Gå til innhold

Gave til foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Min mor som blir 73 år ønsker seg plutselig blomster og penger i gave til bursdagen. Vanligvis har hun ønsket seg blomster og eller en vinflaske. Jeg får det samme tilbake. Så med andre ord ikke de dyreste gavene vi gir til hverandre. (Vi gir mer ved runde dager)

Men nå når hun ønsker seg penger kjenner jeg at det blir litt vanskelig. Har ikke så romslig økonomi, men det går ok rundt hvis dere forstår. Det er jo som dere vet skyhøye strømregninger nå og jeg hadde sett for meg å kjøpe vin og blomster til 400kr kanskje?.

Hvis jeg skal gi blomster og penger så føler jeg meg bra dum/gniten hvis jeg kommer med en 200 lapp i en konvolutt (hun har ikke vipps).

Hva er vanlig å gi i pengegave til foreldre? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f5e95...7a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg kjøpt en rimelig blomst (50,-), og gitt feks gavekort på nærmeste kjøpesenter på 400,-

Anonymkode: 0f508...758

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg kjøpt en rimelig blomst (50,-), og gitt feks gavekort på nærmeste kjøpesenter på 400,-

God ide! Vet ikke om jeg finner noe blomst til 50kr da, men kan prøve ihvertfall. Takk for tips

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gavekort er en elendig ide. Hvorfor betale for noe som har samme funksjon som penger, og som har en utløpsdato? :klo:

Har selv x antall gavekort liggende som enten har gått ut på dato eller som gjør det i løpet av de nærmeste dagene. Hvorfor GI penger til bedriftene på denne måten? 🤷‍♀️

Anonymkode: 0258b...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...