Gå til innhold

Er det fortsatt slik at barnehager er full av slaurer og slasker som jobber der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker i gamle dager at gikk det gjetord om slikt. Slaurer som ikke fikk jobb noe annet sted (men hadde plettfri vandel) ble plassert i barnehager. Jeg har selv sett flere eksempler på slike slaurer.

Har tidene forandret seg?

Anonymkode: 7ec74...921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi er slaurer og slasker, alle sammen. 

• Liker 2
  • Hjerte 9
Skrevet

Ja, men nå har de Bachelorgrad og kan derfor kreve høyere lønn. Noen har til og med master.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Ja, vi er slaurer og slasker, alle sammen. 

Vaffelhunden skrev (5 timer siden):

Ja, men nå har de Bachelorgrad og kan derfor kreve høyere lønn. Noen har til og med master.

Nå får dere slutte å trolle! Dette er et seriøst spørsmål!

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå får dere slutte å trolle! Dette er et seriøst spørsmål!

Mhm, og påskeharen kommer snart. 

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke hvordan det er hos deg, men i barnehagen til barna mine har jeg herlige, oppegående, kunnskapsrike mennesker som barna mine elsker og jeg har full respekt for. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er en slaure?🤔

Anonymkode: bd504...2b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil si det. De som har lave ambisjoner jobber i barnehage/blir barnehagetante 

Anonymkode: 38fd8...415

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en treårig bachelor + ped. Da er sykepleiere/ politifolk like slasker og slaurer som du så fint kaller det. 

Kult med enda en tråd som skal dra ned yrket mitt i søla. Takk for det. Håper karma tar deg. 

Anonymkode: b05ca...5bf

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De har iallefall mye tålmodighet, kjærlighet og energi, og de er høyt elsket. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Etter å ha blitt vikar i barnehager kan jeg ærlig innrømme at det er ingen enkel jobb. Å jeg er selv 3 barns mor.

Som vikar uten utdanning har jeg fått tilbud om å få dekket utdanning fordi jeg er flinkest mer barna som er under utredning eller trenger å følges med hele tiden.

Kan si deg at det å følge et barn i 7 timer for å unngå farlige situasjoner for at ditt barn skal være trygt er en tung fysisk og psykisk jobb. Her er det snakk om 5 åringer som slår, biter, spytter og kaster gjenstander for å skade. Dette kan skje ut av de blå. Ikke hjelper det å være så pedagogisk heller. Selv de som er utdannet syns det er vanskelig.

Du burde nok feie for din egen dør før du dømmer andre.

Aldri opplevd de i barnehagen som slasker eller med lave ambisjoner. Det er en krevende jobb. Samtidig er det en jobb som gir glede og latter.

Anonymkode: 09f00...e3a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Svaret er vel at det blir færre og færre, på grunn av krav om x% pedagoger og x% fagarbeidere i barnehagene.

Men vikarer (både i korte og lenger perioder) noe oftere er ufaglærte. Det er da ikke noen veldig spesifikke krav til stillingen, og dermed et lett sted å få innpass for de som ikke har noen særlige kvalifikasjoner. Om de gjør en god jobb kan de jo selvsagt bli fast ansatt etterhvert. Men det blir bedre og bedre kvalifiserte vikarer også, så konkurransen blir nok hard etterhvert. 

Kjenner selv fire stykker som fikk jobb i bhg, igjennom vikarbyrå, når de ikke «passet inn» andre steder i arbeidslivet. Typisk skoletapere eller «slasker» om du vil, men de gjør en flott jobb i barnehagen! En av dem har også utdannet seg til barn og ungdomsarbeider i ettertid. 
Kjenner også to innvandrere som ble utplassert i barnehage for å lære seg norsk bedre. 

Anonymkode: b226b...fb7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri måtte bruke kroppen fysisk og hodet mentalt så mye som i jobb i barnehage. Sitter ikke mye stille, og kan vel nesten få fagbrev i problemløsning og forhandlinger. Og bygge opp slik at små mennesker skal bli den beste versjonen av seg selv, føle på mestring, få godt selvbilde, lære å takle egne følelser og bygge relasjoner til andre er neimen meg den mest slitsomme men også mest givende  jobben man kan ha.

Man må være på 100%, hele dagen. Har enda ikke møtt verken slaurer eller slasker i mitt yrke.  Det er heller folk som står opp for og gir 100% for barna, barnehagen og sine kollegaer. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mye folk via nav som ikke får jobb annet sted bl.a. Dessverre. Tydeligvis skal hvem som helst kunne jobbe med barn og eldre, de mest utsatte gruppene.

Anonymkode: af2d8...b9b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Mye folk via nav som ikke får jobb annet sted bl.a. Dessverre. Tydeligvis skal hvem som helst kunne jobbe med barn og eldre, de mest utsatte gruppene.

Er du seriøs? 

Anonymkode: d0ffe...3c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei dette stemmer ikke

Anonymkode: 198a3...702

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter å ha blitt vikar i barnehager kan jeg ærlig innrømme at det er ingen enkel jobb. Å jeg er selv 3 barns mor.

Som vikar uten utdanning har jeg fått tilbud om å få dekket utdanning fordi jeg er flinkest mer barna som er under utredning eller trenger å følges med hele tiden.

Kan si deg at det å følge et barn i 7 timer for å unngå farlige situasjoner for at ditt barn skal være trygt er en tung fysisk og psykisk jobb. Her er det snakk om 5 åringer som slår, biter, spytter og kaster gjenstander for å skade. Dette kan skje ut av de blå. Ikke hjelper det å være så pedagogisk heller. Selv de som er utdannet syns det er vanskelig.

Du burde nok feie for din egen dør før du dømmer andre.

Aldri opplevd de i barnehagen som slasker eller med lave ambisjoner. Det er en krevende jobb. Samtidig er det en jobb som gir glede og latter.

Anonymkode: 09f00...e3a

Er nok en slitsom jobb, men å plukke jordbær er også det.  

AnonymBruker
Skrevet

Er nok en slitsom jobb, men å plukke jordbær er også det.  

Troll

Anonymkode: b05ca...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du seriøs? 

Anonymkode: d0ffe...3c5

Dønn seriøs.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei dette stemmer ikke

Anonymkode: 198a3...702

Stemmer godt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå i barnehager. Men sykehjem er også kjent for "slaurer". Man får jo lett jobb som ufaglært. Mange som kommer slitne på aftenvakt søndag etter å ha vært på fest til ut på morgenkvisten. Eller jobber bare for å tjene penger og yter ikke sitt beste. Som ikke evner å sette seg inn i hva det vil si å jobbe på sykehjem. Mer opptatt av å snakke med hverandre enn jobben og de som bor der. Men så får de jobbe der i lang tid fordi det er bemanningskrise hele tiden. 

Anonymkode: 89ee2...ceb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...