Gå til innhold

Mer slitsomt å være guttemamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter på 5 og 8 år. Nå på vinteren synes jeg helgene blir litt lange. De elsker ballspill ute om sommer/ vinter, også vil de helst ikke ut når det er snø. Alt av rolige aktiviteter som perling, pusling osv liker de ikke. 

Misunner mange av mine venninner meg jenter, det virker som jentene er så flinke til å leke sammen. 
Er det slik, er jentene enklere som barn? 

Anonymkode: bb04a...8b2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jenter er like aktive som gutter, så lenge foreldrene ikke holder på med det "snill jente" - tullet.

Anonymkode: 786ea...cc4

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske individuelt. Jeg har en gutt og en jente. Gutten er veldig aktiv, men jenta er det mye mer drama med som jeg aldri har hatt med han. Hun skriker opp hver gang det er noe "urettferdig". 

Anonymkode: 6dcc5...f70

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes gutter er lettere. De bråker mer, styrer mer… men er jevnere i humøret og lager sjelden drama. 

Anonymkode: b6f7e...9a2

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er mye mer slitsomt med jenter.. gutter er lettere og enklere 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, synes ikke det. Har 3 gutter fra 6-14 år. De er flinke å aktivisere seg selv og de er veldig greie gutter. Eldste drar feks selv til slalåmbakken med kamerater.

Anonymkode: 2af26...346

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips til hvordan de kan aktivisere seg selv😆de kjeder seg så lett hvis det ikke er fotball innen rekkevidde

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to gutter. Hos oss er det stort sett stille og rolig. Naboen har 4 jenter, der er det konstant bråk, skriking og smelling med dører. Tror det har mer med antall å gjøre enn kjønn da. ;) Men har snakket en del med foreldrene, og de har luftet litt frustrasjon. De jentene leker visst ikke noe særlig sammen, bare krangler.

Anonymkode: b1f5f...689

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen tips til hvordan de kan aktivisere seg selv😆de kjeder seg så lett hvis det ikke er fotball innen rekkevidde

La de kjede seg, da. Ville aldri falt meg inn å aktivisere to så store barn. 

Anonymkode: bf7b9...5d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Duplo, lego, tegning/maling, spill (både bordspill og gaming), leker de liker (feks min på 6 elsker disse (https://www.ark.no/boker/unknown-Knipefigur-Marvel-superhelt-Goo-Jit-Zu-630996410547?gclid=CjwKCAiAsYyRBhACEiwAkJFKop7Abfk6iexhGKK7MFkHs8v5LXU1gMEXOgDo6ozz2v_CCsJNBT3DlxoCAggQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Kle seg ut, bygge hytte av madrasser osv, bake..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ellers prøve å lære de å like vinteren: skøyter, ski, slalåm, ake, lage snømann, base i snøen..

Og ellers med deg: Svømmehallen, rush, lekeland, lekeplasser, café

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Duplo, lego, tegning/maling, spill (både bordspill og gaming), leker de liker (feks min på 6 elsker disse (https://www.ark.no/boker/unknown-Knipefigur-Marvel-superhelt-Goo-Jit-Zu-630996410547?gclid=CjwKCAiAsYyRBhACEiwAkJFKop7Abfk6iexhGKK7MFkHs8v5LXU1gMEXOgDo6ozz2v_CCsJNBT3DlxoCAggQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Kle seg ut, bygge hytte av madrasser osv, bake..

De liker ingen av disse aktivitetene utenom bordtennis😍

AnonymBruker
Skrevet

Har kun ei jente på 4 år, og hun orker heller ikke sitte stille med perling, puslespill eller annet i lengre tid, max 10 minutter. Så tror nok ikke dette har med kjønn å gjøre men mer personlighet/aktivitetsbehov.

Anonymkode: 7d6f0...868

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette er jo noe av problemet. Du ser på det som et problem at de kjeder seg. Det er verken farlig eller skadelig å kjede seg i blant, da må de være kreative og gjøre noe for ikke å kjede seg. Barn klarer det fint, hvis voksne lar dem få tid og rom til det, og ikke blir stressa hvis ungene kjeder seg i 10 minutter.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De liker ingen av disse aktivitetene utenom bordtennis😍

Mine måtte lære seg det. Feks at jeg har helt lego utover spisebordet og begynt å bygge med de, så blir de hektet selv og bygger hus osv etter fri fantasi. Og samme med maling, jeg må legge til rette. Den ene har skikkelig talent for tegning, da.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har to gutter. Hos oss er det stort sett stille og rolig. Naboen har 4 jenter, der er det konstant bråk, skriking og smelling med dører. Tror det har mer med antall å gjøre enn kjønn da. ;) Men har snakket en del med foreldrene, og de har luftet litt frustrasjon. De jentene leker visst ikke noe særlig sammen, bare krangler.

Anonymkode: b1f5f...689

Vi var 3 jenter, non stop krangling. Og slossing. 

Anonymkode: e0b39...cea

Skrevet

jeg syntes ikke det, men jeg har bare 1 gutt da.Han aktiviserer seg mye selv med lego, teging etc, bråker ikke mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine måtte lære seg det. Feks at jeg har helt lego utover spisebordet og begynt å bygge med de, så blir de hektet selv og bygger hus osv etter fri fantasi. Og samme med maling, jeg må legge til rette. Den ene har skikkelig talent for tegning, da.

Jeg har prøv å legge til rette i mange år, men de liker ikke å bygge eller male. Prøvd så mange ganger med bygging av lego…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at utfra de i barnehagen hvor de var mange gutter og ei jente på avdelinga så var det definitivt jenta som var en gigantisk håndfull på rabalder.

Et temperament til tusen og en million prosent følelser. Null problem for henne å sloss med gutta om hun ville 😅💥

Anonymkode: e0b39...cea

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min er mye enklere enn jenta mi. Men, hun liker flere aktiviteter, så akkurat den biten er fin. Men, mye hyling og drama. 

Anonymkode: 2d28b...c4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...