Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske ny i jobben. Der jeg jobbet før hilste alle på hverandre og det var vanlig å spørre hvordan man hadde det og slå av an liten prat. Jobbet innen helse. Nå har jeg byttet jobb hvor jeg er i nærheten av andre, vi jobber ikke like tett sammen men vi sitter rett ved hverandre. Jeg er ofte på jobb før det kommer flere. De fleste ser på meg og sier hei. Men flere prøver jeg å få øyekontakt med for å si hei, men det skjer ikke. Samtidig ser jeg at de sier hei til alle andre.. (det er de samme menneskene). 

Jeg føler meg oversett og utenfor. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Eller er det vanlig praksis? 

Anonymkode: 768c8...c56

Videoannonse
Annonse
Gjest Smeltemann
Skrevet

Et hei må da vel holde i massevis.

Selv er jeg ikke på jobb for å skaffe meg venner.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Så de sier hei uten øyekontakt? Skjønner ikke helt problemet?

Anonymkode: 80fe7...4df

• Liker 2
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så de sier hei uten øyekontakt? Skjønner ikke helt problemet?

Anonymkode: 80fe7...4df

De sier ikke hei i det hele tatt tolket jeg det til.

Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Jeg hilser på de jeg jobber med ja. Alltid.

AnonymBruker
Skrevet

Bare si hei, så får andre velge om de vil hilse tilbake. Jeg sier alltid hei når jeg kommer på jobb, men alle gjør ikke det. Jeg driter i det og sier allikevel et blidt hei hver bidige dag. 

Anonymkode: 02535...5ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Kvakkekyllingen skrev (3 minutter siden):

De sier ikke hei i det hele tatt tolket jeg det til.

Dette

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt sier man hei

Anonymkode: 720b3...cbd

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

En mulig uskreven regel er at de som kommer sier hei først. Vi som har kommet på jobb forholder oss rolig til nykommeren sier hei.

Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

En mulig uskreven regel er at de som kommer sier hei først. Vi som har kommet på jobb forholder oss rolig til nykommeren sier hei.

Så trivelig 

• Liker 4
Skrevet

Hos oss er det litt forskjell. Hun aller mest høflige er innom og sier hei til alle, mens jeg har litt lett for å vase inn til slutt og ikke ville forstyrre noen 🙈 Sier hei til de som ikke er veldig dypt inni arbeidet.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Jeg også tenker at det er sånn.. var sånn der jeg jobbet før. Eller man fikk øyekontakt hvert fall og begge sa hei.  

Nursesmurse skrev (18 minutter siden):

Så trivelig 

Ironi? 

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (4 timer siden):

Et hei må da vel holde i massevis.

Selv er jeg ikke på jobb for å skaffe meg venner.

Å si hei og hilse trenger ikke å ha noe med å skaffe venner å gjøre…

Anonymkode: 1dd1c...dff

• Liker 4
Skrevet

Folk er forskjellige og noen er rett og slett dårlig til å hilse. Ingenting å ta seg nær av.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å hilse på de som hilser på deg, og de som ikke ser i din retning, lar du bare være. Ikke legg så mye i det, det er jo de selv som viser hvordan de er. Ville bare ignorert dem.

Kommentaren om at "jeg er ikke på jobb for å skaffe meg venner" blir bare for dum. Det å hilse er vanlig folkeskikk, og ikke noe som har med å skaffe seg venner å gjøre. Alle er tjent med et godt arbeidsmiljø.

Anonymkode: 849a2...d9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 timer siden):

Hos oss er det litt forskjell. Hun aller mest høflige er innom og sier hei til alle, mens jeg har litt lett for å vase inn til slutt og ikke ville forstyrre noen 🙈 Sier hei til de som ikke er veldig dypt inni arbeidet.

Høflig? Jeg synes hun er uhøflig som kaster bort tiden til så mange folk! Et hei HVIS man ser dem er nok.

Anonymkode: f63df...68e

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Å si hei og hilse trenger ikke å ha noe med å skaffe venner å gjøre…

Anonymkode: 1dd1c...dff

Kommer jeg som nr 2 eller utover  så sier jeg Hei.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man hvis det er 2 kollegaer som aldri sier hei, verken til meg eller andre? 

Anonymkode: 650f8...8f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høflig? Jeg synes hun er uhøflig som kaster bort tiden til så mange folk! Et hei HVIS man ser dem er nok.

Anonymkode: f63df...68e

Hvis jeg hadde gjort det, så hadde jeg følt meg uhøflig. Men hun er verdens mest høflige og ordentlige, så jeg opplever det som høflig at hun kommer innom og hilser. Kan ha noe med framtoning også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...