Gå til innhold

Anbefales det pcr test etter positiv hjemmetest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en lite barn med positiv hjemmetest. Er det vits i å ta pcr test for å få det registrert i koronapass?

Videoannonse
Annonse
Gjest havrekaffe
Skrevet

SJekk hjemmesidene til kommunen din eller FHI. Der får du de riktige svarene med en gang :)

Skrevet

Har du planer om å reise utenlands? Isåfall ja- ellers ikke anbefalt teste barn lengre 

Skrevet

Hvis du vil ha koronapass så må man ta PCR test uansett om man er voksen eller barn. :) 

Skrevet (endret)

Har fått korona nå - i den store bølgen, flere i min FB-vennekrets har fått også - til tross for tredje dose. Jeg leste på kommunens sider og der trengte jeg bare å registrere meg der. Det sto ingenting om at jeg ikke fikk koronapass om jeg ikke tok PCR-test. Regner med at om jeg vil en tur til utlandet i sommer (for eksempel), så er det fullt mulig.

Endret av sofie777
Skrevet
sofie777 skrev (3 minutter siden):

Har fått korona nå - i den store bølgen, flere i min FB-vennekrets har fått også - til tross for tredje dose. Jeg leste på kommunens sider og der trengte jeg bare å registrere meg der. Det sto ingenting om at jeg ikke fikk koronapass om jeg ikke tok PCR-test. Regner med at om jeg vil en tur til utlandet i sommer (for eksempel), så er det fullt mulig.

Du har jo tredje dose da trenger du ikke å gjøre det for du har jo allerede gyldig koronapass siden du har tredje dose. Selv måtte jeg ta PCR test for da slipper jeg tredje dose litt lenger. :) 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Du har jo tredje dose da trenger du ikke å gjøre det for du har jo allerede gyldig koronapass siden du har tredje dose. Selv måtte jeg ta PCR test for da slipper jeg tredje dose litt lenger. :) 

Riktig, det er sånn det er

Skrevet (endret)

Jeg fikk korona og er vaksinert med to doser, og fikk beskjed om å ta pcr test fordi smitten skal registreres pga koronapass og i forhold til langtidsbivirkninger/ og for å få det inn i legejournalen

Endret av Tough cookie
  • Opprett ny...