: du tar en eller to fingre og trykker på siden av menskoppen til den mister formen. Da er vakuumet borte. Så drar du den ut. Altså: først fjerne vakuum, så ta ut kopp. Anonymkode: b9ec9...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå