AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Hei! Jeg driver et nyoppstartet enkeltpersonforetak og tjener veldig dårlig, da det er mye utgifter og lite inntekter de første årene. Samboeren min og jeg tenker på å få barn snart, men jeg er bekymret for hvordan det vil gå med bedriften min under svangerskapet og permisjonstiden. Jeg tjener såpass dårlig at permisjonspengene ikke engang vil dekke jobbens faste utgifter. Samboeren min har god lønn, men ikke nok til å både forsørge familien og holde bedriften i live. Vil noen som har vært i samme situasjon fortelle om sin erfaring? Finnes det ekstra stønad man kan søke om? Takk Anonymkode: 6a49d...7f8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Nei, det er ingen ekstra stønad utover foreldrepenger, som du jo vil ha krav på. Alternativt kan du velge engangsstønad og begynne å jobbe igjen, eller gradert permisjon. De jeg kjenner, meg selv inkludert, tok gradert permisjon for å holde firmaet i gang. Anonymkode: 63fd7...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Derfor man bør stifte AS i stedet for enk - mye bedre rettigheter om man blir gravid, syk osv. Anonymkode: 61cbd...4e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå