AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Vil slutte på sykepleien, føler det er feil. Er ikke ambisiøs, ingen selger-type. Liker godt å jobbe for meg selv bla. Jeg sliter npr det kommer til intervjuer og selve meg selv bla. Men er flink og dedikert til det jeg foretar meg, og pliktoppfyllende. Liker å ha det behagelig og komfortabelt. Men aner ikke hva jeg kan drive med egentlig, kan ikke studere i veldig mange år nå mtp alderen min. Og så må det være god mulighet for å få jobb, uten å konkurrere med en gjeng sultne 20-åringer. Anonymkode: ccab6...f39
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Hva har du av utdanning og arbeidserfaring fra før? Anonymkode: 77d1c...99c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva har du av utdanning og arbeidserfaring fra før? Anonymkode: 77d1c...99c Erfaring fra butikker, assisterende butikksjef. Anonymkode: ccab6...f39
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Erfaring fra butikker, assisterende butikksjef. Anonymkode: ccab6...f39 Må legge til at jeg ble lei kunder etterhvert. Men trivdes med å lage timelister ol de periodene jeg drev med det, likte å ha ansvar. Anonymkode: ccab6...f39
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må legge til at jeg ble lei kunder etterhvert. Men trivdes med å lage timelister ol de periodene jeg drev med det, likte å ha ansvar. Anonymkode: ccab6...f39 Et yrke som er behagelig og rolig uten kontakt med folk? Noe innen IT? Anonymkode: eec08...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må legge til at jeg ble lei kunder etterhvert. Men trivdes med å lage timelister ol de periodene jeg drev med det, likte å ha ansvar. Anonymkode: ccab6...f39 Administrasjon og ledelse? Anonymkode: 8a24d...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Er du utdannet sykepleier? Da kan du evt ta videreutdannelse (kurs) og begynne med botox/fillers. Du kan ta videreutdannelse på høyskolen til sexolog eller samlivsterapeut. Med sykepleierutdannelse i bunn har du utrolig mange muligheter, og det skal ikke nødvendigvis mye påbygg/ekstrautdanning til heller. Men stusser litt på at du er sykepleier men det du er flink til er å sette opp timelister? Anonymkode: e0250...aae
AnonymBukser Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Du bør finne deg noe som gir deg jobb i det offentlige. Private arbeidsgivere vil i praksis være svært skeptiske til nyutdannede i 40-årene.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 administrasjon og ledelse hvor du tar fag innen hr? Sjekk om det er noen videreutdanninger på sykepleien. Kanskje du kan bli mer på kontor etc med disse. Anonymkode: c1935...7ca
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Bygg på bacheloren i sykepleie med en master i helseinformatikk. Og er du sikker på at du må ta en ny utdannelse? Hva med å bytte jobb? Utrolig mange jobbmuligheter som sykepleier. Og hva med videreutdanning? Da har du to år utdanning med lønn. Gå over til en administrativ stilling. Anonymkode: 5eb42...d08 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 Hun skriver hun vil slutte på sykepleien. Det betyr vel at hun er under utdanning, men tenker på å slutte? Hvis ts ikke ønsker å ta ny treårig utdanning, er det vel kanskje bedt å fullføre og peile seg inn på administrative kontorjobber innen f.eks bedriftshelsetjeneste. Anonymkode: 2cf60...118 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Bachelor i sosialt arbeid (sosionom) Anonymkode: aba65...8b0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Et yrke som er behagelig og rolig uten kontakt med folk? Noe innen IT? Anonymkode: eec08...f6a Skal man jobbe innen IT bør man være god til å jobbe med andre mennesker, for det meste av arbeid er organisert i team. De fleste begynner-jobbene er dessuten konsulent-basert som betyr at man har en del kundekontakt. Hvis man velger IT fordi man ser for seg at man kan sitte alene og lese VG hele dagen så kommer man til å bli veldig skuffet. Anonymkode: 459f8...f1b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Nå opprettes en del nye mottak rundt i landet, og med din helsefaglige bakgrunn kanskje du kunne tenke deg å jobbe med dette? Vis interesse for å være med hvis din kommune skal ta i mot ukrainske flyktninger, om dette høres interessant ut. Anonymkode: 03c7b...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vil slutte på sykepleien, føler det er feil. Er ikke ambisiøs, ingen selger-type. Liker godt å jobbe for meg selv bla. Jeg sliter npr det kommer til intervjuer og selve meg selv bla. Men er flink og dedikert til det jeg foretar meg, og pliktoppfyllende. Liker å ha det behagelig og komfortabelt. Men aner ikke hva jeg kan drive med egentlig, kan ikke studere i veldig mange år nå mtp alderen min. Og så må det være god mulighet for å få jobb, uten å konkurrere med en gjeng sultne 20-åringer. Anonymkode: ccab6...f39 hva med å bygge på det du faktisk har - videreutdanning/master innen ledelse Anonymkode: bbca8...1c9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #17 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et yrke som er behagelig og rolig uten kontakt med folk? Noe innen IT? Anonymkode: eec08...f6a 40-åringer regnes som pensjonister innen IT. Med mindre man kan vise til masse forskjellig kompetanse, erfaring og prosjektledelse er det liten sannsynlighet for å få jobb etter fylte 40. Anonymkode: e2be2...f04 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 Jeg jobber selv i administrasjonen i kommune og ser at du kunne fått jobb uten å ta ny utdannelse, feks jobb innen folkehelse eller rådgiver innen helse e.l? Kanskje eventuelt ta en master som er i retning administrasjon som kan passe med sykepleie bachelor? Anonymkode: 405e0...333
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 For sent å begynne å studere igjen når du er 40. Du valgte feil i 20-årene, det var det du gjorde. så nå sitter du her og skal begynne på nytt. Anonymkode: 8c247...7b8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 40-åringer regnes som pensjonister innen IT. Med mindre man kan vise til masse forskjellig kompetanse, erfaring og prosjektledelse er det liten sannsynlighet for å få jobb etter fylte 40. Anonymkode: e2be2...f04 Hvorfor det egentlig? Det er jo enda mange, mange år igjen av arbeidslivet når man er 40🤔 Anonymkode: fd40e...871 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå