AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Jeg sliter veldig med misunnelse av en mellomleder som har samme stilling som meg. Vedkommende oppnår alt hun ønsker, får gode resultater og er selvsikker. Øverste sjefene og hennes ansatte forguder henne, og hun trenger ikke løfte en finger for å få igjennom det hun ønsker. Når hun snakker så virker alt hun sier så logisk og rasjonelt, og alle går bare med på det uten å stille spørsmål. Siden hun oppnår så mye tjener hun mye mer enn meg til tross for vi har samme stilling. Rett før helgen fikk jeg vite at hun er invitert på tur sammen med øverste leder og eierne av firmaet. Så vidt jeg vet har aldri mellomledere fått være med på slike turer, og jeg spises opp av misunnelse. Vi har deltatt på et ledertreningsprogram, og jeg tok opp at dette plaget meg med coachen. Han påpekte at hun hadde en helt annen personlighetstype enn meg, og var "født" som leder. At jeg måtte jobbe mer med meg selv, bli mer selvsikker, fatte beslutninger og ikke være så vinglete. Veldig nedbrytende egentlig. Jeg ønsker å ta tak i meg selv og utvikle meg, samtidig så føler jeg veldig på at jeg ikke er den fødte leder. Og at kanskje jeg ikke passer som det. Er det noen som har utviklet seg fra å være en middels dårlig leder til en god en? Noen som har noen råd? Anonymkode: 4a5c2...cee
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Har dessverre ikke tips. Men ønsker du å bli leder? Hadde selv en mellomlederstilling, men innså at jeg ikke passet til det så byttet til en annen stilling. Anonymkode: 1fbb1...bd1
Hengebuksvinet Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Tror det er litt sånn at enten passer du, eller så passer du ikke. Betyr jo ikke at hun er bedre enn du, bare at dere er gode på forskjellige ting.
Lacy Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Du kan jo velge om du skal se på tilbakemeldingen fra coachen som nedbrytende eller ikke. Alternativ 1: Jeg er god, jeg har masse å bidra med, jeg har all grunn til å stole på egen kompetanse og derfor ytre meg på en trygg og tydelig måte. Når andre gjør det bra gir det meg glede og jeg ser eksempler på ting jeg selv kan dra nytte av. Jeg er en god kollega for mine gode kollegaer. Alternativ 2: Jeg kan ikke dette, jeg får det ikke til og alle som klarer dette bedre enn meg får meg til å føle meg enda verre. Kanskje de kan skinne litt mindre, så jeg kan skinne litt mer? Du må velge din vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå