AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Jeg har en gutt på 9 som jeg tror han seperasjonsangst, relatert til meg. Han sier at det ikke er slik med pappaen for han er mer redd fornat noe skal skje med meg. Kansje det er mer følelser i sving eller noe. Han har adhd diagnose, og er ikke spesielt selvstendig, og har mye krise tanker og er redd for ting. Han får helt noia bare jeg må på butikken, og jeg må ringe hvert 10 minutt feks. Da kan han være på gråten i tlf. Dette er krevende både for meg og han, og han blir helt fra seg om jeg feks bare holder på litt ute og han ikke vet hvor jeg er. Det har blittye værre nå da vi har flyttet til en større bolig. Lurer på hva jeg kan gjøre. Vi er alle rede i kontakt med psykolog på bup så jeg har ressurser å spørre. Kansje jeg skal slutte å dra å handle uten han? Evt heller ta han med? Eller er det lurt å prøve gjøre det som han synes er vanskelig. Anonymkode: a0867...f36
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Det er antagelig en periode. Vær nøye med å si hvor du går og hvor lenge du blir borte. Han har nok ekstra behov for kontroll. Avtal hva han kan gjøre hvis han blir redd. La han øve seg på korte fravær. Og mye ros når det går bra. Anonymkode: e0eca...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Jeg hadde det sånn som barn. Jeg klarte ikke å sove borte før jeg begynte på ungdomsskolen. Bare tenkte på mamma og gråt. Jeg var også veldig lei meg og utenfor når mamma var syk (veldig sjeldent hun var det). Jeg var ikke sånn med faren min. Jeg var alltid redd for at hun skulle dø eller bli borte på en eller annen måte. Jeg er voksen nå og det har gått bra med meg. Har fortsatt et nært forhold til mamma, men på et helt normalt nivå. Jeg tror nok sønnen din vil «vokse» dette av seg. ❤️ Anonymkode: 2dd3d...3a3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er antagelig en periode. Vær nøye med å si hvor du går og hvor lenge du blir borte. Han har nok ekstra behov for kontroll. Avtal hva han kan gjøre hvis han blir redd. La han øve seg på korte fravær. Og mye ros når det går bra. Anonymkode: e0eca...1a1 Ja han har behov for kontroll og vite at ikke noe har skjedd m meg. I dag var jeg syk, og var lenge på do, og da roper han etter meg flere ganger. Det er ikke alltid så lett å vite hvor lang tid ting tar, heller. Kan være køer, trege ansatte i bak disken, og i dag datasystemer som ikke fungerer og man må vente. Merker jeg blir kjempe stresset av å ha det sånn men så er det helg og trenger div ting til hjemmet. Helst vil han at vi sitter tett i tett. 😅 Han sier nå at han får krisetanker om meg fordi han elsker meg. 💔 og blir lei seg når han tenker på meg når han er hos pappaen og. Huff. Tenker som du sier at å øve på mer avstand er lurt, avtale hva man kan gjøre når han blir redd..Sikkert ikke lurt å slutte med slike handleturer. Anonymkode: a0867...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå