AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Vi var på fotballcup i Trondheim for ei stund siden. I første kampen møtte vi ett lag fra en stor bydel i Trondheim. Foreldrene klaget på alle dommer avgjørelse som ikke var i deres favør. Etter kampen gikk en far bort tio kommer for å si at han dømte feil når vi fikk straffe. Kampen endte uavgjort og det taklet de ikke. Spillerne takket ikke for kampen etterpå og foreldre og trener sa ingenting. Senere spilte dette laget en annen kamp, som de vant. Da ville de takke for kampen. Men var spydig. Jeg hørte en sa: taper til en på det andre laget. Er dette vanlig oppførsel blant fotball gutter og foreldre? Guttene er 13 år. Anonymkode: 3133c...354 1
Modni Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 (endret) Sletter - kan gjenkjennes Endret 6. mars 2022 av Modni 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi var på fotballcup i Trondheim for ei stund siden. I første kampen møtte vi ett lag fra en stor bydel i Trondheim. Foreldrene klaget på alle dommer avgjørelse som ikke var i deres favør. Etter kampen gikk en far bort tio kommer for å si at han dømte feil når vi fikk straffe. Kampen endte uavgjort og det taklet de ikke. Spillerne takket ikke for kampen etterpå og foreldre og trener sa ingenting. Senere spilte dette laget en annen kamp, som de vant. Da ville de takke for kampen. Men var spydig. Jeg hørte en sa: taper til en på det andre laget. Er dette vanlig oppførsel blant fotball gutter og foreldre? Guttene er 13 år. Anonymkode: 3133c...354 Ja, dessverre. Noen lag har ikke en indre justis på dette. Har en 15-åring som har spilt siden han var 6 år og ikke møtt få av disse. I vår klubb har vi kampverter på alle kamper, og 2 ganger har jeg vært med å sende inn rapport på lag hvor både spillere, trenere OG foreldre var ufine. De fortsatte selv etter til snakk fra meg med Fair Play kampvert vest. Anonymkode: 2660b...142
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Men hva kan man gjøre med slike mennesker? Det er jo ikke rart det er mobbing når foreldrene er like / værre? Anonymkode: d0ce2...a7a 3
Gud Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Eg har mange år bak meg som aktiv og frivillig i fotballen. Slike lag og personar dukkar opp innimellom. Det er som regel frå klubbar som har få ressurspersonar, slik at enkeltpersonar får påverke negativt utan å bli stoppa. «Trøsta» er at desse klubbane som regel går på ein smell på den eine eller andre måten.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi var på fotballcup i Trondheim for ei stund siden. I første kampen møtte vi ett lag fra en stor bydel i Trondheim. Foreldrene klaget på alle dommer avgjørelse som ikke var i deres favør. Etter kampen gikk en far bort tio kommer for å si at han dømte feil når vi fikk straffe. Kampen endte uavgjort og det taklet de ikke. Spillerne takket ikke for kampen etterpå og foreldre og trener sa ingenting. Senere spilte dette laget en annen kamp, som de vant. Da ville de takke for kampen. Men var spydig. Jeg hørte en sa: taper til en på det andre laget. Er dette vanlig oppførsel blant fotball gutter og foreldre? Guttene er 13 år. Anonymkode: 3133c...354 Nei dette er ikke vledig vanlig,men har dessverre opplevd dette med tvillingsønnene på 14 Anonymkode: 8245c...9f6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Var på håndballkamp for 15-åringer for litt siden. Da ble trenerpappan gitt rødt kort, og de måtte plukke av en spiller av banen. Da dempet han seg. Har selv vært dommer i en annen idrett da jeg var ung, hvor voksne spilte. Vi ble lært opp på dommerkurs til å kjøre på med rødt kort hvis voksne var ufine til oss, det er ikke greit. I klubben hvor mine barn spiller fotball, har de stort fokus på dette. Fra ung alder lærer barna at de skal oppføre seg. Er de ufine på trening eller kamp, så blir de benket noen minutter, uansett hvor gode de er. Det skal ikke så mange runder til før de har lært. Det er også mye snakk om at idretten skal fostre gode mennesker på alle vis. Det er også mye fokus på at når vi drar på kamp, så er dommerne veldig unge, ofte 16 år. Så foreldre og trenerforeldre skal ta veldig hensyn i hvordan vi oppfører oss til dem. Så vil ikke si dette gjelder alle klubber i byer. Anonymkode: f185d...d79 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var på håndballkamp for 15-åringer for litt siden. Da ble trenerpappan gitt rødt kort, og de måtte plukke av en spiller av banen. Da dempet han seg. Har selv vært dommer i en annen idrett da jeg var ung, hvor voksne spilte. Vi ble lært opp på dommerkurs til å kjøre på med rødt kort hvis voksne var ufine til oss, det er ikke greit. I klubben hvor mine barn spiller fotball, har de stort fokus på dette. Fra ung alder lærer barna at de skal oppføre seg. Er de ufine på trening eller kamp, så blir de benket noen minutter, uansett hvor gode de er. Det skal ikke så mange runder til før de har lært. Det er også mye snakk om at idretten skal fostre gode mennesker på alle vis. Det er også mye fokus på at når vi drar på kamp, så er dommerne veldig unge, ofte 16 år. Så foreldre og trenerforeldre skal ta veldig hensyn i hvordan vi oppfører oss til dem. Så vil ikke si dette gjelder alle klubber i byer. Anonymkode: f185d...d79 Det gjaldt ikke denne klubben fra Trondheim Anonymkode: 3133c...354
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 når foreldrene deres er fullstendig ufyselige, så blir selvfølgelig ungdommene sånn også. Anonymkode: 7d7a3...9bb 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Det er dessverre mange slike. Og barna tar etter foreldrene. Min mor var like ille og jeg var i ferd med å bli som henne. Jeg møtte heldigvis en mann som sa det som det var. Blir veldig flau av å tenke på hvordan jeg var. Anonymkode: cb582...320 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Modni skrev (17 timer siden): Vet ikke med fotball men kom akkurat hjem fra svømmestevne. Jeg er sjokkert .Satt ved en annen klubb og så og hørte(!) hvordan både mor og jenta og reagerte når hun ikke vant og hvordan de omtalte konkurrenter - dommere og en annen svømmer i egen klubb som ikke var med. 13 åringer bør ha lært spilleregler og folkeskikk. Her var det stor manko på begge deler hos både mor og datter, flere reagerte rundt. Samme stevne? Hamar. De fortsetter i dag. Anonymkode: d0ce2...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå